zetah

Alla inlägg under februari 2011

Av Linda - 28 februari 2011 21:31


Ibland undrar man varför man gör vissa saker - speciellt när man står öga mot öga med en bastant kille på 2 meter som lätt kan sparka över ditt huvud eller köra knän som sitter i axelhöjd på dig på boxen. Ok han var snäll men man känner ju sig som en liten ettrig terrier i knähöjd när man själv kör.


Vad som självklart hände sedan när man skulle köra "ringen" (man går runt på olika stationer a 30s på varje) får vi då just den stora mitsen. Övning pushkick - sidekick och jo vad händer när Linda 60kg skall ta emot pushkicks mot grabbar som säkert väger 30 kg mer - Jo  *smack* (jag skojjar inte) Linda sitter som en seriefigur upp mot väggen.


Resultat av träningen - En ngt mörbultad men skönt trött Linda med halv motorik i armarna och ont ben (blir lätt så av trötthet när man kört ordentligt) ^^


haha när jag själv läser det jag precis skrev hoppas jag verkligen inte att jag skrämt upp ngn att testa just box - det är en underbar form av träning - se bara till att hamna med ngn jämnstark! ^^


Tips - önskar mig rosa boxlindor! ^^

 


Av Linda - 28 februari 2011 07:05


Varför hatar vi måndagar?

För att det är början av veckan?


Jag vet inte.. men varför är början till någonting något dåligt?

Det blir ju egentligen vad man gör det till, visst ibland är det apjobbigt att gå upp man är trött man har inget att se fram emot, men egentligen är det självförvållat. Varför hittar man inte på någonting, det kan vara ngt så enkelt som att lägga 100kr på en smyckessats - man mår bra av att få känna sig kreativ plus att du får ngt fint, något du kan vara stolt över.


Många säger att de har en jobbvecka framför sig - det är därför måndagar är så hemska  - so? är jobbet så hemskt? Ser mer jobbet lite som ett hinder från att hitta på det man verkligen vill men hey kom igen hatar du verkligen allt på ditt jobb, kommer du inte skratta någon gång idag?


Gå ut och gör ngt som gör dig glad - ta en kopp choklad eller vadsom.. tänk att ävan måndagar är första dagen på resten av ditt liv - hur vill du att det skall vara?


 

Av Linda - 27 februari 2011 21:52



Idag var en sådan där dag man undrar vart den tog vägen... Nåväl tränat fick man ju iaf. Blev ett pass för överkroppen då jag hade hyffsad träningsverk i rumpa å baksida lår från gårdagens Combat - hade väl lite i ryggen med men ngt var man ju tvungen å välja ;)


En del folk på gymmet och var en sån där dag där alla skulle göra "mina övningar" och hann precis snyta åt sig maskinen/bänken 30s innan mig så blev lite fladdrigt pass men de får gå det med :)


Flyes (ökning - Linda duktig ;)

8x10 9x10 9x10 10x10


Axelpress

10x10 10x10 10x10 10x10


Axeldrag (baksida axel)

10x25 10x25 10x27 10x27


Bänkpress

10x30 10x30 10x30 10x30


Ryggdrag

10x42 10x42 10x42 10x42


Cabelcross (undersida bröst)

10x10 10x10 15x10 15x10


Armhävningar på hantlar

4 set 10 rep


Rygglyft med hantlar (kör en specialare så man får med lite axlar oxå)

4 set 10 rep hantlar 5 kg


Fick hoppa över marklyften då balancepasset började vilket störde mig lite.. men kanske var bra med tanke på träningsverken haha ^^


Veckans träning:

Lägg till 40 min promenix till och från gymmet


Mån: Box

Tis: Ben/mage

Ons: Vila

Tor: Överkropp

Fre: Vila

Lör: Combat

Sön: Överkropp / Balance


Längtar dessutom galet mkt till sommaren så man slipper all jävla is och michelinkläder!


 

Av Linda - 27 februari 2011 13:07


Gillar du att shoppa gratis?


Genom att logga in, besöka sidor och delta i tävlingar etc. etc. får du poäng som du sedan enkelt omvandlar till presentkort t.ex hos Nelly, stadium eller Gina tricot, eller varför inte gå på bio gratis? :)


Spana in sidan och bli gärna vän med mig där så får vi båda lite extra poäng :)


 


Av Linda - 27 februari 2011 08:57


När man vaknar så tidigt som jag gör blir det lätt att man spenderar några timmar på rastlöst klickande runt vilket i mitt fall skapar "vill ha kravings" då man ofta hittar massa snyggt!


Blev ju bara så sjukt sugen på dessa otroligt billiga skor och på denna söta klänningen från Nelly.se




Brandy 1 SEK 149, Nelly  Shoes - NELLY.COM


Courtney Dress SEK 699, Motel - NELLY.COM


Av Linda - 26 februari 2011 17:08


Känner att man behöver köpa nya gympadojjor att ut å gå i.. mina jag har nu börjar liksom ge med sig.


Funderar på om dessa skulle vara ett bra val.. Någon som testat?


Mitt cravingbegär säger köp köp köp dock ;)


 


Av Linda - 26 februari 2011 09:39


Goodmorning winelovers!


Igår blev det provsmakning av en Lambrusco Grasparossa di Castelvetro rött mousserande!


Lambrusco Grasparossa di Castelvetro (nr 94952)

75 kr


Ungodomligt, bärigt. pärlande vin med sötma inslag av körsbär, blåbär och örter. Rätt trevligt vin även om kanske inte rött mousserande ligger höst upp på min önskelista över viner att provsmaka. Ett lätt vin som kan vara kul om man vill ha ngt annorlunda passar till lättare rätter t.ex en kycklingsallad eller som sällskapsdryck.



Bjuder er även på ett youtubeklipp med Bengt Frithiofsson
 full i tv - undrar hur många av boxarna han tömde inna denna inspelning ;)


Av Linda - 26 februari 2011 00:33


fick för mig att se hur man såg ut i page så kände mig lite kreativ och styrde upp en frisyr... Håret är plattat innan men annars var det bara ett hårband och lite hårnålar som gällde drog ihop topparna med lite vaxspray.


 

 




Med lite låtar från Wanted  var de lite kul att sminka till sig lite


How about The little things - Danny Elfman


Nattinatti!

 

Hår · Smink

Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards