zetah

Alla inlägg under april 2011

Av Linda - 23 april 2011 07:23


En klänning jag har i garderoben - hideous passform - Linda like mönstret på den.


What to do?

Eftersom jag aldrig har den på mig i klänningsskicket var det dags att göra ngt åt den - klipp klipp - ny kjol :)


   

Av Linda - 22 april 2011 22:47


Linda alldeles för trött nu för att skriva ngt vettigt så det blir några bilder på min darling voffe vid Hovåsbadet idag :)


     

   

Av Linda - 21 april 2011 23:24


Nu har eleven.se en riktigt trevlig påsktävling där man kan vinna stylingverktyg från Lee stafford.  Rosa - Me like A-lot!


Tävlingen håller på fram till 25/4


Min plattång håller dessutom på att ge sig så vinna hade ju vart riktigt trevligt ^^


 

Av Linda - 21 april 2011 10:12


När jag var på morgonens gympass kom jag att tänka på hur komiskt det faktiskt var att Linda just önskar sig en kvast i påskpresent.


Hämtat från Wikipedia:


Blåkulla är den plats dit häxor enligt folktron flög på kvastar under skärtosdagen för att festa med Djävulen. Detta sägs ha pågått till påskaftonen eller påskdagsmorgonen då "häxorna" for hem igen.


Häxan antogs fara till Blåkulla på en kvast, gren eller någon form av vardagligt redskap, eller på till exempel ett husdjur. Med hjälp av en nål kunde häxan öppna ett hål i en vägg om så skulle behövas, stort nog att ta sig igenom.

På färden tog hon ibland med ett barn som skulle värvas till Satans tjänst. Berättelser från barn eller vuxna som sade sig på detta sätt blivit bortrövade blev i häxprocesserna det enda beviset - och det enda som behövdes - när häxan skulle fällas.

Under tiden som häxan befann sig på Blåkulla kunde omgivningen inte märka att hon gett sig av, utan hon tycktes fortfarande befinna sig på sin vanliga plats.


Off we go to Blåkulla! ehm, jobbet menar jag ju såklart ;)



 



Av Linda - 21 april 2011 07:59

Nu när man är ledig under påsken blir man ju lätt rastlös och får för sig att träna.. Mer...


Mja jag får höra att jag är både galen å störd men ibland kan man bara inte välja.. så lördagens pass är lite jobbigt.. men otroligt skojj..


 


Men vem vill vara utan choklad i påsk?

Linda 28 år får ju faktiskt fortfarande påskägg - dock kan det ha lite varierande innehåll och iår önskarhon sig sopborste (limegrön) till balkongen och murgrönor - inte helt normalt i ett påskägg men vem har sagt att man behöver vara normal? :)


Men om det är choklad så väljer jag Lindt - helt galen i det - ingen marabou här inte ;) Ni som inte testat Lindts Creme brulee - testa den, Ni kommer inte ångra er!


Vad önskar ni er i påskägget? :)


 



Av Linda - 20 april 2011 19:34


Hade helt glömt bort denna kavajen - som jag eg bara älskar :)

Köpte den för 7 år sedan på Ellos, tro det eller ej haha :P


blev lite casual idag med jeans


 


Gammal gammal session från 2006 med samma kavaj - syns lite tydligare hur den verkligen ser ut :)  (plus att jag är lite stolt över denna sessionen haha :P)


Foto: Alf Anderssen


         

Av Linda - 20 april 2011 08:31


När jag var ute vid havet igår passade jag på att måla naglarna - har lite svårt föra att sitta still utan att göra ngt.


Sabrina Rudnuk (hittar inget lämpligt nummer) men det är ljuslila pärlemor


Depend Artlines - 1062


 

'

Behöver jag nämna att det gjorde ont senare när jag fläkte upp en nagel när jag städade...   AJJEEEE (och min chef skrattar åt mig när jag beklagar mig över ha brytit en nagel - hmpf)


 

Av Linda - 19 april 2011 18:08


På lediga dagar skall det helt plötsligt hinnas med så himlans mkt.. Tur man är morgonpigg :)


Morgonpromenix och lätt städning på FM vilket gjorde att jag blev aningens sen iväg - Ikea.. strosade runt där några min för länge innan tur till havet!


Visst ser det totalt underbart ut ;)


Nu behöver vi inte vara alltför avundsjuka då det blåser ganska friskt vid havet vilket till slut resulterade att Linda var insvept i filten hon tänkte ligga på PLUS liggunderlaget.. Tur att bilen var otroligt varm när man kom tillbaka haha ^^


Tidsoptimist som man är tänker man klart ja hinner åka och handla vilket resluterar i att Linda är hemma kl 14.00 - skall på massage kl 15.00 och hade tänkt träna innan.. Träningen gick i stöpet vilket resluterar vila idag.. Dock promanix till och från massagen och inte att förglömma morgonpromenixen.. kanske tränat liite idag då iaf ;)


   


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards