zetah

Alla inlägg under mars 2011

Av Linda - 3 mars 2011 23:21


Tittade in hos Cim - Mansondust  och hittade en liten tävling

jättesöta ringar lottas ut!


tävlingen håller på fram till 7/3

 

Av Linda - 3 mars 2011 22:23


Som börjar lite sisådär och sedan blir riktigt bra...


På väg hem från träningen fick jag sms från Bodyshop - om jag kom och handlade idag så fick jag 20% rabatt plus en gratisgåva, perfekt tänkte jag som skrapade ur det allra sista ur min bodybutterburk imorse ^^


Så på väg till bilprovningen (som för övrigt faktiskt gick bra - hör å häpna) svängde jag förbi och införskaffade Dreams unlimited bodybutter (varför skall jag tycka så bra om de tillfälliga sorterna :S) och fick små burkar av mango scrub och butter plus ett läppglans - vem älskar inte att få små oväntade presenter!!??


Svängde förbi allum på hemvägen för att besöka Bellbox och införskaffa L´anza Healing Strength Silk Serum  sprang på en som stog och delade ut erbjudanden från de olika butikerna om man "gilla" deras sida på FB, självklart var jag med men fick dra ett hemligt dokument med mitt erbjudande och med min tur fick jag inget man fann så användbart men det var ju en kul grej :)


Som bonus på allt så ringde mamsen när jag var på hemfärd och bjöd på middag!   



        


Av Linda - 3 mars 2011 18:07


jag trodde ngn skojjade med mig när jag skulle gå upp ur sängen idag.. Mitt modiferade ben/magepass hade gett resultat - resultatet Linda kan knappt ta sig ur sängen. Var så sjukt opepp på att gå och träna så jag hoppades på lite draghjälp från en kompis - men inte då.. Tog på mig uppgiften att vandra ner till gymmet direkt då jag vet att det inte hade blivit av om jag väntat till kvällen när man är på detta humör...


Med ngt stappliga steg och halv balans vandrar jag till gymmet (insidan av låren känns - ont plus magsidmusklerna (heter det så? ;)) vilket resulterade denna gångstil) blev bättre efter ett tag men den JÄVLA isen gjorde ju att man halkade till ibland och då kändes det trots man inte ramlade.. ;)


Well väl framme vid gymmet kommer jag på att träningsverken antingen dolde mitt onda ben eller så har de gått över - vi hoppas på det sistnämnda..


Dagens pass


Bänkpress

20x15 32.5x10 32.5x10 30x10 30x10


Modifierade flyes

8x10 8x10 10x10 10x10


Undre bröstpress i cabelcrossen

12.5x10 12.5x10 15x10 15x10


Maskin baksida axel

30x10 27.5x10 27.5x10 30x9


Axeldrag

42.5x10 42.5x10 45x10 45x10


Marklyft

40x10 40x10 40x10 40x10


Triceps pullover liggandes på bänk

15x10 15x10 15x10 15x10


Armhävningar på hantlar

10rep 4 set


Rygglyft med hantlar

2st5kgs 10 rep 4 set


Det var såå segt idag hoppas på bättre motivation snart.. imorgon blir de iaf spinning å sen combat på lördag.. då har man ju ng som säger åt en att ta i.. lättare då om det är lite motigt ;)


kände mig iaf duktig när ja kom hem så det blev ett bad!


Foto: Olle E

 

Av Linda - 3 mars 2011 08:11


Jag tävlar hos Millah om valfri varor för 200:- från BiggiShop.se


Helt galet söta smycken!



 

Av Linda - 3 mars 2011 06:51


Jag tävlar om ett presentkort värde 500kr från Houseoflinnea i Nikitas blogg
Tävla HÄR du med!


  Min favorit hos house of linnea är förklädet jag har ju en förmåga att spilla på mig ;)



Av Linda - 2 mars 2011 22:24


Vilken dag...


Hemma efter träningen hade jag fått sms.. självklart... jag som inte kan läsa mer än övre halvan av texten på första raden i smset pga min lilla olycka i trappuppgången.. Lyckades tyda att det var ngt från tele2 iaf så jag ringde dem


(1) och frågade om de hade skickat ut min telefon, för isåfall så har jag fått sms om att den har kommit men kan inte hämta ut den om jag behöver en kod (fick dra hela trappuppgångshistorian) de hänsvisade mig till de som skickade ut telefonen - jag ringde dit.. men nej de kunde inte ge mig ngn kod och hänvisade mig tillbaka till tele2..


(2) fick förklara läget för en ny person på tele2 som försökte skicka mig till de som lämnade ut telefonen igen.. Då fick jag dra upp den historian med om att de inte kunde hjälpa mig och hon skulle då prata med ngn så jag fick vänta kvar i luren, efter några minuter kommer hon tillbaka och ber mig vänta lite till.. (snark) till slut får jag lotnummret och det skulle inte vara några problem att hämta ut paketet - vad händer då - jo jag får ett till sms denna gången från hair(någonting) kan ju som sagt INTE LÄSA SMS ^^ ringde til dem och utan krångel fick lotnummret där med (ingen runtkoppling *Linda glad*..)


Glad i hågen åker jag å hämtar ut mina paket - kommer hem - leker julafton (sliter upp paketen så pappret flyger på vardagsrumsgolvet)  tar upp min spitternya Iphone och skall starta den.. hittar sjävlklart inte vart man sätter i simkortet och ivrig som jag är orkar jag inte leta på internet (det stog inget i bruksanvisninge om det) ringer jag till tele2


(3) - börjar nu kunna menyvalet utantill - och får hjälp av en trevlig kille som nog skrattade lite åt mig.. Yes jag fick i simkortet.. Vad händer nu?  Jo jag hittar inte pinkoden - lyckligtvis hejdade jag mig från att ringa tele2 igen då jag kom på att det gick att skrapa lite på plastbiten som simkortet satt fast i..  YES den går igång.. koppla in den i datorn yada yada yada - nu skall man tydligen ringa till tele2 och be dem aktivera simkortet (enligen mailet man fick) - ringer


(4) den trevliga tjejen som svarar tipsar mig om att lägga över allt från den gamla på datorn så det inte försvinner när hon avaktiverar mitt gamla simkort (skulle ju ha kvar samma nummer så därför denna procedur) hon säger att jag får ringa tillbaka när jag gjort detta.. Linda fixar och donar över allt på datorn och ringer igen


(5) - kan nu knappa in menyvalen utan att lyssna på dem och lyckas få simkortet aktiverat - eller ja det skall tydligen ta 20 min jag skall stänga av telefonen och slå på den igen om 20 min så skall det fungera.. Under tiden får jag leka lite med mina hairbumbets som kommit under dagen - kommer på vad klockan är och får rusa iväg till en fotograf jag skulle köra en liten session med idag..


Kommer hem igen och skall försöka få igång min nya fonis men nejdå.. söker nu faktiskt lite själv på internet för att komma på en lösning men inte då.. Får ringa tele2 IGEN!


(6) menyvalen går inte som jag kom ihåg och jag hamnar någonstans som inte var rätt...


(7) Får lyssna lite på menyvalen nu när jag var så stöddig och inte lyckades förra ggn och kommer fram till en kille som faktiskt kunde lösa det direkt utan att jag behövde ringa upp igen.. Linda happy ^^


Nu fungerar min nya fon och jag kan ta emot sms igen!

recension på bumpitsarna kommer..

Bjuder på ett foto från idag :)


Foto: Olle E

 

Av Linda - 2 mars 2011 11:41


Efter måndagens bravader har jag fortfarande ont i benet.. (tror jag sträckte till muskelfästet när vi sprintade på boxen) Så idag blev det modifierad ben/mageträning. En del mage, mer än vad jag brukar köra så jag kommer förmodligen vakna med träningsverk imon haha ^^


Promenix till gym

10 min crosstrainern


Benpress (började lågt och ökade succesivt blev glad över att muskeln inte ställde till problem här)

70x10 80x10 90x10 100x10


Nu brukar jag köra benspark och bakspark men det hoppade jag över idag för att inte översträcka så det blev


Benpress utåt (abuctor - vilket jävla namn när man sitter och skrevar haha)

40x10 40x10 45x10 45x10


Benpress innåt

35x10 35x10 40x10 40x10


Knäböj med skivstång (gick inte så djupt som jag brukar)

27x10 27x10 27x10 27x10


Situps sned bänk

15 rep 4 set


Sneda maglyft

10 rep varje sida x4


Plankan Yogaboll (fick stå still då det inte gick att lyfta vänster ben idag)

30sx4


Crunches (lyfta både ben och överkropp)

20 rep 4 set


omvända situps höget mitt vänster

10 rep 4 set


 

Av Linda - 1 mars 2011 09:25


Tittade in hos Beccadesign.se  via Kashayas blogg och hittade såklart några favoriter!


Vad sägs om denna otroligt söta Mussepiggklocka?

Öronmuffar - älskar det, slipper få frisyren pajjad i mössor och pannband

Sött halsband föreställande pandoras ask (denna går även att öppna)

Earcuffs sjukt sugen på att testa och har ju dessutom cuffs design som blivit en ny favvo :)


Kommer förhoppningsvis inom snar framtid lägga en liten beställning ^^

 



Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Skapa flashcards