zetah

Alla inlägg under juni 2011

Av Linda - 11 juni 2011 12:53


Vilka problem man kan ha ;)

Nu är ja lite halvtrött på det blonda.. Inte för att ja inte tycker om blont men det har en förmåga att se lite slitet ut så lätt :S


Jag har haft många hårfärger under åren och satt och tittade på gamla bilder. Funderar på en lite ljusare variant av 2009 med det blå linnet - samtidigt har ja lite separationsångest över mitt blonda haha ;)


Hårstudie alá Zetah

       

     

Av Linda - 11 juni 2011 06:59


Var ett tag sen ja la upp en träningsbild här. Det beror på att ja inte tycker ja gjort några framsteg haha :P (plus att ngt mystisk sport-BH ätande monster förmodligen bor i min tvättstuga så toppen jag använt tidigare att fota i är spårlöst försvunnen) (man kan ju alltid skylla ifrån sig på ngt ;)


håll till godo, jag har dessutom inte orkat sminka mig då de känns lite onödigt innan man går å tränar :P


Well here it is!

 

Av Linda - 10 juni 2011 06:15


Fredag morgon - spinning - finns det bättre sätt att starta dagen - hmm kanske - men inte många ;)


Uppvärmningslåten som bara är så skön

(titta inte på videon, bara lyssna)!


Erasure - Solsbury hill


Godmorgon people


Av Linda - 9 juni 2011 15:17


Linda har varit otroligt duktig idag och faktiskt lagat mat! ^^


Champinjonsoppa


6 dl Champinjoner
2 msk olja
1 l hönsbuljong
1/2 lök
4 msk vetemjöl
1 dl vispgrädde
1 äggula
hackad persilja
salt och vitpeppar

   

1. Rensa svampen och fräs den i lite av oljan på medelgod värme tills den mjuknat. Lägg över svampen i buljongen och koka i ca 10 minuter.
2. Skala och hacka löken och fräs i olja i en kastrull. Pudra med lite vetemjöl under omrörning tills mjölet sugit upp fettet. Späd med buljongen och koka upp 2-3 minuter under vispning längs botten. Sänk värmen.
3. Blanda vispgrädde och äggula och vispa ned i soppan som nu inte får koka. Tillsätt hackad persilja och smaka av med salt och peppar.
  


Nu tänker ja inte dricka ngt vin till detta idag då ja skall å träna sedan, men om man nu vill dricka vin till föreslår jag torrt fylligt & smakrikt vitt vin med lite fatkaraktär, gärna av druvan chardonnay. Tokara Zondernaam Chardonnay (nr 6515)
Vill du hellre ha rött går det bra med ett kryddigt & mustigt med lite mognad.
El Meson Crianza (nr 3144)
   




Av Linda - 7 juni 2011 20:16


Hur galet snyggt var inte detta linne?! ^^


inte för ja vet när ja skulle ha på mig det.. men ngt inom mig skriker vill ha ;)


hittade just detta på dunken.se


 

Av Linda - 6 juni 2011 07:13


Tja.. i fredags lyckades jag ju bränna mig i solen - lite förvånande då det ens väldigt sällan ens händer ngt när Linda solar - resultatet brukar bli +/- nada dvs inte bränna mig heller. Men i fredags då jävlar. I lördags tänkte ja, man får ju inte missa all denna fina sol och körde på solskyyddsfaktor 25 på de brända områdena. Problemet var bara att man jo - lyckades somna på magen så ryggen var inte av denna värld.


Aj aj - synd om Linda


 

Av Linda - 6 juni 2011 07:07


Ja jag vet att jag varit dålig på att uppdatera - nu glömmer vi det ^^


I lördags på gymmet var jag faktiskt i god tid - helt otroligt. Då hann man slänga ett öga i shoppen å ja hittade denna sport bh-n för 50 kr - jag var tom tvungen å fråga om det verkligen stämde vilket det faktiskt gjorde... Det bor ju förmodligen ett monster i min lägenhet som äter upp mina sport bh-s så det var välbehövligt ^^


happy happy ^^


 

Av Linda - 3 juni 2011 17:41


I onsdags var ja på salong Canela och fick manikyr/ögonfransfärg/ögonbrynsfärgplock.. Linda otroligt nöjd men tänker inte visa ngn bild på ögonbrynen å fransarna idag då ja lyckats vara ute lite för länge i solen å ser ut som en chockrosa my little pony ;)


Manikyren hade varit snäppet vassare om ja inte hade lyckats bryta av en nagel samma dag (dock är de ju inte hon som gjorde manikyrens fel).. snaark.. men man överlever nog det med ^^


 


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards