zetah

Alla inlägg under februari 2011

Av Linda - 19 februari 2011 08:42


Jonah Hex


Vet inte om man skall skratta eller gråta över den här - en serietidning som filmatiserats. STORA luckor i handlingen eller ja vilken handling? ;)


Man blir iaf överaskad över vad de kan hitta på - allt från kråkor som kryper upp ur Jonahs mun eller att han kan prata med lik genom att ha kroppskontakt med dem till glödande bollar som fungerar som ett mindre kärnvapen.


De stackars 2 /10 poäng denna fimen får är för scenen med kulsputorna monterade på hästen - oslagbart haha - som tur är kommer det tidigt in i filmen om ni känner er sugna att spana in detta konststycke ;)


 




Av Linda - 18 februari 2011 20:35


En liten provning av några av vårens nyheter, skål och välkommen!



Deen De Bortoli Vat 1 Durif 2008 (nr 94941)

89 kr


Ungdomlig, fruktig smak med fatkaraktär, inslag av björnbär, hallon, lakritsrot, örter och vanilj. Ja detta vin var bombarderat med frukt! Durif en tidigare okänd druva för mig men som var riktigt trevlig i detta australiensiska vin


Den rekommenderas till rätter av nöt och lamm men jag tycker den var lite lättare än vad de utger den för att vara. Möjligen lamm lätt lätt rosa med inte alltför smakrika tillbehör.

 

Schmitt Söhne Grauer Burgunder 2009 (nr 98100)

89 kr


Torr, fruktig, aningen kryddig smak med inslag av äpplen, honung, ananas och grapefrukt. Detta vinet gillar vi, grauer  burgunder - ja det är tyska för pinot gris och visst känner man det! man luras lätt att tro att det lite sötare än vad det är iom den generösa fruktigheten. Detta vin till räkorna och varför inte fixa till det med frukt - jatack!

 

Spots and Dots Cabernet Sauvignon 2009 (nr 94966)

69 kr


Ungdomlig, fruktig smak med inslag av fat, svarta vinbär, plommon, örter och gräs. jahaja.. vet inte vad jag skall säga.. kartigt vin, spretigt.. visst finns där frukt men det räcker verkligen inte för att häva detta.. uäck

Man kan få betydligt bättre Cabernet Sauvignon för 69 kr

 

  

Prins Oliver Sauvignon Blanc 2009 (nr 92035)

77kr


Torr, ungdomlig, mycket frisk, något aromatisk smak med inslag av päron, krusbär och citron. Jag saknar mina svartvinbärsblad som jag vill ha i en Sauvignon blanc, men ett helt ok vin fräsht lätt och trevlig :)

 

Saumur Réserve des Vignerons 2009 (nr 92033)

79 kr


Fruktig smak med inslag av röda vinbär, blåbär, slånbär, örter och gräs.

jag tänker bara svartvinbär när jag smakar på detta - tycker det helt klart  är värda sina 79 kr.. Men man bör vara medveten om kärvheten som ofta finns i franska viner och släng ett öga på syran som är lite högre...  pluspoäng för den snygga designen på flaskan - ser betydligt dyrare ut än vad det är ;)

 

Av Linda - 18 februari 2011 07:05


Fick ett prov på denna parfym förra sommaren och blev lite såld, ja det är garanterat en sommardoft men det är väl snart sommar?! ;)


Iaf kan man lura sigsjälv att tro det med lite tropiska inslag!


Klickade hem   J-lo sunkissed glow från parfymhuset

känner att handla parfym i vanliga affärer är ngt av ett rån men detta kunde man ju unna sigsjälv :)


    

Av Linda - 17 februari 2011 16:34


Hittade den här sessionen jag och Anders gjorde i sommras och fick för mig att vara lite crazy. Jag kallar den bubblegumrock - ironin ligger hög när jag säger att namnet var nytänkande och oväntat ;)



     

Av Linda - 17 februari 2011 11:27


Var inne och kikade på Wysteriias blogg och såg att hon hade använt water marbeling då hon gjorde sina fina naglar inför bloggfesten och blev lite nyfiken då det var så himla snyggt!


Tittade runt lite på hur man nu gör detta konststycke och hittade en riktigt bra sida där man kan hämta mkt inspiration My simple little pleasures


jag försökte mig på ngt eget som skulle likna hennes "firework" men självklart blev det inte lika bra utan såg mer ut som ngn slags blomblad.. (jag skyller på att jag inte har rätt penslar, nej jag använde inte den vanliga nagellackborsten utan en smalare - dock inte tillräckligt smal uppenbarligen haha)


Well here it comes!

 

Av Linda - 17 februari 2011 11:13


Då var morgonens träningpass avklarat! Körde samma som i tisdags, kände att det inte riktigt var dags att öka på vikterna ännu... Diet fuel  som proteinkälla och idag blev det även en banan innan då de hade mognat - happy day - man får vara glad för de lilla.. (har jag hört)


Lyckades ju tom få träningsverk förra gångne så de nya passer ger nog resultat! ^^


Benpress: 10x80 10x80 10x90 10x90

Framsida lår 10x30 10x30 10x35 10x35

Rumpa och baksida lår 10x25 10x25 10x30 10x30

Vadpress 10x120 10x120 10x130 10x130

Knäböj med fri skivstång 12x25 12x25 12x27 12x27


Situps på sned bänk 4 sets 15 rep

Omvända situps höger - mitt - vänster 10 på varje 4 rep

plankan på yogaboll 4x30s


På hemvägen stannade jag förbi hod frisören i området.. hon råkar nämligen ha ett solarie.. Ja jag vet att det inte är nyttigt att sola solarie.. men ibland behöver man piggas upp lite!



Foto: Anders Ödman

 


Av Linda - 16 februari 2011 17:10


Idag fick överkroppen sig en omgång!

Skall köra på samma spår här med, istället för 3 set kör jag 4 med 10 rep i varje.

Fan ca jobbigt det är.. men ja hörde faktiskt Anna Ankas röst i huvudet (har sett ngt av hennes kom i form program på tv) - Det är när du är så trött att du inte tror du orkar mer som du skall göra några till, det är då det verkligen händer ngt!

Promenix till gymmet, en stund på crosstrainern som uppvärmning.


Bänkpress

20 kg x 15 (uppvärmning

30x10 30x10 30x10 30x10


Flyes

8x10 8x10 8x10 8x10


Axeldrag (baksida axel)

10x25 10x25 10x27 10x27


Ryggdrag

10x42 10x42 10x40 10x40


Cabelcross (undersida bröst)

15x10 10x10 10x10 15x10


Axelpress

10x10 10x10 10x10 10x10


Marklyft

45x10 45x10 45x10 45x10


Armhävningar på hantlar

4 set 10 rep


Rygglyft med hantlar (kör en specialare så man får med lite axlar oxå)

4 set 10 rep hantlar 5 kg


sen promenix hem!


Nu skall ja ut i snön!

*tjipp*


Foto: Mats Fäldt  






Av Linda - 16 februari 2011 11:20


Tänkte ta en "dagens outfit" bild. Och kom fram till - Jag är ju helt hopplös! Svart svart svart - Please någon, få mig att använda mer färg! Haha blir helt tokig på mig själv.


Tittade även igenom min "My love basket" och hittade galet mkt svart.. Tips på hur man kommer ur sin svartfälla mottages gärna ;)


 

Fick iaf användning för mina örhängen man fick av mamsen!


 



Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Skapa flashcards