zetah

Alla inlägg under april 2011

Av Linda - 10 april 2011 21:37


Kan väl vara bra om någon skulle få för sig att göra ett frågesportspel om mig ;)


  • Om jag äter smörgås klappar jag på brödet först 2-3 ggr (innan jag brett den - tror det har att göra med att kolla hur färskt brödet är från början men nu har de blivit en knasig grejj)

  • Jag bär alltid med mig en korkskruv i handväskan (man vet aldrig när man kan behöva öppna en vinflaska ;)

  • Jag äger en tomtedress som alltid bärs på julafton ;)

  • Jag äger ett par inlines sen 10 år tillbaka men använder fortfarande lyktstolpar och gräsmattor för att bromsa ( ja jag har inte använt de så flitigt)

  • Jag hade länge en rädsla för att ngn skulle grabba tag i mina fotvrister när jag skulle gå och lägga mig så jag hoppade praktiskt taget ner i sängen från 2 meters avstånd (ne nu går jag och lägger mig betydligt mer sansat)

Hur stabilt som hellst jag lover ;)


 

Av Linda - 10 april 2011 21:23


okokok.. jag har nog vart latare än vanligt denna veckan..

har bara ett ord som ursäktar det.. PMS.. men kanske är bra för de små stackars musklerna att återhämta sig med.. Idag lyckades jag med konststycket att försova mig till mitt pass och det började 17.30 (skyller på eftermiddagsmat och sen en film på det = Linda somnar)


Iaf.. here it is.. även om jag itne är så stolt över det haha ^^


Mån:

Fm - Jogging/walking 1 mil

Kväll - 20 min promenix - Box - 20 min promenix


Tis:

- PMS vila


Ons:

- PMS vila


Tor:

Morgon - intensiv städning haha jag räknar det som morgonpromenix ;)

Kväll - 20 min promenix - shape - 20 promenix


Fre:

Morgon - 45 min spinning

Lunch - Crosstrainingpass


Lör:

Morgon- 30 min spinning - 30 min core - 55 min bodycombat


Sön:

(skulle vart bröst och balance men försov mig som sagt)


Positivt är ju att jag förmodligen är utvilad inför veckans prövningar ;)


 

Av Linda - 9 april 2011 14:34


Efter morgonens träning med spinning, core och bodycombat var man ju lite mör och självklart hade jag bokat in att hämta byrå direkt efteråt.. (ibland undrar jag vad jag tänker på)


Nu har ju Linda en liten bil som förmodligen max en hurts skulle få plats i fick hon låna Hasses (mammas sambo) bil - en livsfarlig tingest med kofångaren upptejpad med silvertejp (om det går att laga med silvertejp är det inte sönder - gammalt stallordspråk) men den är himlans bra då den rymmer hur mkt som hellst :)


Fick en bonuseftermiddag med min voffe Rocky som medföljde bilen när jag hämtade den och Linda tyckte han behövde bada dessutom..


Han är nog näst intill världen olyckligaste hund när han badar.. men skall man bli fin får man lida pin ;)


Tänkte nästan säga - "här ta lite vin" till honom så han har en förkärlek för rödvin (öven ölburkar men inte öl hur det nu går ihop)


Olycklig Rocky




Kramas


 



Ordet fyllehund fick en helt ny innebörd ;)


 


Mixade även ihop en liten film på min underbaraste Rocky :)

Tribute!


 

Av Linda - 8 april 2011 14:18


Den 1 april släpptes flera nya viner som kommer finnas i det fasta sortimentet. Denna vinprovningen riktade in sig på de röda vinerna, mkt variation, olika druvor och olika länder.


Trivento 6468-01

Bonarda

Argentina 2010

59 kr


Fruktig, ungdomlig smak med inslag av fat, björnbär, hallon, viol och lakrits.

Vad jag skulle kalla ett vardagsvin, lätt, fruktigt med en nästan lite syltig ton. Inget världsomskakande men det är värt sina 59 kr


 
    

Frances Rouge 2257-01

65% Syrah, 35% Grenache

Frankrike 2010

75 kr


Ungdomlig, mycket fruktig smak med inslag av björnbär, blåbär och lakrits.

 Vääldigt lätt vin, med sina 9.5% i alkoholhalt (vilket iofs är väldigt bra för lättpåverkade personer som jag så man slipper ligga i hallen och praktisera uttrycket "du är full om du ligger på golvet och försöker hålla i dig" MEN sad but true - ett alkoholstarkare vin är smakrikare då alkohol är en smakbärare... På mitt prvningsprotokoll stod aromen hallon så ja det är ett bärigt lätt vin. Då det även är i petflaska skulle jag mkt väl kunna tänka mig det till en lättare picnic.

   

Arc-en-Ciel 1909-01

Grenache Syrah

Frankrike

2010

39 kr


Bärig, kryddig smak med inslag av blåbär, slånbär, lakrits och örter.

Faktiskt ett av de alkoholfria röda vinerna jag kan tänka mig att rekommendera - javisst det är ett lätt bärigt vin men det är inte alls lika sötsliskigt som de kan vara ibland. (totalt onödig fakta men Arc-en-Ciel betyder regnbåge ;))


   

Borgarello Rosso 2325-01

85% sangiovese 15% Syrah

Italien

2009

75 kr


Fruktig, kryddig smak med inslag av fat, mörka körsbär, plommon, kakao och färska örter.

Jamenvisst - nu börjar det likna ngt, är ju lite såld på sangiovese med sina körsbär som kommer fram fint i detta vin hade väl kanske velat ha lite mer kryddighet men det är ju en smaksak :) tycker väl dock inte att det är riktigt så fylligt som de vill få det att framstå.

   

Diemersfontein Coffee 6315-01

Pinotage

Sydafrika

2010

85 kr


Mycket fruktig smak med påtaglig rostad fatkaraktär, inslag av kaffe, björnbär, lakrits och vanilj.

Det här vinet bara skriker Sydafrika! Med sin påtagligt rökiga karaktär - ni som gillade vinet Café 2369-01 kommer bara älska detta... Riktigt trevligt vin, dock kommer jag nog spara detta till grillsäsongen börjar - bara älskar dessa kaffetoner ihop med en grillad köttbit GOTT!


   

Rua 6265-01

Pinot Noir

Nya Zeeland

2009

159 kr


Kryddig, nyanserad smak med rostad fatkaraktär, inslag av plommon, jordgubbar, choklad, mynta och kaffe.

Riktigt trevligt vin med stor smakvariation, en lite kraftigare pinot noir med en hel del fat. Me like alot - ge mig ett ankbröst med rödvinssky och mörk chokladtouch till detta grrr ^^


   

Av Linda - 8 april 2011 13:55


Schema - haha ja jag är lite störd som lägger upp ett schem aför min lediga tid men vem har sagt att man behöver vara normal? ^^



6.45 spinning (ja det är väl inte helt sunt i huvudet att gå upp kl 6 för att köra ett spinningpass men nu är det mig vi pratar om här)


8.00 Inhandling av mat och diverse nödvändiga saker (vem kan inte leva utan tandtråd, ägg, mjölk och energibars?;)


8.45 Vinprovning (ja det är inte helt normalt med vinprovning såhär på morgonkvisten men vad gör man inte? ;)


Hamnade sedan ur min planeringe sn smula då det var bilkö.. polisen hade spärrat av E6 för en större olycka och man blev sittandes i bilkö i 45 min.. segt som tusan.. jag hade ju tänkt hinna med en sväng på chilli och ikea.. snaark..


11.00 Upphämtning av däck

(varför kostar det mer att montera ett däck på aluminiumfälg - är det jobbigare?)


12.00 Crosstraining (ja det var lite väl optimistiskt med ett pass till idag men men.. envis som man är överlevde man det med)


13.30 Skulle eg bytt däck men någon (mammas sambo) har lyckats tappa bort mina skruvar (heter det så?) så det får vänta - är iofs rätt skönt, är lite trött efter förmiddagens bravader ;)


Planering eftermiddag


14.00 Fri tid


15.00 Tänkte ta mig ett bad med ett glas vin och inpackning av håret


16.00 deklarera


17.00 Ngn form av mat.. (blir nog fisksoppa som ja plockade fram ur frysen - massa gott)


18.00 Fri tid


19.00 Angelmaraton börjar - Vin införskaffat - choklad införskaffat - Yes nu kör vi!  


Kan ju sammanfatta det med att förmiddagen blev en aning intensiv om man jämför med resten av dagen ;)


Sa någon vinprovning? ^^

 

Av Linda - 7 april 2011 17:47


Spanade runt lite och detta caught my eye - neonlack med doft :)


Är ju barnsligt förtjust i färg på naglarna och tänkte att detta är nog något som man borde införskaffa...


Är ju lite svag för saker som doftar och smakar gott dessutom - goda läppglans är dock lite farliga för mig då jag liksom äter upp det haha, hur skall det då gå för mina naglar? :P


1. Get Your Lem-on

2. The Lime Starts Here

3. I always get my Man-darin

4. Yum Gum

5. Raspberry Rush

6. Gimme a Grape Big Kiss

7. Wicked Sweet


 

Av Linda - 7 april 2011 15:44


Så här på em kvisten är det trevligt att vara lite kreativ medans man tvättar.. :)


resultat:

Ett (gjorde faktiskt två) men det skall vara ett sådant man bara bär ett åt gången utav - fjäderhänge


Ett par silverhängen med små söta löv..


 


   
  

 


Av Linda - 7 april 2011 11:41


Dagen började riktigt bra med morgonstädning - dammsugning, moppning, dammtorkning - detta blev min "morgonpromenad" haha


Ja Linda är tidsoptimist och kommer på kl 9 när hon äter frukost att det är dax att åka och hämta sina däck i Borås då hon skall vara vid Ikea i kållered kl 11 för att få på nya fina sommardäck på sina fälgar...


Allt är frid och fröjd då det tar 40 min var väg och Linda är ute från sin lägenhet kl 09.12 Bilen körde nog autopilot till Borås då jag inte ens kommer ihåg nu vilken väg jag tog.. men jag gissar på att det blev den natursköna vägen intill Landvettersjön  (jag tror säkert många har gjort samma sak - ni vet när man sitter hemma på parkeringen och inte har något som helst minne av hemfärden)


Hursomhellst - väl framme i Borås så är muttrarna till mina sommardäck spårlöst försvunna och det ägnas lite för mkt tid åt att leta reda på dessa  - dock utan framgång och Linda får flyga ner i bilen och fara iväg till bilverkstaden där mina nya däck befinner sig..


Nu kommer vi till rubriken - bland vägpaddor och fartdårar.. Ja det senare känner nog de flesta igen och jag får nog säga att jag ibland tillhör den typen av bilförare (dock har jag slutat att hoppa över fartgupp och liknande - jag HAR lugnat ner mig sen jag var 18 och fick körkort ;)


Men vad är då en vägpadda?

- Jo, det är en sådan där som tror att de skall hålla ordning och reda på alla andra som kör bil - lägger sig mitt i vägen och gärna kör 5 km under hastighetsgränsen (ja man kan inte vara nog säker) bara för att det inte skall gå att köra om.. Jag har inget emot folk som kör långsamt - men de kan ju iaf släppa förbi de som inte vill hålla samma snigeltempo... Tänk om jag hade haft en akut sjuk hund i bilen som var tvungen att komma till veterinären snabbt?!


Det är intressant hur folk förändras bara för de sitter i en bil - på en gångväg skulle inte någon pekat finger åt någon bara för de "kört ut framför någon annan på gångbanan" - Ingen skulle skrika fartdåre åt någon som halvspringer lite för att komma i tid till ngt?!


Hornen växer liksom ut på bilföraren - vare sig det är fartdåren som sicksackar mellan bilar och gestikulerar och svär eller om det är den elakt flinande vägpaddan som lägger sig mitt i vägen för att "här är det bara 70 och INGEN  skall köra snabbare än så vi lägger oss i 65 alltid irriterar det ngn..."


Slutsats - varför kan man inte hjälpas åt lite i trafiken - tror dessutom det hade förekommit mindre olyckor då folk inte hetsar upp sig i onödan....


Fartdåre jag?! neeej? ;)


 


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards