zetah

Alla inlägg under maj 2011

Av Linda - 9 maj 2011 06:33


Ja igår var de söndag igen.. haha fy vilken  låg energi jag haft i veckan.. känmner inte igen mig själv alls.. Skyller på oviljan att jobba 12 timmar/dag..


Mån:

Promenix 20 min

Box

Promenix 20 min


Tis:

Vila

(vet inte om intensivt varuplock kan räknas? ;)


Ons:

Vila

(Linda på riktigt pissigt lathumör)


Tor:

Promenix 20 min

Gym Mage/ben

Promenix 20 min


Fre:

Nike get fit

(gympass)


Lör:

Promenix till gym 20 min

30 min spinning

30 min core

55 min Bodycombat


Sön:

Vila

(tror inte minigolfspel kan räknas här haha)


Slänger upp en gammal sommrig bild nu när det är så fint väder! (är ju så mkt trevligare med lite bilder)


Foto: Alf Anderssen

 

Av Linda - 8 maj 2011 06:39

  

Altså de är oxå människor men jag bara hatar dem.


Denna veckan fick jag ett samtal från en som ville sälja tamponger och när jag förklarade för henne att jag inte hade några blödningar då jag hade p-stav frågade hon om inte jag hade någon syster som ville prenumerera på tamponger.. What?! Som om jag skulle börja prenumerera på tamponger för att ge dessa till min syster som jag förövrigt inte har?!


Ett annat samtal var från någon som ville sälja naturprodukter. Jag möts i luren av ett fnissande och skrattande med förmodligen hennes jobbkollegor och när hon tar sig samman då hon fattat att jag svarat hasplar ur sig ngt om naturprodukter. Jag förklarar att jag nog inte är så intresserad mitt i denna "Jag är nog inte så..... " *KLICK* hon slängde på luren...


Ok det är ett jobb som alla andra men kan de iaf inte sköta det på ett smidigt sätt?



Av Linda - 7 maj 2011 19:52




Popcorn?


Popcooorn!!!!!!!!!!!



   

Av Linda - 7 maj 2011 18:02


Hur designersarna tänkt sig..


Jag är inte helt bekväm med att ha urringning och rygg på klänningar där man inte kan ha en BH under - det är inte många som kan bära upp en klänning utan just BH..


Denna klänningen testade jag med alla BH-kombinationer med axelband som i stort sett finns. Det fulaste som finns är ju när man ser BH-band... Inget passade bra så det slutade med att jag faktiskt tejpade fast boobsen - packtejp nerifrån och upp...


Dock känns det aningens obekvämt att ha så extrem ringning framtill så drog fram en tubtopp att ha under. Är det ganska ok på slampometern meeen då förstör man ju så mkt med ryggringingen... Beslut beslut...


Vad tycker ni om klänningar med ringning till naveln?? (ok lite överdrift men samma svårighet)


 

(bilderna under är tagna från nelly.se)

 


Av Linda - 6 maj 2011 07:58

Ledig dag underbart!


Hade tänkt att tvätta på morgonen men självklart hade jag glömt sätta upp tid och just den tiden var upptagen.. (ne det är för de mesta ledigt så man behöver oftast inte boka)


Vad göra då? - jo plantera om blommorna (jätteskojj men behövligt :S) kom sedan på att jag glömt köpa större krukor så man fick ge sig ut på jakt efter sådana.


Började min jakt på billiga ställen såsom Rusta - självklart hade inte de några krukor och ljuslyktsgalning som man är hittar Linda några jättefina för 2kr styck oemotståndligt...


Ställer mig i kassan och hamnar bakom en tant med 3 paket tvättmedel - snabbt och lätt tänker Linda och ställer sig där istället för den andra kön med en som har ett berg med varor. Problemet var här bara att det var en praktikant/nyanställd som stog i kassabåset. Vad kan gå fel med 3 paket tvättmedel?! - jo tydligen en hel massa då hon skulle ha ut dessa på 2 olika kvitton 1 på det första och 2 på det andra. Självklart hamnar alla 3 med på första kvittotoch den stackars svettandes praktikanten står handlingsförlamad. Hade garanterat gått snabbare i andra kön tänkte Linda men vaf**n jag är ju ledig idag :)


Linda duktig som hon är lägger sina ljuslyktor på rad med streckkoderna rätt för att han skall slippa vända och vrida på dem vilket den stackars praktikanten ändå gör som inte fattar att jag faktiskt ställt dem rätt. Jag hade dessutom köpt fyra stycken av två olika färger - inga problem tänker praktikanten då och slår in 8x ljuslykta - problemet där var bara att det var två olika färger och det påpekar hon som skall övervaka hans arbete preciiis när han slår ut kvittot. *snark*


Linda åker vidare till Plantagen och letar efter krukor som MÅSTE finnas där någonstans men inte går att finna - då kom problemet att hitta någon att fråga. Hittar förmodligen en annan praktikant/nyanställd som får springa och fråga en annan ur personalen.


Kommer till kassan - 3 st före varav en håller på att betala. Inga problem tänker Linda - Problemet med denna första kunden var bara att han tydligen inte höll på att betala utan står och frågar kassapersonalen om vad som är lönsammast att köpa 10 eller 12 säckar av något (tydligen ngt erbjudande) och efter några duster med miniräknarn kom de fram till 10 - denne jobbiga kunden kommer då på att han vill ha 3 säckar till av något annat och ber killen i kassan skicka ut någon med dessa då han skulle gå och lasta i bilen (frågar man sånt?)


Iaf ringer den här stackars killen på någon och får svaret att nej det fanns det inte.


- Nästa kund, tydligen en företagskund som skall ha faktura och sitt organisationsnummer på denna. Detta blir ett himlans problem för kassakillen som tydligen oxå denne är nyanställd.


Efter en evighets förvirrat letandes i datorn blir det ändå fel och han får springa iväg och hämta någon. (att de inte vid detta laget öppnar en kassa till är lite konstigt då kön börjar ringla sig i affären) Han kommer springandes tillbaka och får för hand skriva på kvittot allt kunden ville ha. Linda - SNAAAAAARK.


Ok en tant kvar innan min tur en påse lekarkulor och 2 blommor - detta kan väl ändå inte gå fel ?! Joohooooo tanten vet inte vad kulorna hon tagit någonstans kostar och frågar den stackars killen detta när han slår in varan. Den kostade tydligen för mkt och hon vill inte ha den - Praktikanten kan då inte hur man tar bort en vara från kvittot. Och precis lagom till att han får hjälp och en kassa till öppnas är det min tur............


Jajaaaaaaaaa jag är ju iaf ledig *muttrar*


Linda som HATAR att vänta beger sig hem aningens på sämre humör (underdrift)

Hamnar självklart bakom en gubbe i keps som krypkör över gupp och knogarna vitnar på Linda när hon ser ett stort lastbilsf***skap svänga ut precis framför gubbens mintgröna Opel. Då detta är stax innan "kråkan" men en uppförsbacke utav denna värld orkar inte lastbilen köra spec snabbt och det blir 5 min krypkörning uppför backen... SNAAAAAAAAAAAAAAAAAAARK


JAAAAAAAAAAAAAAA jag är ledig men på betydligt sämre humör.

(blir bättre efter träning och lunch)


 

Av Linda - 5 maj 2011 20:43


Idag blev de allt lite glamrocker över mig haha ^^

och nej jag valde inte ut ngn bild där jag skulle se tuff ut.. det bara blev så och hann inte ta en anna innan ja skulle gå eftermiddags ;)


och min knoge.. jag vet faktiskt inte vad jag gjort.. men jag tror inte jag slagit ner någon.. ;)


Smyckestemat idag blev cuffs - Linda like a-lot ^^


 

 

 

Av Linda - 5 maj 2011 12:44


Jag har sedan jag startat min blogg följt Totalbeauty - är lite såld på minitipsen bla. som man ofta hittar där. Det var för övrigt där jag fick tipset om min Spring tweezer


Nu fyller Totalbeauty ett år och hon har lite tävlingar på sin sida - man kan nu vinna Aussie stylingprodukter :)


Klicka här för att komma till tävlingen


 

Av Linda - 5 maj 2011 12:03


Tvingade mig själv att sova till 7 idag - vaknade 5.40 och var pigg men fick säga till mig själv - nej du behöver faktiskt sova lite till vilket lyckades *yey*


40 min morgonpromenix


frukost och iväg till gymmet


20 min promenixtill gym

Gym - ben/rumpa/mage

Pratade med Arnold (en PT på mitt gym) om att jag hade väldigt låg energi och var otroligt slö på gymmet idag. Han tipsade då om att köra max 35 min och lätta vikter och kort vila. Och var jag fortfarande inte trött i musklerna efter 3 min skulle jag sluta där ändå - som synd var att jag redan då hade tränat klart och var på väg till massagen. Får testa den träningsformen nästa gång ja känner mig sådär jätteslö :)


Massagen var välbehövd fick en antistressbehandling - resultat - Linda inte lika sötsugen och känner sig lite mer i balans - älskar min massör haha ^^

(kanske vore ngt för er som har svårt att stå emot sötsuget - kroppen/ni kanske är stressade)


eftermiddagen kommer bestå av lunch, 4 timmars jobb å sen leeedig hela fre lör sön.. :)


Foto: Anders Ödman


 


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Skapa flashcards