zetah

Alla inlägg under april 2011

Av Linda - 14 april 2011 13:03


Jag är med och tävlar i MTVs tävling - Just legs och skulle bli jätteglad om ni gick in och "gillade" mitt inlägg. Klicka HÄR för att komma till mitt bidrag


Massa kramar i förhand!


 

Av Linda - 14 april 2011 10:16


Tog mig en titt i min bikinilåda och tänkte.. Nä Linda du behöver inte någon mer bikini i år..


Svårt att hålla fingrarna i styr bara när man under samma timma får mail från Nelly - inehållandes sommarens bikinimode..... Några favvisar därifrån..


     



Min bikinilåda 27 st.. men det är ju inte så farligt.. eller? 


 

Några favvosar ur min bikinisamling - tycker jag är modig som vågar detta trots jag inte är modellsmal haha ^^


         

Av Linda - 13 april 2011 21:12


Spanade runt och hittade denna videon där iittala kivilyktan demonstreras i olika färgkombinationer - inspiration!


Kan behöva lite annat att tänka på en sådan här kväll :)


Av Linda - 13 april 2011 19:37


Mitt liv - ja det är sannerligen en bergådalbana - igår kanondag!


Idag - man skall aldrig säga att det inte kunde bli sämre så det tänker jag inte göra..


1. Börjar med att jag förlorar sten, sax, påse mot en kollega och får 12 rasten (ja det kanske inte är hela världen)


2. Ringer postens budfirma angående min TV som de skall köra ut och får beskedet att de kommer någon gång NÅGON GÅNG nej de kunde inte säga mer specefikt imorgon mellan 8.00 och 16.00 (de skulle ringa en halvtimma innan - otroligt generöst - och säga att de var på väg, så tydligen är man strandsatt imorgon)


3. När man kommer hem har man fått ett brev från inkasso - på en räkning man betalt - ja jag har dubbelkollat på min internetbank så den inte hade blivit avfärdad eller ngt?!?!?! Vad är chansen.. ?!


Jag kan inget mer än att sucka just nu.. Varför får man inte vara glad någon längre tid utan att massa problem skall uppstå.. (dessutom har jag sån träningsverk att jag förmodligen inte kommer kunna få av mig tröjan ikväll heller haha)


Kommer ha en rolig dag imorgon när jag skall ringa och kriga med företaget och inkasso..


Hoppas ni haft en betydligt bättre dag än mig iaf..


Foto: Niklas R


 

Av Linda - 12 april 2011 17:11


Måste säga att när jag var på jobbet idag hade jag funderingar över hur jag skulle orka gymmet idag.. Vi hade fått 30 pall med varor. Så efter 6 timmars lådlyftning är man lite halvseg i kroppen.


Energin kom från glada händelser under min dag

1. Min tv har kommit och är redo att hämtas ut/köras ut

2. Mitt solpuder som jag vann hos lipglossbitch.se hade kommit och låg på hallmattan när jag kom hem

3. När jag öppnade mailen hade jag vunnit ett presentkort från Frank Dandy när jag varit med och tävlat på myshowroom.se


Nu kan detta te sig vara väldigt materiella ting men visst är det kul med prylar ibland ^^


Så off we go till gymmet - jag kommer ha sån grym träningsvärk imorgon så jag kommer förmodligen kvida vilket chefen kommer fnissa åt.. snark ;)


Dagens träning bestod av


promenix till gym 20 min


7 min på crosstrinern (fortsatt uppvärmning)


Bänkpress

15x20 10x30 10x30 10x30 10x30


Flyes

10x10 10x10 10x10 10x10


Högrodd

10x27 10x27 10x27 10x27


Ryggdrag

10x45 10x45 10x40 10x47


Översida av bröst i crosscabeln

10x15 10x17 10x15 10x17


Var väldigt crowded vid fria vikterna så jag gick upp på övervåninge och körde axelpress med skivstång istället för arnoldpress

10x17 10x17 10x17 10x17


Stående låg rodd

10x20 10x25 10x25 10x25


Arhävningar på hantlar

4 set 10 rep


Rygglyft med hantlar (min specialare)

5kgs

10 rep 4 set


promenix hem 20 min


 

Av Linda - 12 april 2011 06:23


Jag har inga problem att vakna tidigt när jag skall vara ledig.. Men det är tungt att gå upp 5.50 när man skall till jobbet - ok när jag är ledig kanske jag inte vaknar förrän 6.40 om ja som igår hade lite svårt att ta mig till sängen - är det inte konstigt hur man liksom ibland lyckas med att komma i säng en timma senare än beräknat men man har liksom inte gjort ngt vettigt alls under den timman?


Iaf.. tänkte visa mitt senaste byxinköp.. Me like  a-lot - kommer bli helt underbara till våren och sommaren :)


Dessa kommer från Monsoon.


 

Av Linda - 11 april 2011 22:31


Måndagen började med att man vaknar 5.30 av ett sms från mamsen - jag hade såklart glömt lämna tillbaka busskortet jag lånade av henne i lördags när jag var i stora staden - muttrande om att jag får skylla mig själv fick jag börja morgonpromenaden aningens tidigare än beräknat - självklart så höll batteriet på att ta slut i min mp3 med - ja det är mitt eget fel som inte laddat den...


Självklart fortsätter morgonen med att jag inte hade några ägg eller mjölk eller yoghurt - ja jag får skylla mig själv som inte handlat - fick bli matburk till frukost haha.. jag har ju tur som kan äta mat närsomhellst iaf ;)


Självklart sitter jag vid datorn efter min promenix och lyckas glömma bort tiden då jag tyckte jag hade så gott om den.. får stressa som en gnu - ja jag får skylla migsjälv när jag är tidsoptimist - som tur är hinner jag till passet som jag skulle köra idag - shape :)


Shape ser otroligt fånigt lätt ut om man skulle titta på, men det är verkligen döjobbigt - försök själv göra djupa knäböj med en 5 kgs viktplatta på sträkta armar över huvudet i 2 min efter ha gjort 2 min knäböj innan - kinda uughh - sen är den låten dessutom inte slut utan 2 min knäböj till - dock utan viktplattan över huvudet.. och ne det är ingen vila mellan "2 minutrarna"...


Irriterar mig lite att chefen hade kommit på att det var inventering idag efter stängning så ja missade mitt favvopass box.. men får väl överleva det med - jag får väl skylla migsjälv som sa ja till inventeringen (note till migsjälv - hör alltid dig för vilken dag det är innan du säger ja till ngt)


Overall.. en sådan där dag som kunde vart bättre men ingen katastrof skedd  ;)


 


Av Linda - 11 april 2011 09:50


Kickade in hos Wysteriia och hittade där en liten tävling med Isadora graffitinails.


Tävlingen går ut på att vara kreativ med lacket och här är mitt bidrag :)


Jag tänkte - keep it simple - många gör ju helt crazy saker och blir lite clownkänsla över nageln - jag ville hålla det lite stilrent men ändå få det att se lite coolt ut så jag valde att lägga en vanlig fransk manikyr under och bara dra ett streck med graffitiborsten övet halva mittendelen av nageln :)


 


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards