zetah

Alla inlägg under februari 2011

Av Linda - 15 februari 2011 22:57


Mammsen kom på besök och då får man ju bjuda på ngt annat än proteindrink eller en tonfiskburk med gaffel... Inte den mest nyttiga maträtt men tar man lite av ostknytet kan den väl godkännas ;) Linda satte sin kreativa ådra till verket och skapade:


benfri fläskkottlet marinerad i äppelcider med min egna form av roqueford maxime och sallad


Här följer receptet

4 pers


800g fläskkotlett (benfri) /fläkskarré/fläskfilé


Marinad:

2 dl äppelcider

1 msk soya

1 dl olja

Tigersås efter behag

svartpeppar

salt


Ostknyten:

225 grader

70 g ädelost

50 g vanlig vällagrad ost

(bechamellsås recept på detta härunder)

1 msk smör

1 msk vetemjöl

mjölk till lagom konsistens

vitpeppar salt

4 mördegsplattor


Jag valde att lägga köttet i marinad inna jobbet vilket blev några timmar.

Sätt på ugnen

Gör såsen - smält smöret i en kastrull, blanda i vetemjölet under vispning. Häll därefter i mjölken så du får konsistensen som du vill ha, jag föredrar att den är lite tjockare än vanlig sås då det är lättare så den inte rinner för mkt då man skall hälla dem i ostknytena.

fördela ostarna jämnt i mördegsplattorna, häll över lite sås och vik ihop dem till ett knyte.

Stek köttet så de får fin färg och lägg dem i traktärpanna med resten av marinaden. Sätt in knytena i ugnen till de fått gyllen färg  - nu bör även köttet vra klart.


Servera med sallad - jag valde en salladsmix då det blir lite vackrare på tallriken!

GOTT!


  till denna rätt valde jag att servera Dao (12520) då den inte är alltför kraftig men du kan även välja en chardonnay som är fatlagrad om du så önskar. Tar du mkt tigersås så det blir starkt tänk på att välja ett vin som är fruktigt och inte har alltför mkt strävhet i eller varför inte välja en öl? :)

Av Linda - 15 februari 2011 10:29


Måste säga att träning på morgonen både är trevligt och jobbigt man orkar ju mycket mindre spec eftersom jag körde box igårkväll och slarvade väl lite med att äta efter.. Upp och dricka sin proteindryck, jag föredrar Diet fuel och be ge sig till gymmet. Skulle ätit en banan oxå men de var så gröna så bara att titta på dem krullade det sig i munnen.


Morgonpromenix till gymmet och lite uppvärmning på stairmastern sedan till mitt ben/mage program. Jag har nu lagt på ett set repetitioner så nu kör jag 4x10 varje övning, innan körde jag 3x10 för att komma igång igen och väcka musklerna men nu var det dax för nästa steg :)


Benpress: 10x80 10x80 10x90 10x90

Framsida lår 10x30 10x30 10x35 10x35

Rumpa och baksida lår 10x25 10x25 10x30 10x30

Vadpress 10x120 10x120 10x130 10x130

Knäböj med fri skivstång 12x25 12x25 12x27 12x27


Situps på sned bänk 4 sets 15 rep

Omvända situps höger - mitt - vänster 10 på varje 4 rep

plankan på yogaboll 4x30s


promenix hem, väl hemma blev det ägg och yogurt och nu är det snart dax att skutta iväg till jobbet!


Foto: Mats Fäldt


 


Av Linda - 14 februari 2011 16:00


Var på Ica maxi och handlade en stor kasse mat som man släpade runt och ångrade att man inte tog en sådan där pensionärskorg på hjul, iaf när jag kom till kassan fick jag välja en bemannad kassa då jag hade köpt mig ett nagellack för 20kr som tydligen var larmat (vem larmar en vara för 20 kr btw?!).

Kassörskan sneglar på mig och säger misstänksamt - jag ser här att du har köpt en cider, har du leg? Skrattandes fick jag snällt ta upp legget och visa upp. (cidern skall för övrigt avnändas till att marinera kött, recept kommer imorgon på detta)


Själv tror jag det beror på naglarna (vi säger det iaf) jag så kreativt fixade igår men kanske ger ett väl ungt uttryck -såhär blev det dock :)


Depend nr 34 och ELF Twinkle


 

Av Linda - 14 februari 2011 07:37


Det är för lite action fär att få kallas det, tror den faller under romanisk komedi. Dock är det inte den riktigt det man tror det är när man säger romantisk komedi :)


Tror att mest tjejer uppskattar denna rullen men killar give it a go men som sagt förvänta er inga farfyllda actionscener, jag hade mig några sköna skratt iaf!


6/10 helt klart sevärd men förvänta er inget världsomskakande!


The tourist


 

Av Linda - 13 februari 2011 22:02


Efter ha stått en helg på kvibergs marknad är man lite mör!

-bestämde mig för att göra mig av med allt onödigt jag hade (skräp) som jag tänkte slänga men ändå tjäna lite pengar på det och visst lyckades man!


Well har man ont om pengar och vill uppleva lite utlandskänsla så javisst - det är stora likheter med en marknad i t.ex turkiet sjalar i glada färger smycken klockor plånböcker etc etc etc.. ngt kallare dock - inte ofta det är 11 minusgrader när man är på semester i turkiet.. och ja... ngt som jag hatar.. prutning!

prutning är ju vad de kallar turkiets nationalsport. Är motståndaren förbannad när du går därifrån med ditt fynd i behåll skall du vara nöjd. Dock tycker jag bättre om att faktiskt betala det som saken är värd, varken mer eller mindre - då får man att båda parter är nöjda! men jag är väl knäpp och förmodligen ingen bra affärskvinna ;)


Nog om min helg.. Ta sig en kopp te och titta  på senaste avsnittet av vampire diaries är nog en bra avslutning på helgen..


Ngt som slog mig.. med risk för att bli kallad för fjortis Ian Somerhalder är ju väldigt trevlig att vila ögonen på.


Och ngt som slog mig i fredags när man slökollade på let's Dance, Alexander Ryback är ju en ung Ian.. men gammal som man är håller ja mig nog till Ian ;)


    

 



Önskar er alla en bra kväll!

// Linda - Zetah

Av Linda - 12 februari 2011 17:18


Ok, ja allahjärtansdag är ett kommersiellt påhitt och många bojkottar den pga det.


Jag ser dock inte anledningen - varför skall vi bojkotta ett tillfälle att visa att man tycker om ngn? Jag anser att det är mkt ren lathet och att viljan inte finns där, varför skulle man annars tycka att det är jobbigt att ge bort ett litet halsband, en ros eller liknande.. mer behövs inte!


Vi tjejer säger ofta - jag vill inte ha ngt på allahjärtansdag, men de klart vi vill ha det ändå.. Detta är ett fall då vi blir riktigt glada om ni inte gör som vi säger pch tänk er själva belöningen ni killar kommer få?  *cencur*

Win - Win situation - ge er ut å införskaffa ngt åt er flickvän eller vad de nu är!



Själv har jag införskaffat lite saker till migsjälv för jag inte har ngn som gör det åt mig ^^ 


lite saker från ELF galet billigt får se om de är kvalitativa dock.. kan vara lite kinkig med saker som är halvbra...


 

sedan blev det lite från Nelly


 



Av Linda - 12 februari 2011 17:13


mammor vet alltid när deras döttrar behövs muntras upp..


vi tjejer har en förmåga att bli väldigt glada över småkrafs.. men visst var de riktigt fina!


köpta på Ur & Penn för övrigt!


 

Av Linda - 12 februari 2011 17:08


Lägesrapport - hyffsat ok men skall deffas aningens till sommaren ^^


har lite ångest över att de inte blir någon träning nu i helgen när man får uthärda kviberg.. men de skall väl gå..


ser fram emot Box på måndag!


 


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards