zetah

Alla inlägg under maj 2011

Av Linda - 23 maj 2011 21:59


Och som vanligt sitter jag här med armar som spaghetti efter boxen ^^

nej min kylskåpssituation har inte förbättrats så det blev proteindryck.. Skall handla imorgon jag lovar..


Ville eg bara tipsa om en totalgrym låt som ja hittade på datorn, Born too slow med The Crystal method, Linda like A-lot spelades på bra volym på vägen hem från boxen! ^^


 

Av Linda - 22 maj 2011 21:29


Behöver jag ens uttala mig om min besvikelse när man är hungrig och trodde man hade en matlåda kvar i kylen och möts av detta... Det går ju inte ens att laga ngt vettigt..


Det blev Varmakoppen efter en stunds tjurande ;)


 

Av Linda - 22 maj 2011 21:02


Vet inte vad det är med mig.. men idag var jag inte taggad för gymmet heller... Jag fick sparka ivög mig på Bodypump - ja jag vet att jag pratar om att det inte ger så mkt.. Men när man är på det humöret jag var på idag var det bra att få röra lite på sig - skulle inte fått ngt vettigt gjort på gymmet ändå... :)


Sen att jag körde på som en blådåre och glömde lyssna på min kropp som förmodligen inte alls var i form för gymmet idag - när man börjar känna sig yr och se dubbelt har man pressat sig aningens för hårt..


På vägen hem regnade det och med regndroppar hängandes i ögonbrynen tänkte jag - men det gör ju faktiskt inget - sommarregn gör ju att det luktar så gott och fryser man inte - har inga ömtåliga kläder - eller behöver oroa sig för sin frisyr får de regna precis hur mkt det vill! ^^


Tur man fått en regnjacka till sin fon från mamsen   den tycker nämligen att regn inte är ngn bra idé...


Passade på att ta inspiration från mobilens regnjacka för dagens nagelmålning :)



   
   

Av Linda - 21 maj 2011 11:30


kan ju inte säga annat än att jag kände mig sådär lagom sliten idag haha..


Meen jag gav mig iaf iväg på Spinning å core.. känner mig duktig över det, jag såg nog inte speciellt pigg ut då ledaren såg allmännt oroad ut och frågade "Hur är det" när hon gjorde sin rundvandring i salen och kollade hur folk mådde. Jag hade nog en smått crazyeye då jag var fast besluten av att faktiskt orka och att passet skulle göra ngn nytta.. På fjortistiden då man hade Lunarstorm kallade jag ju mig faktiskt för CrazyLindizzz :P (tråkig kuriosa)


Väl hemma igen är jag glad över att jag gav mig iväg.. det kan ju framkalla lite lätta ångestkänslor annars haha ^^


Måste säga att jag är helt såld på denna låten som är med på spinningen ^^
Linda like  A-lot på ngt knasigt vänster haha


 

Av Linda - 21 maj 2011 11:09


Haft några helt galet intensiva dagar uppe i sthlm. När man provar ca 18-25 viner per dag och håller på till klovkan 20.00 med provningar på kvällarna är man ju lite trött...  Minst sagt...


Som ni kanske läste i förra inlägget hade jag en "rough night" innan avresa och somnade faktiskt då och då på tåget men bestämde mig för att hålla mig vaken då jag har en förmåga att dreggla ibland när jag sover (tror inte det är så poppis på tåget plus att ja inte vill ha dreggelfläckar på tröjjan) ;)


Väl uppe var det pang på - vin provning på vinprovning lite mat och ännu en vinprovning... Problemet där var ju bara att hålla sig vaken under genomgångarna.. Vi hade grupparbeten som skulle redovisas efter varje provning vilket var otroligt sövande på kvällskvisten.. och vad händer - jo ögonen går i kors och Linda spärrar upp dem men lyckas ändå slumra till ngn sekund då och då till mina kurskompisars stora förtjusning (läraren var inte lika road)


Andra dagen lyckades jag med stolen välta ut hälften av mina provningsglas - tror läraren trodde jag svalde lite för mkt av vinet som provades.. Vilket jag faktiskt inte (vid det tillfället inte gjort, ja inte innan på dagen heller) Tjurig blick igen.. Jag var verkligen inte poppis bland kursledarna.


Ngt positivt.. ja det händer ju alltid något kring mig - snubblandes på sladdar eller nästan ha ner hela sin tallrick från bänken - lyckades dock rädda den genom att lägga halva handen mitt på tallricken där det självklart var sås.. *snaark* typiskt mig..


Säga vad man vill men det är otroligt vackert där och provningsrum med havsutsikt och roséprovning på kväll nr två var verkligen inte fel :)


Kan verkligen inte klaga på Amaroneprovningen vi hade sista dagen heller.. :)


   



Av Linda - 18 maj 2011 06:06


Resa till Stockholm står på schemat, Linda skall nämligen på kurs eller förlåt läraktivitet som det så fint heter i vinets ädla tecken.


Nu är det verkligen inte första gången jag åker så jag vet inte varför jag vaknat måånga gåner under nattens gång. Drömt om sjuka kinesiska barn så tåget fått åka tillbaka, fel tågbiljett, att telefonen hade gått i 2 bitar så ja inte kunde visa upp min biljett samt att jag hamnade på en buss som gick till gamlstanistället för ett tåg - vem har sagt att jag drömmer normalt - inte jag iaf ;)


Förmodligen har det med att jag förra gången råkade hamna på fel tåg - ja så fel var de inte. Jag hade bara ingen aning om att det gick 2 st tåg upp till sthlm från Gbg kl 5.58 och kl 600 på morgonen :) (blev ju aningens förvånad å sen kallsvettig när jag fick reda på att jag var på fel tåg de börjat rulla. Lyckligtvis fanns det platser över och konduktören var snäll. Var nog inte första gången det där hände ;)


Anyway Linda är trött, tom tröttare iom att sömnen varit en aning "orolig" och förmågan att sova på tåg är obefintlig. Kommer förmodligen decka rätt skönt ikväll efter dagens vinprovningar.


GODMOOORNING ^^


(Ja nu har ja inte sån här klocka då det förmodligen skulle resultera i hjärtattack - jag fick tom ladda ner en extra låt till mobilen då de förprogrammerade gjorde att jag satte mig käpprätt upp i sängen då alarmet gick av - nu vaknar Linda stillsamt till ljudet av Metallica - One)

    

Av Linda - 17 maj 2011 11:43


Jag är med och tävlar om 40 par skor. Tävlingen är ett samarbete mellan TLC och Brandos.


Klicka här för att komma till tävlingen du med! :)


 



Av Linda - 17 maj 2011 07:46



Satt i söndags och fick för mig att vara lite kreativ... Använda katten katten Gustav som inspiration - han är ju bara för skön!

Älskar hans uttryck - Jag är inte överviktig jag är underlång

   


Resultat - ja det var ju iaf orginellt :P

(En kommentar som ja fick av min syslöjdslärare när jag gick i åttan och hade gjort en bag av gamla jeans - mammas kommentar - ja det var nog bland det fulaste jag sett (jeansbagen!)


 


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards