zetah

Alla inlägg under januari 2012

Av Linda - 26 januari 2012 21:18

Idag var hon lite mer samarbetsvillig i fotandet och vi fick två fina bilder :)


Linda nöjd!


   

Av Linda - 26 januari 2012 21:06


Vi brygger ju som sagt lite öl hemma och tänkte passa på att visa upp vår fina egenbyggda (hjärtat byggt) ölkyl.


Loggan tar jag åt mig äran för då den är Lindadesignad.


Vi använder oss av QR-kod och läser av "magen" på loggan med en app på telefonen för att få information samt vilken öl det är.


Vår första öl Nuclear waste blev inte alls så illa som vi väntat (vi namngav den i förväg ;)

Vår andra öl My Sweet Rusty engine ligger i jäskaret och skall avsmakas för första gången nästa vecka... Spänningen är olidlig ;)


   

Av Linda - 26 januari 2012 20:55


Är det bara jag so  blir mörkrädd när man går förbi en butik ser några gräsligt klädda skyltdockor, tittar åt andra hållet och ser i stort sett samma sak i en annan butik.


Det kan ha med att det var i stort sett samma mode år 1995 när jag gick i femte klass. Tittar i fotoalbummet och ser mig själv iklädd dessa hemska färger (tänker inte berätta vilken av dessa två som är jag dock ;)


Jag är ledsen men jag ger tummen ner för vårens färgglada jeans...



     

Av Linda - 26 januari 2012 08:54


Nu har vi ju av förklarliga själ missat morgonpromanixen igår då vi var på återbesök och inga incidenter hade hänt under natten. Hon hade dock lite föhöjda kougulationstider fortfarande så återbesök fredag.


Väldigt lycklig igår över att man inte hittade några röda prickar i tandköttet och fick åka in akut under natten.. Dock var man väldigt trött igår efter ha varit vaken varje timma och lyst med ficklampa på en lagom road Kali ;)


Storm fick nu vara hos farmor några dagar då han hade väldigt mkt överskottsenergi och Kali kan behöva lite lugn och ro nu efter allt tumult...


Storm hade så mkt energi att när hjärtat bad honom ligga ner slår han en kullerbytta lägger sig på rygg och ålandes frustandes kränger fram och tillbaka.. Han låg ju ner iaf?! ;)


Själv somnade jag i soffan 30 min efter jag kommit hem igår.


Idag morgonpromenix check!

Nu jobbet!


   

Av Linda - 24 januari 2012 21:05


Idag när man var på väg hem från jobbet och ringde hjärtat så fick jag reda på att Kali precis satt i sig råttgift  och han försökte få henne att spy. Utan större framgång där ringde vi till veterinären och fick order om att komma in direkt då just detta Råttgiftet tydligen var väldigt "potent" som hon uttryckte det (betyder starkt)


- Rally in till kållered då de var de som hade ledig tid - Kali fick Bums en stor skål med mat och sen kräkmedel och fick så småningen upp giftblocket hon satt i sig, ja det var ett helt och är dödlig dos för vovvar i hennes storlek. Sen två vitamin-K sprutor d¨det var motgift. Både hjärtat och hon fick beröm om att han hade så bra kunskaper i hur man får dem att kräkas (trots det inte lyckats) och Kali fick beröm för att hon uppförde sig så bra. Blinkade inte ens då de satte kanylen till droppet, slurpade i sig kol med stor aptit och annars var väldigt lugn. Det värsta var nog faktiskt bandaget ;)


Inatt skall vi ha henne under total observation så får ställa klockan varje timme för att kolla efter röda prickar i tandköttet. Om man hittade det kunde leda till blödningar ur nos, ögon och öron... Låter ju betryggande hmm.......


När hon var så duktig hos veterinären blev det såklart en pipleksak - i form av en död råtta (dock roadkill men ändå ;)


 


         



Av Linda - 23 januari 2012 21:45


Linda funderar..


Trots att man trivs på jobbet, har bra arbetskamrater, får raster när man skall ha och lönen i kuvertet så känner man att det kommer bli en lång vecka när man skall jobba mkt..


Ja, jag säger inte att jag är annorlunda. Man har lite ågren när man vet att man har 5 dagars arbete framför sig..


Varför egentligen?

Det är ju knappast så att jobbet ger en obehag på ngt sätt.

Jag har inte massa saker hemma som behöver göras.

Det är nystädat och nytvättat - but still...


Trivs du på jobbet men har ändå ågren för jobbveckan?


Vi är allt bra knasiga ^^


 

Foto: Mikael Hedman


Av Linda - 23 januari 2012 09:47


Idag blev det målning av naglar.. Skulle gjort det redan i lördags men ibland är det andra saker som får komma före (som besök på bauhaus igår - hur nu det kan vara viktigare ;)


Hursomhellst som blev det inte riktigt som tänkt då det svarta nagellacket var lite tjockt och snabbtorkande så det blev lite klumpigt... Resultat: Jodå kan mycket väl bära det i 2 dagar...


       


 

Av Linda - 22 januari 2012 09:14


Rammstein är ju ett av mina favvoband och dem har jag bestämt mig för att se ngn gång, trots jag inte är ngn stor fan av konserter. Men det blir nog att åka en liten roadtripp och se dem i Deutschland ^^


Här följer fyra av mina favvosar av dem...


 
  


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Skapa flashcards