zetah

Alla inlägg under januari 2012

Av Linda - 22 januari 2012 08:45


Japp jag var på tok för trött för att ens öppna datorn igår när jag kom hem från jobbet..


Färden hem var det snökaos - folk kommer nog aldrig vänja sig vid snö och det var köer hit och dit. När man bor mitt ute i skogen fick man köra under grenar så de kändes som man var i en biltvätt eller liknande och som tur var hade hjärtat kört före mig så man hittade vägen. Han bil är dessutom så låg så den fungerar som en plogbil mer eller mindre hihi ^^



 


Väl hemma var det firning av halvårsdag med mördegsinbakad ädelostfylld oxfile med trattkantarellsås - yummie ^^


Terroriserat storm lite mer med kameran - bildserie "How to chew a bone" - ja benet är precis lika slemmigt som de ser ut på sista bilden ;)


        
        


Och btw - Mina puma bodytrain -japp de fungerar haft lite träningsverk i benen minsann ;)

Av Linda - 20 januari 2012 22:26


Nä det är ingen mer koppling än att de kommer vara i samma inlägg ;)


Imorse får jag erkänna, ja jag var lat - då vi lyckades somna vid halv två på natten kändes det inte lockande att gå upp 1.25 timma tidigare för att gå ut och gå morgonpromenix klockan 5 på morgonen.. Sov ända till 6.20 ;)

Det blev äckelmorgondrink, tandborstning, tandtrådning sminkning etc.  I min morgonzombiedvala hade jag inte reflekterat över att det var minusgrader ute och fick mig en smärre chock då jag öppnade dörren och möttes av SNÖ?! Vi är ju så bortskämda nu med plusgrader i stort sett genom hela januari så ja, det var en överaskning.. Vanligtvis när jag är vaknare på morgonen märker jag snön/isen och går ut och startar bilen 10 min innan avfärd så den är isfri och varm när man kall åka - Så var inte fallet imorse... Inte var man ute i spec god tid heller.. suck!

   

Efter ha halkat omkring på vägen som förövrigt var hal som såpa och försöka komma i tid fick jag ge upp den förhoppningen då jag hamnade rakt ut på en gräsmatta (nej det var inte värre än så) gräsmattan verkade bara mkt mjukare än bilen jag mötte och det var bara att köra upp på vägen igen och fortsätta min halkiga färd till jobbet - Inträffade inga mer incidenter bör väl nämnas ^^


Förutom att jag lyckades välta en hel kvartspall Zumbali med trucken...


Ngt positivt med idag var iaf en länk med att av mina favvoband en kompis skickade :)



Av Linda - 19 januari 2012 21:28


Japp, Thor en scencefictionversion av de gama gudarna i nordisk mythologi.. Kommer man över grejen att det är som att befinna sig i ett datorspel så var filmen riktigt underhållande :)


Lite komik, en hel del action (ingen rå action dock utan vädigt cleant och hjältemodigt)


Min favoritkommentar i filmen - Han är väldigt välbyggd för att vara en luffare.

   



Av Linda - 18 januari 2012 19:42


När man går ut för att elda lite skräp och elden slocknar av regnet...

När man är på återvinningen med piskandes iskallt regn och blåst på tvären...

När man är ute och går och kinderna blir bedövade av det stickande duggregnet..

När man slutar jobbet 15.15 och det är mörkt när man kommer hem...

När man nästan blir blåst av motorvägen av stormbyar när man kör om en lastbil...


Det är då man längtar till sommaren...

(längtar även till sommarformen;)

 
Foto: Janne Winberg



Av Linda - 18 januari 2012 18:46


Japp idag var det nya försök med magnetlacket..


Denna gången använde jag "stjärnformen" och hade ett guld/bronsfärgat lack under.. Tycker faktiskt resultatet blev rätt coolt :)


   

Av Linda - 18 januari 2012 11:12


Linda very happy över sina örhängen från Need 4 Asseccories, skullörhängen från White Trash Fashion.

Fick dem igår och var bara tvunge att prova dem direkt :)


                  



Av Linda - 17 januari 2012 18:19



Min kära pojkvän börjar på allvar tro att jag fick mitt körkort i flingpaketet..


Jag säger - min bil är inte byggd av kvalitetsdelar.. Hur skall man annars förklara att jag tidigare i höstas tappade avgassystemet (ja fästena var sönderrostade) på vår väg här hemma.. Förra veckan fick han plocka upp en hjulsida som kom flygandes efter min bil när man skumpade fram på grusvägen.. (ja det kan även vara vägens fel) (eller nej att den var sprucken redan innan)


Det var faktiskt 8 år sedan jag lyckades köra på ngn annan bil... (jag räknar inte de 2 bilarna jag lyckades nudda på samma parkeringsruta inom loppet av 5 sekunder det är faktiskt nästan en bedrift ;)



      


Någon hrmm.. tycker introt och första scenen påminner om min bilkörning...

Notera när de tappar båda navkapslarna i introt...


  

Av Linda - 17 januari 2012 17:45


Minus 1kg fett enligt vår supervåg vi har hemma..

Jobb-byxorna sitter lite lösare..

Men det skadar ju inte att pick up the pace..


Nu j-vlar skall de bli ordning, för att få ut mer av mina morgonpromenader blev de allt ett par Bodytrain från Puma. Sportamore.se hade rea så det var bara att passa på ;)


Ser fram emot grym träningsverk *skrattar*


 




Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards