zetah

Alla inlägg under mars 2011

Av Linda - 31 mars 2011 19:13


Vaknade pigg och glad och gav mig ut runt finnsjön ca 1 mil kl 6.50 imorse.. inga problem.. :)


På eftermiddagen tänkte jag köra antingen överkropp eller corepuls men eftersom jag inte kunde bestämma mig (visste att jag borde köra gym - överkropp men tyckte corepuls var lite roligare) så körde jag båda..


Gymträningen på överkropp gick helt ok.. var hyffsat stark idag och ökade lite på ryggdrag..


Sen till gruppträningen.. Corepuls som är en gruppträningsform - intervallträning på en bräda som gungar tyckte tydligen inte mina ben var ngn bra idé alls.. Kände redan på uppvärmningen att man var seg i benen.. Detta kan aldrig sluta väl... Sista 2 låtarna var väl ett halvsnubblande upp och ner från lådan då benen inte riktigt lydde men envis som man är skall man ju ändå fullfölja haha.. ibland önskar jag att jag var mindre envis..


Aja jag klarade mig undan ösregnet som nu faller på utsidan - jag har ju fått en ordentlig genomkörare nu iaf och tänker lägga mig i badet..

Over and out


Foto: Mats Fäldt

 



Av Linda - 31 mars 2011 13:34


Komplimanger är faktiskt gratis.. Dock beter sig en del människor som att de skulle kosta flera tusen kronor..Nu menar jag inte de komplimanger man får från någon som druckit föt mkt och tittar på en med dimmiga ögon och säger vaa sschhnygg du är ;)


Varför kan man ju bara spekulera i men jag tycker det är så härligt att ge en komplimang och se människan framför en växa 10 cm och spricka upp i ett léende. Jag vet själv att när jag får en komplimang om att jag har ett fint halsband på mig etc så blir man lite sådär extra glad.


Vill vi inte våra medmänniskor väl?

Jodå, det tror jag allt - men jag tror helt enkelt vi inte tar oss tid till att titta på sin omgivning - stanna upp andas och titta på kompisen eller vem du nu möter någon sekund. Ja jag är oxå dålig på detta och behöver bättra mig (anledningen till att jag kommit fram till detta är när jag sitter i kassan en tisdag förmiddag och har extremt få kunder så man blir så otroligt glad när det väl kommer någon;)


En komplimang behöver inte vara ngt materiellt heller - det kan vara något så enkelt som frasen "Vad kul att se dig!" (att någon uppskattar ens närvaro är väl en av de bästa komplimangerna man kan få?)


Det viktigaste med en komplimang bara är att den skall komma från hjärtat och verkligen mena det....


Gå och gör ngn sådär glad! :)



Foto: Alf Anderssen

 
  




Av Linda - 31 mars 2011 11:18


Ja jag tycker om skor - ja jag har dem i en bokhylla - ja jag har en form av walkin closet ;)


En killkompis till mig tyckte att han var tjejjig som ägde många par skor-- han ägde fem par.....  uppenbarligen vet inte någon här hur många par skor en tjej oftast har.. ;)


Jag är inte jätteextrem - men här är min skosamling 39 par..


 


Tänkte passa på att visa några favoriter


inköpta förra sommaren och är ett par absoluta favvosar - kan gå mil i dessa utan att få ont - klippklättring - lite svårare..

 

Inköpta förra våren och kommer från Nelly, ser höga ut men jag lovar er.. jättesköna - promenerat från krokslätt till nisseplatsen (ja jag missade några bussar tidigt en söndag) ;)


 

Hur söta är inte dessa till ett par jeans?

Inköpta för flera år sedan från Haléns


 

Oxå ett par favvisar dock inte testat hur långt man kan gå i dem :)


 


Nyförvärv från Nelly

ja dessa ser oxå höga ut.. men klart walkable.. har dock bara haft dem innomhus änsålänge då vädret inte vart så sandalvänligt ;)


 

Av Linda - 30 mars 2011 21:27


Jadå idag fick jag min present för att ha tränat 2 ggr i veckan i 12 veckor.. (kunde nog lätt ha klarat av att köra 2 sådana kort men jag tror inte man fick det haha ^^)


Orange eller lila frågar tjejen i receptionen mig.. Ooo beslutsångest :S

fick vara lite halvtråkig och ta lila.. Men jag grämer mig lite över att jag inte kunde fått göra 2 kort så jag kunde fått det orangea med ^^


Iaf presenten innehöll svettband och handduk som såg ut såhär :)

riktigt najs om man frågar mig...


 

Av Linda - 30 mars 2011 21:19


Införskaffade mig ett par byxor - fick ju födelsedagspengar av pappsen och tyckte att detta var ngt jag kunde behöva ;)


LOVE them!

De är från better bodies - mja ja tycker väl att benen ser lite better ut i dessa å jävlar vad benen kunde lyfta idag ;)


 
  

kände mig oerhört duktig nu efter träningspasset när jag faktiskt fick i mig min proteinshake.. jag kan vara lite lat och trött när jag kommer hem och bara känna för en kopp te.. Men idag så.. *klappar sigsjälv på huvudet*


 

Av Linda - 30 mars 2011 06:33


Shiiit va tidigt.. tom jag anser att det var för tidigt att gå upp idag. det var ju tom mörkt.. Förmodar att min kroppm  inte tycker det är sommartid ännu och ansåg att 4.55 (vintertid) var aningens för tidigt..


Det blir mysdress idag haha.. ja, man fåår.. tänkte iofs bjuda på en look jag hade i söndags.. :)


Klänning - Gina tricot

Skor - Nelly

Skärp - ingen som hellst aning

Örhänge - självtillverkat från från pärlteamet..

 

Av Linda - 29 mars 2011 21:04

Prince of persia


Ni som ännu inte sett denna ännu.. Se den.. Om ni inte gillar fantasy se den för Jake Gyllenhal, ne ja tycker inte heller han är så snygg vanligtvis (haha kan man uttrycka sig så? ;) men i denna filmen - grawrr.. tror nog killar kan uppskatta damen som är med oxå ;)


Linda är aldeles för trött och kelsjuk nu för att komma på ngt vettigt att skriva och tänker se just denna filmen - igen - tror det är 4e gången nu eller ngt... ;)


Fantasy och en handling som inte är aldeles för uppenbar (ja det är väl kanske inte jätteavancerat men inte fööör uppenbart)


8/10


 

Av Linda - 29 mars 2011 20:29


När jag såg detta.. grwwrrr... "Vill ha begäret" satte in..


Lovisa Burfitt släpper en porslinskollektion i sammarbete med Rörstrand och vad kan gå fel då?


Kollektionen heter Mademoiselle Oiseau och består av fem delar - min favorit är den lite större kaffemuggen (som jag gärna skulle använda som tandborstglas?!) ;)


Men även assietten - heelt gorgeous!


Detta underbara kommer släppas i butik v 14 (nästa vecka)


 



   


   


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards