zetah

Alla inlägg under april 2011

Av Linda - 30 april 2011 16:17


Valborgsfirande


Linda 3-13år firandes med eld och körsong


Linda 14-17år ni vill inte veta men det innefattades Kortegen och Näckrosdammen


Sen dess vet jag faktiskt inte hur ja firat Valborg - ngt år vet jag att jag var med dåvarande pojkvännen och åt på Bamboo...


Förra året inte en susning - jag som förespråkar att man skall fira det som går att firas - dåligt av mig ;)


Valborg firas enligt Wikipedia


Valborg blev förklarad som helgon den 1 maj (därav förr kallad Valborgsmässan, Walpurgistag), och genom denna omständighet förbands hennes namn med den germanska hedendomens på nämnda dag hållna vårfester, som av den kristna övertron stämplades såsom häxförsamlingar. Särskilt trodde man, att på Valborgsmässonatten (mellan den 30 april och den 1 maj) häxorna red på kvastar eller getabockar till de gamla offerplatserna, i synnerhet till Blocksberg.


jaha, ja nu har jag ju min kvast men får nog hoppa över Blocksberg för middagsbjudning iår ;)


Valborgsoutfit inte bara svart iaf ;)

 

Av Linda - 29 april 2011 06:18

Lyckades gå å lägga mig i tid igår så är faktiskt fantaskisk pigg just nu.  Själv hatar jag sådär hurtigt pigga människor vid den här tiden på dygnet. Vaknar tidigt men är oftast inte människa innan 9-10 och det är svårt att få mer ut mer än enstaviga ord av mig ex. aa, mm...


Men idag då jävlar - tur jag inte har ngn sambo att terrorisera - off to spinning!


Foto: Anders Ödman


   


Av Linda - 28 april 2011 18:48


Hade egentligen tänk åka till havet efter träningen men det var ju så kallt :S


what to do, what to do?


Rotade fram gamla bilder å videos och satt å kollade och snubblade över filmer på hästen jag hopptävlade på...


Nannini - underbaraste, han hoppade i stort sett allt - tom när det landade ett stort flygplan bakom paddocken, han tvekade inte utan fortsatte glatt hoppa.

Detta är för 6-7-8 år sedan men saknar honom fortfarande...



Finaste Nannini - The best!



 


Av Linda - 28 april 2011 13:25


Morgonen började med lite morgonpromenix till Finnsjön - frukost 1 (proteindrink + en omega3 kapsel) sen bar de av mot gymmet - kände mig stark idag så det var riktigt roligt. Hade nog dock inte fått i mig tillräckligt innan då mina överkroppspass tenderar till att bli lite långa så tacklade av lite mot slutet men ändå grymt nöjd!


20 min promenix till gym

5 min på Crosstrainern för att få upp värmen lite till


Bänkpress

10x30 10x32 10x35 10x35

(länge sen ja kunde ta 35 ^^)


Flyes (sned bänk)

10x10 10x12 10x12 10x12


Högrodd

10x27 10x30 10x30 10x30


Ryggdrag

10x45 10x45 10x45 10x45


Lågrodd

10x27 10x27 10x27 10x27


Axelpress

10x12 10x12 10x12 10x12


Låg bröstpress i crosscabeln

10x17 10x15 10x15 10x17


Pullover liggande (triceps)

10x15 10x15 10x15 10x15


Rygglyft kombinerat med baksida axel

5kg hantlar 10 rep 4 set


Stark och lite kaxig ;)

Foto C.Grau


 

Av Linda - 28 april 2011 07:58


Fick igår min beställning från Biggoshop älskar med dessa små företag som skickar ut så man har det redan nästa dag efter man beställt det :)


Fraktfritt över 50 kr är en väldigt bra service dessutom. Min beställning bestod av ett armband i läder. Och som tack för min beställning fick jag ett litet prov på Dove pro age lotion. :)


Har en känsla av att detta kommer bli ett av mina favoritarmband...


   

Av Linda - 27 april 2011 20:21


En fredag några veckor sedan var det fraktfritt på elf och då slog ja till - det är ju så hysteriskt billigt där :)


Blev lite borstar jag saknade nagellack och lipgloss (fick dessutom ett lipgloss på köpet :)



 


Måste säga att nagellacken är över förväntan, det mintgröna var lite dåligt täckande men jag begär inte så mkt för 15 kr flaskan ;)


Dock hade det varit praktiskt om de torkade lite snabbare så man slipper sitta och vara försiktig så himlans länge..


Här är en snabbswatch på färgerna jag köpte - min favvo direkt såhär är nog sandy brown som kommer få bryda mina naglar några dagar härframöver...


1. Mint Cream

2. Burgundy (röttbrunt med lite guldpärlemorskimmer som inte syns så bra på bilden)

3. Chocolate

4. Sandy brown

 

Av Linda - 27 april 2011 09:55


Idag blev det en lite udda stil men va fan - man kan inte vara som alla andra jämnt ;)


 

Av Linda - 27 april 2011 07:47


Som så många andra är man lite halvt galen i söta saker - har gärna lite honung i téet osv :)


Det rimmar ju inte så bra med att man vill komma i bikiniform. Som en mirakel snubblade Linda på en artikel om Agavesirap


Agavesirap brukar även kallas GI-sirap eftersom den har liten påverkan på blodsockret. Agavesirap utvinns ur en kaktusliknande växt som kallas Agave.
Agavesirap är en naturlig produkt som inte raffinerats eller modifierats på kemisk väg.
Agavesirap är ungefär 25 procent sötare än socker och kan ersätta socker i t ex bakning och som sötningsmedel. Om du har ett recept och ska använda agavesirap istället för socker så räcker det med en tredjedel.


Näringsvärde per 100 gram agavesirap
Kcal: 287
Protein: 0 g
Kolhydrater: 75 g
Fett: 0,9 g


Kanske ngt att klicka hem :)


   


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards