zetah

Alla inlägg under februari 2011

Av Linda - 25 februari 2011 20:19


Jag trodde min mobils sista stund var kommen då jag tappade den i trapphuset.. fick tom springa ner i källaren för att hämta de sista delarna.. Men den startade så glatt när jag pusslade ihop den så man log brett.. Telefonen fortsatte att fungera flawless hela dagen, inga problem att varken ringa eller smsa. När jag efter hemfärden tog upp den från fickan visade den enbart översta tredjedelen av displayen.. resten.. svart.. jag hade dessutom fått ett sms jag gärna ville läsa så det var oerhört irriterande. Jag tog tom. mig en joggingrunda till mammsen för att få tag i en lånemobil vilken visade sig vara operatörslåst så jag ändå inte kunde läsa smset.. tur jag visste vem det var från då man kunde tyda det vagt så man kunde skicka ett "vad var det du skrev sms" från mobil 2.


Ok jag har funderar ett tag på att skaffa mig en sådan där flashig Iphone 4 - satte jag mig vid datorn och skulle beställa en, allt var frid och fröjd - tills jag kom fram till steget där man får ett sms att verifiera att man är ägaren till nummret som man vill flytta med - man ser ju inte vad de står då det står på rad 2 i smset som självklart täcks av den svarta massan - nej jag har ingen annan telefon som inte är operatörslåst i närheten..


Får nog ta mig ett glas vin!


 


Känner mig handikappad och ni som undrar varför jag inte svarar på sms, jag ser inte vad ni skriver ^^

Av Linda - 25 februari 2011 07:06


Det är väl fel på mig men jag har inte fattat grejjen med de där biosalongerna som är som en större skokartong?!


Och varför visas just de filmerna jag vill se i dessa haha?


Skulle boka bio i tisdags för torsdagen och ville då se Green Hornet vilken enbart visades på biopalatsen kl 21.40 i just en skokartong,.. Jag vägrade och testade vidare - True grit  efter samma resultat där så gav jag mig på sanctum som visades i salong 1 på bergakungen och tänkte i mitt stilla sinne att så dålig kan den inte vara om den visas där..



Sanctum

Betyg - 5/10

man har ju sett detta fleeera ggr innan, naturkatastrof, folk som dör en efter en, någon självisk jävel som råkar vara rik som förstör för de andra osv osv. För en gångsskull har de dock inte sparat på 3D effekterna..


 


Av Linda - 24 februari 2011 17:06


Fick detta i ett mail av mamsen...


det krävs en tjej för sådan slughet ;)



Gardinstänger - Roligast på många år!!!!

Hon tillbringade första dagen med att packa sina tillhörigheter i kartonger och väskor. 
Andra dagen kom flyttfirman och hämtade sakerna. 
 
Tredje dagen satte hon sig för sista gången ned vid deras vackra matsalsbord med levande ljus, satte på lite lugn bakgrundsmusik, och festade på ett halvkilo räkor, en burk kaviar och en flaska Chardonnay. 
 
När hon ätit färdigt gick hon runt i varje rum och stoppade in halvätna räkskal doppade i kaviar inuti alla gardinstänger. 
 
Sen rengjorde hon köket och lämnade huset. 
 
När maken återvände med sin nya flickvän var allt lycka och glädje de första dagarna. 
 
Sen började, sakta, huset att lukta. 
 
De försökte allt, dammsög, torkade, tvättade golven, vädrade med fönstren vidöppna. 


Ventilationskanalerna kollades för att hitta eventuella döda gnagare, mattorna kemtvättades och luftrenare och doftblock hängdes upp överallt. 
 
Anticimex kallades in och satte in gasbekämpningsmedel varvid det nu inte så lyckliga paret tvingades flytta ut några dagar. 
 
Till slut revs de dyra tapeterna av ull ut och ersattes. 
 
Inget hjälpte. Folk slutade komma på besök.. 
 
Hantverkare och reparatörer vägrade arbeta i huset. 
 
Hembiträdet slutade. 
 
Slutligen stod de inte ut med stanken längre utan beslöt sig för att flytta. 
 
En månad senare hade de inte fått huset sålt, trots att de halverat priset. 
 
Ryktet gick och till sist vägrade de lokala fastighetsmäklarna att svara på deras telefonsamtal. 
 
Till slut var de tvungna att ta ett stort banklån för att betala sitt nya hus. 
 
Exhustrun ringde mannen och frågade hur allt stod till. 
 
Han berättade hela historien om det ruttnande huset.. 
 
Hon lyssnade artigt och sa att hon saknade sitt gamla hem förskräckligt mycket och skulle kunna tänka sig att köpa huset. 
 
I tron att hans exfru inte visste hur pass illa huset luktade gick han med på att sälja till henne för tiondelen av marknadspriset, på villkor att hon skrev på samma dag. 
 
Det gick hon med på. 
 
En vecka senare stod mannen och hans flickvän leende och såg flyttfirman komma och hämta allt för transport till den nya bostaden. 
 
Inklusive gardinstängerna. 


 


Av Linda - 23 februari 2011 18:59


Ja jag vet.. men jag är lite vidskeplig men det stämmer in lite för bra på mig för att man inte skall tro på det haha..


Äventyrslysten och energisk
Modig
Entusiastisk och självsäker
Självisk och hetsig
Impulsiv och otålig
Dumdristig och utmanade
Dynamisk och snabbtänkt


vem - som nu känner mig - kan säga att det inte stämmer? ;)


Nu hoppas jag på en kulinarisk läckerhet hos mamsen.. återkommer med recept och vintips om det är ngt spännande!


 

Av Linda - 22 februari 2011 21:44


Idag tog det allt emot att gå till gymmet efter jobbet, hade nämligen fått mitt paket från BiK design. Har fått för mig att vara lite kreativ och göra några egna smycken... De har dessutom rea nu så kan vara värt att titta in en sväng där :)


Well iaf efter ha slitit upp mitt paket - ja jag är lite som ett barn på julafton när jag får sånt, tittat närmare på alla sakerna fick man dåligt samvete över att detta var mkt roligare än gymmet så det blev att slita sig - dra på sig en massa kläder.. Är ju en sån där som fryser och har helst termobyxor, dunjacka, skidhandskar och öronmuffar om det är minusgrader.


Dagens träning


Benpress: 10x80 10x90 10x90 10x100 10x100

Framsida lår 10x30 10x30 10x35 10x35

Rumpa och baksida lår 10x25 10x25 10x30 10x30 (tack arnold för tipsen)

Vadpress 10x120 10x130 10x140 10x140

Knäböj med fri skivstång 12x27 12x27 12x27 12x27

Situps på sned bänk 4 sets 15 rep

Omvända situps höger - mitt - vänster 10 på varje 4 rep

plankan på yogaboll 4x30s


Förra veckans träning bestod av:

Mån  - Box

Tis - Gym - ben

Ons - Gym - överkropp

Tor - Gym . ben

Fre - Gym - överkropp

Lör - Combat

Sön - vila


foto: Mats Fäldt

 

Av Linda - 22 februari 2011 07:01


Easy A


Well.. vart skall jag börja en gansak typisk amerikansk film med lite tonåringar och syn på sex.. Det som räddar sådana filmer är när det blir lite oväntade händelser och lite komik - älskar hennes lite halvknäppa genomsnälla familj. Handlar väldigt mkt om sex fast det är aldrig något sex i filmen ;)


En film du skall se när du vill bli på bra humör :)


7/10


 


Av Linda - 21 februari 2011 09:16


Man får ju bara helt galet köp/vill ha begär när man tittar in Candied poisons sida!


Tur att man fyller år relativt snart haha ^^


här är några av mina favoriter, vilka är dina?

Surfa dit nu!



 

Av Linda - 19 februari 2011 20:49


Mja.. då blev det inget av de två planer man hade för idag.. men visst överlever man.. fick för mig att prova på en annan nageldesign från My simple little pleasures får erkänna att man inte har snitsen men är väl inte totalt missnöjd ändå :)


 



Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards