zetah

Alla inlägg under mars 2011

Av Linda - 22 mars 2011 22:22


kan verkligen inte klaga på min dag

träning - massage - nya skor - god mat ^^


perfekt med en massös precis nedanför gymmet!



Födelsedagsutstyrseln - nya skor från Nelly 


 


pysslade till ett par örhängen för kvällen

 



Fördrink med kex oxh jordgubbar


 


RÄKMACKA

 

efterrätt - jordgubbar med chokladcrisp


 




Vin å rosor ^^


    


Linda happy ^^


 

Av Linda - 22 mars 2011 07:26

Vet inte om det var rättstavat - var ju trots allt 10 år sedan jag läste tyska ;)

Det skall iaf betyda solen skiner och alla är glada - eller jag är glad iaf...


Vart ute på min morgonpromenad och sitter å häver i mig proteinshake så a kan träna ordentligt på gymmet sen...


Yes det är min fördelsedag idag och då har jag som tradition att vara ledig - förra året fick jag kommentaren


- Shit, är du så gammal?! du är ju asfräsh ser ut som 22 eller ngt


ja man skall väl ta det positivt men ändå ;)


To the gym!!!!


Linda för 10 år sedan

 


Linda förra veckan (nej den är inte retusherad) och ja liite äldre ser man väl ut haha ;)

 

Av Linda - 21 mars 2011 22:32


Svetten rinner så de svider i ögonen - musiken dunkar - någon skriker KOM IGEN NU!!!

Yes we love it!


Det är helt ofattbart vart man får all energi ifrån när man trampar in på boxpasset..


Har kommit fram till ett mål med min träning nu och det skall bli att söka till gladiatorerna nästa omgång - känner att jag fortfarande är liite för otränad för att ställa upp denna säsongen då sista ansökningsdagen var idag..


Nu blir det allt hårdträning och mkt protein - får erkänna att jag slarvat med maten - visst man har väl tappat en del i vikt,, men det är frustrerande att man liggar kvar på sina förb***de 30 kg i bänkpressen haha ^^


 

Av Linda - 21 mars 2011 10:22


Nu när det blir ljust tidigare så har min kropp ställt om sig... jag vaknar ca 06:17 av migsjälv - pigg som bara den..


Eftersom ingen anan behagar vakna frivilligt vid denna tiden så får man sysselsätta sigsjälv.. morgonpromenix - of course... Proteindrink efter promenix och sedan till gymmet - idag var de skojj, kände mig riktigt stark och pigg - högerarmen/axel som ställt till lite problem för mig ettt tag var helt normal igen YES!


Blir allt lite box ikväll med.. det är ju alldeles för skojj för att skippa!


Överkropp stog på schemat idag


(promenix till gym)

10 min mer intensivt på crosstrainern


Bänkpress

15x20 10x30 10x30 10x30 10x30


Flyes

9x10 9x10 9x10 9x10


Cabelcrossen sneda drag framför kroppen (undersidan av bröstmusklerna)

10x12.5 10x12.5  10x15 10x15


Baksida axel (maskin)

10x25 10x27,5 10x27.5 10x27.5


Ryggmaskin (vingarna)

10x42.5 10x42.5 10x42.5 10x42.5


Rodd (låg)

10x27.5  10x27.5 10x27.5 10x27.5


Axlar (arnoldpress)

10x10 10x10 8x10 10x10


Pullover liggandes på bänk (triceps)

10x15 10x15 10x15 10x15


Armhävningar på hantlar

10 rep 4 set


Rygglyft (specialare med 5 kgs hantlar i varje hand så det blir en axelövning samtidigt)

10 rep 4 set


promenix hem


 

Av Linda - 20 mars 2011 21:04


Äntligen börjar det kännas lite lättare igen - hoppas energin och styrkan håller i sig :)


Mån - Box

Tis - Ben/mage

Ons - överkropp

Tor - Ben/mage + crosstraining (En cirkelträningsklass där vi tränar kondition och styrka i olika stationer. Instruktören coachar och inspirerar dig till tuff och effektiv träning utan större krav på koordination.)

Fre - vila

Lör - Vila

Sön - Balance


Nu jävlar - ny vecka nya utmaningar!


 

Av Linda - 20 mars 2011 14:28


Blev ju tvungen att ta bort mitt nagellack i mitt frenetiska gnuggande med nagellacksremovern för att få bort texten från märkpennan blev hjälpligt iaf...


Testade Maxfactors minilack nr 09 diva coral som jag vunnit hos Nataly :)

me like!


rastlös som man sedan blir fick det bli lite pyssel
- bilnyckeln fick sig en ny nyckelring med lite bling
- Örhängen med söta ugglor (från pärlteamet) pysslades ihop

- halsband med döskalle (pärlteamet)


   

 

 

 

Av Linda - 20 mars 2011 07:02


Altså.. när man öppnar ögonen och tänker varför i h****te drack jag så mkt vin igår, ser att man fått texten "MORE" skrivet över knogarna och ena örhänget fortfarande sitter kvar så vet man att man lever - men man hade iaf skojj ;)


Fick checka handväskan och hade faktiskt fått med mig allt hem igen - till och med båda vantarna *klappar sig själv på huvudet*


Klockan är sju och en ny dag börjar - jag vill ha mjölk och är irriterad över att affären inte är lika morgonpigg som jag ;)


När man sedan går in och ser sig i spegeln har man dessutom sovit på handen
-Jag gissar på att märkpennan som det är skrivet med behöver nagellacksremover eller likanande för att få bort.. snark.. (och ne jag har inte redan sminkat mig jag bara somnade igår innan jag hann få bort det)


(hm ja ibland är man ju.. erm "charmig"?!)

 




Av Linda - 19 mars 2011 06:57


Tänkte passa på nu när det är helg och allt att tipsa lite hur man blandar en drink.. som blir god...


Jag har två grundregler


1. Var aldrig snåla med isen - en ljummen drink är sällan smaklig (nä det är inte krogägarna som är snåla nä'r du får halva glaset fyllt med is.. det blir helt enkelt godare - isen smälter inte lika snabbt när du har mkt vilket gör att din drink håller sig fräsh längre)


2. Blanda inte för starkt - en drink som smakar sprit är ingen hit- vill man blanda 50/50 groggar blir det inte gott hur man än gör och vill man bara bli full föreslår jag att shotta i dig spriten så slipper du den långdragna pinan att få i den ett glas med 50% cola å 50% rom vodka etc etc...


Småtips som att aldrig blanda en mjölkbaserad likör med en tex. sourz är inte heller så lyckat - den mjölkbaserade likören kommer koagulera till en klump vilket inte är spec smakligt..


Skaka mjölkdrinkar så de blir fluffiga som en milkshake - skaka juicedrinkar - men skaka aldrig en drink med kolsyrad dryck i, vi vet väl alla vad som händer om du skakar en fanta flaska å sen fösöker öppna den - ja du kommer ha minst halva drinken över dig...


Lime är väldans bra - har du köpt en färdig drink som t.ex en bacardi breezer är det gott med en skvätt lime ovanpå så blir den mindre sliskig.


Bjuder på några av mina favvodrinkar



Cosmopolitan


4 cl citronvodka
2 cl Cointreau
4-6 cl cranberryjuice
(pressad citron eller lime)

Röres eller skakas beroende på om du vill ha drinken klar eller grumlig. Servera i martiniglas.

 


Sex on the beach


2-3cl Vodka
2-3cl Peach tree eller persikolikör
Lika delar apelsinjuice och tranbärsjuice

Serveras i HighBall glas

 

Mojito



6 cl ljus rom
1-2 msk sockerlag
1/2 limefrukt
1 knippe färsk mynta
sodavatten
is

Häll sockerlag och pressad limejuice i ett highball-glas.
Mortla myntan i limeblandningen.
Fyll på med ljus rom is och toppa med sodavatten.
Garnera rikligt med mynta.

 


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards