zetah

Alla inlägg under september 2011

Av Linda - 18 september 2011 13:55


Jag hade som sagt beslutsångest tidigare i veckan då jag skrev om rött hår. Linda fick lite motsättningar om att jag tydligen passar väldigt bra i mitt blonda.


Maybe - men det är inte alltid kul att vara blondin - fördommar är ett väldigt bra ord som sätter sig ivägen. Att vara blondin innebär ofta att man blir sedd som just stereotypen för blondiner.


Låt mig berätta om när jag gick min utbildning...


Efter ett år skulle vi sätta oss ner i grupper 4 och 4 och säga något positivt om alla i gruppen, vi hade då lärt kännna varandra ganska bra och var bra vänner. En kommentar jag fick där har satt sig i mitt huvud, en av tjejerna där sa nämligen detta om mig.

- Tack för att du har visat mig att folk som ser ut som du inte behöver bete sig som folk som ser ut som du. (detta var snällt menat men det kändes ändå och man fick ett nytt perspektiv på det hela)


När man kommer in på en fest där man inte känner någon är det sällan någon tjej som kommer fram till en självmant och börjar prata - det är först efter man träffat nya människor några gånger som man faktiskt först känner sig välkommen.


Nu vet jag inte om detta beror på mitt blonda hår men när jag var brunett kände man sig faktiskt mer välkommen i nya sällskap. Nu tänker jag inte bli brunett igen då det var en hårfärg jag inte kände mig hemma i alls men rött är ju lite roligare..


Funderingarna fortsätter...

Ja jag vet att man inte skall ändra sig för andras skull men trivs man verkligen med sigsjälv om man inte är accepterad..?


 

Av Linda - 18 september 2011 13:48

Kan jag va mig själv...


Linda är ju en sån där läskig människa som har en förkärlek för rosa... Varpå hon blev lite avis på sin kära mor som införskaffade ett par rosa gummistövlar då Linda hade tagit tillbaka sina gröna (ja Linda har nämligen varit scout - det var väldigt länge sedan och hon höll på att elda upp halva skogen när  hon vänt uppåner på ett triangakök (stavas det så?) tror inte ja lärt mig någon som hellt knop, karta å kompass? nej gps heter det och göra upp eld gör man med tändvätska - nej Linda var aldrig någon bra scout)


Iallafall - mamsen erbjöd sig att byta gummistövlar så jag fick de rosa - varpå Linda hoppar och och ner av lycka - massa tack mamsen!  


   

Av Linda - 14 september 2011 10:25


Ibland snurrar tankarna runt i lilla skallen och har nu kommit på en fix idé om att färga håret rött.. Problemet är bara det att jag vet vilket helvete det är om man skulle ångra sig att få bort den röda färgen.. Alla är inte lika heta i orange hår som   Milla Jovovich i Femte elementet.


What to do - what to do...


Hittade en lista på fördelar med att ha rött hår dock ^^


  • Syns i en folkmassa. (Yes indeed!!!)
  • Kan ha kul utan att bli kallad för ytlig billig eller dum
  • Kan vara smart utan att bli anklagad för att vara pretantiös
  • Rödhåriga har ofta ett häftigt humör och avvikande beteende (yes kan ha PMS vilken del av månaden jag vill ;)
  • Får vara hur knäpp som hellst - alla förväntar sig det ändå av en rödhårig
  • Får vara het på gröten utan att bli kallad för slampa och vara en kul person i största allmännhet.
  • Bli betraktad som andlig och skärpt

 


Av Linda - 11 september 2011 15:11


Ja flying dog är en öl men nu har detta fått en ny innebörd - Linda har lekt amatörfotograf ;)


Kali och Storm in action - enjoy

(förlåt Storm, kunde inte motstå att lägga upp bilden där du ser ut som en fladdermus -       så söt så ;)


      

   





   

   

 



Sen 2 "normala bilder" på fotomodellerna

   

  

Av Linda - 11 september 2011 13:46


Nu hittar jag tamigfan i hela blå stråket.

Och nä det var inte jag som varit sjuk.


På söndagen upptäcker Linda att Roberts ögon var väldigt gula - söker på google och får sedan ringa sjukvårdsupplysningen där vi får beskedet på misstänkt gulsot och får åka in akut. Och jajjemensan - gulsot var det ja inte den formen av gulsot som är smittsam utan en gallsten hade blockerat så det som kommer från gallan inte åkte ut i tarmen utan ut i kroppen plus in i bukspottstkörteln så även pankreatit på det (kemisk injflammation i bukspottskörteln) gulkroppsvärdet folk har normalt är 25 och Roberts låg på 100. detta kan vara dödligt så åk för f-n in till sjukhuset direkt istället för att vänta och hoppas de skall gå över..


Det blev sjukhusvistelse i 3 dagar Linda fick fira halva sin andra semestervecka med att åka skytteltrafik mellan Åminnared sin lägenhet och Sahlgrenska. Fick på andra dagen utfärda lite goda gärningar med att guida tanter som inte hittade på sjukhuset...


Som tur var återhämtade sig darling snabbt - doktorn sa tom till sina lärlingar som var med (gissa om de blev förvånade då det låg 2 st i sjukhussängen - ja jag var ju där å hälsade på ofta) att det var den piggaste pankreatitpatienten han någonsin sett och att Robert var ett dåligt exempel - ja vi hann med G - Göteborg universitetssjukhus ;)


Helgen därefter blev det då damlådsbygge plus bygge av plåtskjul - ja det tog lite längre tid än beräknat då det var MILJONER skruvar och halvkass beskrivning så blev fram med pannlampan då det var tvunget att bli klart samma dag.


I bruksanvisninge stod det även att det inte var lämpligt att bygga det ngn dag då det blåste vilket vi senare förstod då det var väldigt skrangligt ett tag ;)


söndagsmys framför tvn är för mesar - skjulbygget FTW ;)


 

Av Linda - 11 september 2011 13:26

Stackar darling kom hem från sitt jobb på torsdagen med gallstensanfall och det var faktiskt riktigt synd om stackaren. Vi bestämde oss ändå för att försöka oss på att åka på reptilmässan i Kristianstad - Linda fick dock köra... Nu hör ju inte Linda till en av de mest uppmärksamma bilförarna så Robert fick allt skämmas för mig på parkeringen Linda är inte van att köra bil modell större så det slutade med att Robert fick parkera (hrmmm)


Hur som hellst - Reptilmässan var det, Linda fick faktiskt en förkärlek till ödlor när hon var där dock kom vi inte hem med ngn. Vi var nära att komma hem md en afrikansk dvärgigelkott men efter ha träffat på Patricia och Mikael som haft en sådan - de är nattdjur (borde vi ju tänkt på innan) och sover hela dagarna och för ett himlans väsen på nätterna så blev det ingen igelkott heller...


På hemvägen lyckades darling smita in på en blomsteraffär när Linda fick akut kanelbullsbegär och köpa massa fina rosor   bara för ja står ut med sjuklingen (ja gallstensanfallet höll i sig)


   

Av Linda - 11 september 2011 13:16


ja min semester började med Skara sommarland, sen gick det utför med bloggandet.. Tisdagen därefter hämtar Linda Jessica (darling skulle ut på jobb och Linda ville inte vara själv ute i skogen massa dagar)


Hittade idag lite filmer vi nog var otroligt onyktra när de spelades in - dessa tänker jag inte visa här då förmodligen folk skulle få för sig att jag är ännu stördare än de redan tror jag är. Filmen innehöll nämligen en historia om en get - nötcreme mkt rosa etc etc sen dans plus kliandes på näsa haka och ögonbryn med foten?!

(hittade faktiskt en bild på detta)

 



Kladdkaka bakades det även med som darling sen fick smaka på när han kom hem och påstod att det var det vidrigaste han någonsin ätit. Ja jag var inte nykter när den bakades - vi har kommit fram till att det förmodligen blev lite mkt ägg då den var som skumplast i konsistensen och dessutom lite extra krisp av äggskal som hade hamnat i... Lite som när jag fick för mig att baka glöggkladdkaka - Linda tar med denna till jobbet då hon inte var överförtjust i den själv - där uttryktes kommentaren - "ja men efter några bitar var den helt ok, man vänjer sig liksom vid smaken" vet inte om ja bör ge mig på att baka igen...



 


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards