zetah

Alla inlägg under december 2011

Av Linda - 26 december 2011 09:46

Linda lajk a-lot ^^


Har nästan fått lite storhetsvansinne och tvättar ALLT.

Hårborstar som smycken, kanonbra när man inte behöver ha några rengöringsmedel.. :)


Ultraljudstvätten arbetar med en frekvens på 40 Khz och bygger på en rengöringsform med snabba vibrationer i vätska. Vid mer än 18 000 svängningar per sekund bildas vacuumblåsor i vätskan, och när de imploderar skapas tryckstötar (kavation). Ju högre frekvenser desto mindre blåsor och skonsammare rengöring. Den mekaniska vibrationen går ned i de allra finaste repor och skrymslen på de föremål som sänkts ned, och det finns ingen möjlighet att nå en sådan renhetsgrad med andra metoder. Principen kan kallas för elektronisk borstning.


Smycken blir kanonfina spec bra är det till strass som definitivt inte blir helt rent om du skulle försöka tvätta det med diskborste men ting som t.ex hårborstar med ingrodda hårprodukter fixar den inte helt.. Dock har smutsen luckrats upp en hel del så det är betydligt lättare att få bort till skillnad från den betongytan som fanns på när man stoppade ner borsten...



   

Av Linda - 25 december 2011 20:00


 


Well, of course I am competing to win nail polish from China glaze OMG collection.


Just have a look at Copy That, Copy Cats site and compete!

Incredible well made nail art designs :)
   


  


Av Linda - 25 december 2011 08:13

Linda är allt lycklig över sin jul...


  1. Fått spendera den med nära och kära
  2. Massa god mat
  3. Glögg
  4. Fick titta på kalle
  5. Massa fina julklappar

Synd bara att man glömde att man tahit med sig kameran så allt kunde dokumenteras... Fick dokumentera julklapparna såhär dagen efter iaf.. :)


Vuxenspelet hade mamma otroligt roligt åt då hon påstår att jag och hjärtat är lite som två 15-åringar...

Hmpff vi testade spelet lite när vi kom hem och lyckades faktiskt skrapa ihop några poäng :P


Massa stora julkramar till er alla!


 

Av Linda - 23 december 2011 19:13


Linda älskar julen :)

lyckades avklara Nordstan idag på ca 10 min hihi ^^


Med manga-inspirerade jultofsar på huvudet, julnaglarna målade och saxen i högsta hugg dekoreras de guldiga klapparna med snören från rusta och Belgiska chokladbitar.. Japp Lite glögg krävdes med ;)


 


     


Julnaglarna fixades med Depend nr283 - tomteröd och Depend nr286 som det vita i funky french.. Den lilla gröna rosetten kommer från ett paljettjul beställt från E-bay (ca 14kr)


 

Av Linda - 22 december 2011 21:13


Japp idag var jag i julkaoset på Frölunda torg..

Nej det var inte att jag var sent ute.. jag behövde helt enkelt byta en sak jag fixat pga ändrade omständigheter - vill inte avslöja för mkt här då jag vet att den omtalade läser detta ;)


Iaf - det jag skulle ha var slut så får åka in till Nordstan imorgon . längtar inte dit :S


På utvägen kom jag på att darlingen tycker jag borde prova femal balans (av ngn konstig anledning ;) hihi)

- Gick in på apoteket och frågade första lediga apoteksdam om vart femal balans stod, hon visade mig snabbt till hyllan och allt var frid och fröjd.

När jag kom till kassan var det en kö till alla kassorna och jag ställde mig snällt och väntade.. När det var min tur gick jag fram till kassan som blev ledig - men precis framför mig slinker det in en tjej. Självklart är inte jag den som bara låter någon smita in på ett så fräckt sätt utan säger - Ursäkta här damen, men det är en kö till alla kassorna. Hon fprtsätter då med en harang om att hon minsann såg mig när jag gick in i affären och har väntat på sin tur betydligt längre än mig. Självklart kunde jag inte hålla truten då utan utbriter i ngt om att ja då har hon nog valt fel kö och att kön till ALLA kassorna började därborta. -mitt i allt sammelsurium så öppnar damen jag frågade om femal balansen en kassa till och jag går dit istället (muttrandes) hon ger mig en leende nick mot Femal balans paketet jag la fram för att betala... Ja kanske jag överreagerar ibland.. men det är INTE ok att tränga sig före i en kö ;)


Får se om detta ger resultat, har en förmåga att få ett lite häftigare humör då jag har pms/mens inkluderande i att jag kan bli ledsen för ingenting och även känna mig otroligt bedrövad fast jag inte har något att vara ledsen över vilket är väldigt påfrestande både på mig och min omgivning..


 

Av Linda - 21 december 2011 12:03


När man vaknade imorse och mötes av synen SNÖ! For mina tankar till granen som fortfarande stod på utsidan...

Ja den fick komma in ändå - vi köpte nämligen en kanonsnygg toppstjärna när vi var på J - jul på Liseberg.. ;)

Georg Jensen - fint skall de vara ;)

   


STAR

Designår: 2001
Material: mässing förgylld med 21 karat vitt guld

Mässingen vibrerar av värmen i rummet vilket ger ett vackert dynamiskt sken


Stjärnan kan användas redan då du plockar fram pyntet då den även kan hängas - smart va? ;)


    


Men åter till problemet med granen som nu var snötäckt (ja snön satt fast så det var inte bara att skaka av)

Hjärtat kom på idén att ställa den i duschen men iom att han opererade bort gallblåsan igår och har 4 hål i magen får inte han lyfta vilket det automatiskt då blev min uppgift att släpa in granen genom HELA huset..............

Ne han var inte tänd på den rosa granen jag hittade på Rusta ;)


         



Var även extrapris på röda kulor på rusta så köpte några man kunde ha på utsidan i granriset :)


 

Av Linda - 19 december 2011 10:17


Ja nu när jag var ute och fyllde på fågelfrön så passade Kalis fläkta klo på att börja blöda.. Väl innomhus så kan man ju inte gå och bloda ner överallt så Linda fick göra ett lite provisoriskt bandage,,


Kali tyckte inte om detta!

Denna anklagande minen fick jag av henne när vi satt i soffan...

 


 

Av Linda - 19 december 2011 09:59


Japp igår var det julpyntning av hus.. Jag var tom ute och plockade min egna gran (jadå det var lagligt) ;)


Utrustad med såg och ngn slags avbitartång gav jag mig ut i skogen (ja jag hittade ingen seckatör så man får vara lite påhittig) Undrar när Hjärtat tar det där på allvar att Linda bör ha egna verktg i rosa så hon inte förstör hans ;)

Jag är väldigt duktig på att använda skruvmejsel med fel bits nämligen (tydligen) :P


Nåväl, Storm hjälpte till med att bita av grankvistar som jag kunde lägga i blomlådorna - snacka teamwork ^^

Resultat!

(skall fixa granen med men den fick jag inte dit utan hjärtat)


 


             


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards