zetah

Alla inlägg under maj 2011

Av Linda - 12 maj 2011 21:52


Vissa dagar är man bara så nöjd med livet.. borde vara fler sådana :)


Denna låten kom som stretchlåt på gymmet idag - var länge sen man hörde den - tycker man borde lyssna på just denna texten oftare...



 

Av Linda - 12 maj 2011 17:56


Faktiskt lite komiskt att jag fick mitt paket från Nelly.se samma dag som jag klippte mig då det innehöll en mössa med texten "Bad hair day" på ;)


Just in case - just in case ;)


Införskaffade även Eyeprimer från Nyx

får se om den är ngt att ha - vart aldeles för slapp idag för att sminka ngt avancerat ;)


 

Av Linda - 12 maj 2011 10:26


Yes!

Efter att varit sjuk/halvkrasslig i några dagar så blir man lite less på de mesta saker är liksom inge kul när man inte har någon energi och ont i halsen..


Känslan när man vart lite krasslig och vaknar på morgonen och märker - shit jag mår ju faktiskt riktigt bra idag - underbar!


Halsonda borta - check

Morgonpromanix - check

Promenix till och från gym + överkroppspass - check


Blir nog allt en sväng till havet tror ja!

(åker nog förbi Maxi och införskaffar lite jordgubbar med - såg att de var 10kr burken ^^)


 

Av Linda - 11 maj 2011 19:24


Var inne och spanade runt på bloggar och hittade coolish nagellack hos Totalbeauty.se.


Gjorde det inte rakt av utan körde min egna grejj - använde dock vanlig absolut vodka istället för ORLY Clean Prep som de rekommenderar. (hade inte det hemma nämligen :)


Det mintgröna är från ELF

Mint Cream


 

Av Linda - 11 maj 2011 17:30


Altså.. jag är inte missnöjd - men samtidigt inte thrilled över det heller.. Hon gjorde som jag sa men ändå.. haha.. va velig ja låter ^^



Återstår dock att se hur det ter sig när hårprodukterna är ur det.. har ju en förmåga att vara fint å platt till man tvättar de första gången ^^


tataaa

 


Av Linda - 11 maj 2011 11:09


Ja idag då j*vlar.. Är verkligen välbehövligt då jag inte klippt mig sedan november. (jag skulle gått tidigare - bokade i mars men frisören hade inte tid förrän i maj :S) Har en utväxt som gör att det ser ut som jag har löshår som hästsvans då utväxten blivit så lång att "skarven" sitter precis under hårsnodden och färgskillnaden är - markant...  Min kära mor sa "Ja det kan ju iaf inte bli värre" jag rättade henne joodå - Kom ihåg den där gången då jag hade klippt mig själv efter några glas rosé?


Det var på den tiden då jag snålade med mitt hår och fick för mig att jag inte hade råd att gå och klippa mig - Linda vänder upp och ner på huvudet och klipper (hade läst i någon tidning någongång att det kunde bli en rätt bra flikig frisyr) men så var självklart inte fallet - det slutade med att mamma betalade frisören...


Denne frisör hade väldigt roligt åt min hårfärg som hon sa var "batikfärgad" efter många färgningar gjorda av mig själv.


Jag har nu sedan något år tillbaka beslutat mig för att jag inte skall röra mitt hår själv på de bitarna utan överlåta det till min frisör.


Idag är den stora dagen - går det att få styr på detta tro? ;)

 

Av Linda - 10 maj 2011 07:10


Men åå va mkt filmer jag känner att jag vill se nu på bio... Lagom till det blir fint väder och man inte vill sitta inomhus haha ^^


vad sägs om


Pirates of the Caribbean I Främmande farvatten

(Text från SF)

Johnny Depp återvänder till den legendariska rollen som Kapten Jack Sparrow i en actionspäckad berättelse om sanning, svek, ungdom och ond bråd död. När Jack stöter på Angelica (Penélope Cruz), en kvinna från hans förflutna, är han inte säker på om det är kärlek – eller om hon är en hänsynslös bedragare som utnyttjar honom för att hitta den mytomspunna Ungdomens källa. När hon tvingar ombord Jack på den fruktansvärde piraten Blackbeards skepp, är det början på ett oväntat äventyr. Där Jack inte vet vem han ska frukta mest: Blackbeard eller Angelica.


 



X-men First class


(info från Sf.se)

Efter fyra framgångsrika filmatiseringar av en av Marvels mest älskade serier kommer äntligen historien om hur allt började. Hur de två bästa vännerna Charles Xavier/Professor X och Erik Lensherr/Magneto sida vid sida tillsammans med andra mutanter kämpade för att rädda världen från en säker undergång och kom ut på andra sidan som bittra fiender.


 

Fast & Furious 5


(Text hämtad från SF)

edan Brian och Mia Toretto fritog Dom från häktet har de korsat många gränser för att kunna undvika myndigheterna. I Rio de Janeiro har de slutligen hamnat i en återvändsgränd och måste göra en sista stöt för att kunna vinna sin frihet. Medan de samlar ihop sitt gäng av toppförare vet de fortfarande att det enda sättet för dem att verkligen slippa undan är att konfrontera den korrupte affärsman som vill se dem döda. Men han är inte ensam om att vilja få tag på dem.Den hårdkokte FBI-agenten Luke Hobbs missar aldrig ett mål. När han får i uppdrag att sätta stopp för Dom och Brian sätter han ihop en insatsstyrka av elitpoliser och går till angrepp. Men under sin jakt över hela Brasilien inser Hobbs snart att det är omöjligt att skilja de onda från de goda. Nu måste han lita till sina instinkter för att fånga sitt byte, innan någon annan hinner ikapp dem.


 

Av Linda - 9 maj 2011 22:30


För att vara tjej då.. ;)


Linda har nämligen gått och fått ont i halsen.. lessen över att ja missade boxen men lite för trött för att eg bry mig om det då faktiskt ynklighet när man är sjuk tydligen även gäller tjejer.. Dock är vi inte döende så fort vi har en förkylning.. ;)


Honungsvatten å sova tror ja allt de blir.. så kul är jag idag haha :P


Laddade upp en liten film jag gjorde förra våren när ja å Cilla (Wysteriia) var i slottskogen.. Man blir ju bara glad över att se de små liven....


Btw.. någon som kan berätta varför några av pingvinerna har armband? ^^


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards