zetah

Alla inlägg under januari 2012

Av Linda - 31 januari 2012 18:35


Ikväll kl 20.00 är det premiär för Top Model sverige är ju en sucker för det Tyras ANTM så detta är ju ngt man bara måste spana in, även om man sett skräckbilder på allt från korkade brudar till en kassa realityserie på reklamsnuttarna för det. Vill ju börja fota modellfoto lite smått och detta kan ju vara kul att hämta lite idéer från om inte annat :)


Tror det skall bli lite tillyxning med smyckestillverkning samt ngt glas vin till detta program hihi.. Hjärtat är sisådär nöjd över tv valet ikväll med först halv åtta hos mig och sedan Top Model. De får han överleva, han kan få välja program imon ;)

   


Min senaste kreation i smyckesvärlden blev en spetschoker.


   

Av Linda - 31 januari 2012 18:29


Det är alltid kul att få paket även om de är man själv som beställt dem..


I ett av de små paketen som kom i lådan var det en liten ring med en tiger som jag beställt från ebay innan jul någon gång - Ja de är lite sega på det där med postgången. Men den är precis lika söt för det :)

   

Får väl passa på att inflika, Linda var inte nöjd över gårdagens middag. Den hade en mysko skum smak så fick maskera den med sweet chilisås. När jag sedan tittade på paketet för Keralacurry så förstod jag varför - spiskummin. Det är nog en av de värsta kryddorna som finns med sin unkna svettdoft. Uäck!

Av Linda - 30 januari 2012 12:43


Idag blir det kyckling i kokosmjölk och Keralacurry vilket jag är smått misstänksam till då jag ibland har svårt för kokos och ibland har svårt för geggig curry MEN får ju alltid göra ett försök...


(kanske får för mig att lägga upp receptet OM det var gott ;)


Vi har ju Coops matkasse som heter "Vår middag" vilket jag tycker är kanon då man får nya idéer, skulle aldrig komma på att laga detta i vanliga fall. Vi har denna varannan vecka då vi inte lagar mat varje dag och skulle vara lite slöseri :)


Gårdagens middag däremot - Yummy!


How about:

Salamifyllda kycklingfiléer på en bädda av ruccola, fetaost och soltorkade tomater. Till detta serverades vitlöksbaguett och en avocadoröra bestående av:

2 avocado,

1/2 rödlök

1 dl creme fresh


Såhär gott var det ;)

 

Av Linda - 30 januari 2012 12:00


För alla er som missade denna underbara film som gick på femman igår....


En Shopaholics Bekännelser


Jaja, kan vara en typisk tjejfilm men ni killar kan säkert känna igen era tjejer ibland och sucka och le lite innombords. Lite kärlek lite skratt och kanske en liten tankeställare för någon :)


Ibland känns det ju faktiskt som det där URSNYGGA armbandet faktiskt måste finnas i min accessoargarderob....

   


Av Linda - 30 januari 2012 10:24


Japp idag var en sån där dag som det var oerhört skönt att vara ledig på..


En sån där dag när man gått morgonpromenix och sedan pysslat med saker som man borde gjort för ett tag sedan. Känner mig riktigt duktig ^^


Beställt min FitBit

Sitter och dricker te i soffan och tänker ägna dagen åt att pyssla. Vad kan gå fel en sådan här dag? (ja jag vet att det finns mycket som kan gå fel och störa friden men nu vill jag inte tänka på det utan pyssla lite med bilder och smycken :)


God förmiddag!


 

Av Linda - 29 januari 2012 17:36


Har varit på jakt efter en bra stegräknare och hittat det jag verkligen vill ha :)


En FitBit Ultra


Fitbit makes every step you take a step toward better fitness, even on your busiest days. Fitbit Ultra's super sensitive 3-D motion sensor tracks your day down to details a pedometer can't catch, showing your exact steps taken, calories burned, and distance traveled. The new altimeter tracks floors climbed so you can monitor this heart-healthy activity, encouraging you to take the stairs at home or work, or climb a little further on your next hike.


Självklart blir det en rosa.......


 

Av Linda - 28 januari 2012 07:31


Linda önskar sig en lödkolv...


Det är nämligen så att Linda ibland får för sig att pyssla smycken och då hade det ibland varit väldigt behändigt att ha en lödkolv för att löda ihop det sista på smyckena för att få en proffsigare finnish...


Får nog be hjärtat om råd då jag mest skulle bry mig om att den var rosa och inte bra hihi ;)





     

     


Nu kommer Linda förmodligen inte ha tid att blogga förrän sent söndag eller möjligtvis måndag då helgen är späckad med upptåg.. Bara så ni vet :)


Nu blir de skutta jobb!


Av Linda - 27 januari 2012 08:00


Denna gången blev det NGP 108 Pimp my nail från Nyx girls, lite asieninspiretat svart kladd på haha. Blev iaf nöjd med ringfingernageln :)


Jag tycker inte riktigt om grönt men denna gillar jag och om jag någon gång skall ha en grön bil så skall den vara såhär grön och vara pimpad alá fast and furious ;)

   


 



Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards