zetah

Alla inlägg under december 2011

Av Linda - 31 december 2011 18:40


Önskar er alla ett riktigt gott nytt år :)


 

Av Linda - 30 december 2011 10:19


Blev otroligt nyfiken på magnetic nail polish när jag såg det på Makeupmylacks blogg och kunde inte motstå att klicka hem lite för att testa detta :)


Hittade detta kittet med tre olika magneter och sex lack.

(ca:pris med frakt 150kr)

Segt att det tar sådan tid för det att skickas från US till Sverige..............


 

Av Linda - 30 december 2011 08:51


Ja jag erkänner - deet blir väldigt tjatigt att lyssna på Bandit rock men ibland kommer det upp lite låtar i exempelvis banditlänken... Nu är inte jag den absolut vassaste på att komma på vilka låtar eller vilka som gjort dem osv osv.. Hjärtat fick allt hjälpa mig lite när jag nynnade lite halvfalskt (helfalskt) på introt till denna låten.. ;)





Pain - Shut your mouth

      
  Foto: Mikael Hedman

Avenged Sevenfold med Nightmare



Goooodmorning people! ^^

Av Linda - 29 december 2011 23:30

Självklart är jag en sån där bubbelälskare, skulle lätt kunna dricka champange en hel kväll ;)

Ni som ännu inte inhandlat ert bubbel och kommer trängas med alla andra som glömt bort att det är nyår.... Konstigt, det händer ju inte samma datum varje år ;)

Mitt första tips till er som vill ha äkta champagne - drick den först, som en välkomstdrink. När klockan väl slår 00.00 så kommer man vara alldeles för onykter för att uppskatta en champagne efter 3-rätters (årets statistik säger att det blir antingen räkröra eller parmaskinka med melon till förrätt - oxfilé med potatisgratäng med svampsås till varmrätt - efterrätten var inte lika genomgående tema på dock ;)

Mina tips för nyårets bubbel kommer här


Budget: 50-79kr


Cuvée Jean-Louis Blanc de Blancs Brut (nr 7425)
Chapel Hill Sparkling Chardonnay (nr 7649)

Vilken av dessa två du tar spelar eg inte så stor roll, de kostar lika mkt (59kr) - torra fruktiga enkla prisvärda viner.. Räcker gott om man bara vill ha ngt att skåla i på tolvslaget... (Dock har chapel hill en avskyvärd reklam som nu går på tv . kanske skall välja Jean-Louis ;)
      

   

Codorníu (nr 7735)


En liten halvtorr rackare för er som tycker det drar för mkt bak i käkarna med torrt vin - fruktig trevlig

(varning för Törley charmant - sliskjordgubbsjordbubbel)

   
Asti Cinzano (nr 7711)
Asti Martini (nr 7706)

Här har du aromatiska söta viner med toner av fläder och citrus - för er som tycker sött är gott ;)
   

Mittemellandyrt: 80-99kr

Jacob's Creek Chardonnay Pinot Noir Brut Cuvée (nr 7359)

För dig som vill ha ett fruktigt men ändå torrt vin - Kommer från australien så här har vi solmogna druvor med en liten, liten sötma.
    
   
Louis Bouillot Crémant de Bourgogne Brut (nr 7688)
Geisweiler Monopole Crémant de Bourgogne Brut (nr 7685)

För er som vill ha Champagneliknande dryck (så nära champagne du kan komma utan att det står champagne på flarran.. )
      
   
Rotari Brut Riserva (nr 7567)
Rotari Rosé (nr 7701)

För er som älskar Italien, riktigt trevliga flaskor - den vita med lite kextoner, gröna äpplen å grape - den rosa med kex röda bär och röd grape

   
 Brown Brothers Zibibbo (nr 90423)


En liten tillfällig rackare - här har du ngt för den som vill ha ngt sött men inte nöjer sig med Astin... Men till skillnad från astin har den mer tropiska inslag än fläder. /har faktiskt inhandlat denna själv då hjärtat inte tycker om för torra)
      
   

Champagne - Champagne - Champagne


Bollinger Special Cuvée Brut (nr 7418)


James Bond kan inte ha fel ;)
Här får du en bra champagne - torr kall men inte helt gratis

   

 Veuve Clicquot Gula Änkan (nr 7421)


Här kommer en lite fruktigare champagne men klockan på halvtorr (sec)

   

 Louis Roederer Carte Blanche (nr 7600)


Japp de finns även en liten söting på champagnehyllan.

Skall ni fira ngt och äta jordgubbar och champagne - välj detta och inte ngt torrt :)

   
Av Linda - 29 december 2011 22:17


japp i höstad hade jag och Mikael Hedman en fotosession. Får erkänna att jag är lite seg på att få upp bilderna men den som väntar....


En av favvobilderna från sessionen

 

Av Linda - 28 december 2011 18:54


Ännu ett erkännande - ja jag har blivit snällare och mer stabil i mitt humör..


- Inget akut godiscravings...

- Ingen utskällning av pojkvän...

- Ingen dysterhet över ingenting...


Spänningen är olidlig - har vi lyckats bota häxan i mig ;)

   

    

                

Av Linda - 28 december 2011 18:42

OKOKOK jag erkänner, lite åldersnojja har man väl... Så det känns bra att man får visa leg fortfarande, och nej jag menar inte på systembolaget utan när jag skulle byta in mina julklappstrisslotter till nya... Hihi, still got it, eller ngt..


Det är alltid lika roligt att fråga leg på ngn som sprivker upp i ett leende och visar upp att de fyllt 30 (ok det är drygt ett år kvar till man fyller det men ändå) eller liknande - Årets julklapp och den är dessutom gratis ;)


Dock vann jag inte ngt alls på lotterna jag fick i utbyte - aja jag får satsa på de 130 miljonerna på lotto på lördag istället ;)

   Foto: Mikael Hedman




Av Linda - 28 december 2011 18:26


Hittade den här dealen på groupon.. var HELT vansinnig innan jul då jag klippte och klistrade ihop ett fotoalbum med min darlingvovve Rocky... Så mkt lättare det hade varit om jag hade hittat denna dealen innan ^^

klicka här eller på bilden för att ta del av dealen och samtidigt hjälpa mig :)


 


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards