zetah

Alla inlägg under april 2011

Av Linda - 3 april 2011 21:37


Mitt senaste tillskott till min skogarderob vilket skedde idag.. åkte in en sväng till stan med mamsen och fick syn på dessa *måste bara ha* skor.. Åhlens 299kr var riktigt billigt tom!


 

 

Av Linda - 3 april 2011 08:26


Hade faktiskt inte en susning om att depend hade nagellack med tunn pensel att göra dekorationer med... Sprang på detta när jag strövade omkring på ica maxi av allla ställen haha - men glad blev jag då man verkligen inte behöver ngn stor flaska för sådana här lack.. :)


De kostar ca 35-40 kr och finns i 6 färger - Svart, guld, silver, silverglitter, guldglitter och vit. (gief fler färger)



     


       


Här har jag försökt mig på lite nageldesign ovanpå Max Factor Max Effect Mini Nail Polish 09 Diva Coral


 

 

Av Linda - 2 april 2011 16:19


Dagen började ju bra... stack en tandpetare i ögat när jag skulle separera fransarna som klumpat sig - och inte nog med det så lyckades jag kladda ut heela sminkningen som jag sedan fick leva med resten av dagen.. Var iofs ingen som tittade konstigt på mig så det kan inte sett för illa ut iaf haha ^^


Blir irriterad på alla som säger ja tack när man frågar om de vill ha kvittot och sedan går iväg.. wtf?! Där sitter man och sträcker ut kvittot åt ngn som nonchalant går ner och börjar packa,.. Slänger det i stort sett på dem istället hihi ^^


(och ändå får jag 97% i kundmötesmätning - det ni!)


Har preciiis för mig att alla jag pratat med har sagt att det skulle bli strålande sol idag.. *tittar ut* ne det är mjölkblaskig dimma med duggregn.. aja då ser man ju iaf inte att fönstrena är smutsiga.. ;)


Skulle äta lite när jag kom hem.. spillde ketchup på tröjjan - aja den är ju iaf svart..


Städa.. snark - aja jag har ju iaf ett (eller fler) glas vin..


Jag har eg inget vettigt att skriva alls utan borde börja städa lite smått och laga mat.. Har ju i ett svagt ögonblick lovat att jag skall bjuda på middag haha :P


har lagt ut den innan men gör det igen - en sån där dag bara ^^


 

Foto: Olle Edman


 


Av Linda - 1 april 2011 22:16


En mkt analytisk provning med några av cidrarna som släpptes idag.. Fick höra smaker som kräfta och obeskrivbart haha :P



 

1. Xide urban (1720)

Mycket söt, bärig smak med tydlig karaktär av svarta vinbär, inslag av mynta och nässlor

Svarta vinbär ok, men nässlor och mynta var de ont om.. möjligtvis lite inslag av tropisk frukt såsom passionsfrukt


2. Glow peach apricot (1732)

Söt, mycket fruktig smak med tydlig karaktär av persika och aprikos

Tänk de där persikogodisarna med socker på så vet du vad denna smakar...


3. Xide jungle (1719)

Söt, fruktig smak med tydlig karaktär av passionsfrukt, inslag av chilipeppar.
Passionsfrukt okej.... denna fick jag även kommentaren "kräftor" av Mikael.. vet inte vad han fick det ifrån iofs ;)


4. Bacardi breezer mango (1727)

Söt, fruktig smak med tydlig karaktär av mango, inslag av apelsin.

Denna är inte ny för iår utan från förra året, verkligen mango! Fortfarande min favorit lite bitter ton och har du i  lite lime blir den otroligt god!


5. Somersby (1835)

Söt, fruktig smak med tydlig karaktär av röda äpplen, inslag av vanilj.

Klassiskt äppelcider inte lika slibbig som andra märken dock.. me like :)


6. Vikbo Cider röd rabarber (1861)

Söt smak med tydlig karaktär av rabarber, inslag av jordgubbar och vanilj.

Jag tänkte direkt rabarberkräm när jag smakade på denna Patricia tyckte jordgubbskräm.. ja ingen hade väl fel egentligen ^^



 



 


Massa kul att ni tittade förbi och fick en söt present, Linda like alot!

örhängen :) massa tack *kramar på*


 


Av Linda - 1 april 2011 06:27


Idag tycker jag att det var en väldigt dålig idé att boka mig på spinning denna morgon.. Trött som få haha - och ne jag kan inte avboka då man måste göra det minst en timma innan klassen börjar och då var inte jag vaken :)


Jag kommer iaf vara nöjd med migsjälv ikväll att jag fått tränat idag som jag annars inte skulle hinna..


Nu måste jag skynda mig!



Foto: Alf Anderssen

 


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards