zetah

Alla inlägg under januari 2012

Av Linda - 16 januari 2012 14:21

Jag skrev tidigare om de magnetnagellacken ja beställt hem.

(för at komma till inlägget klickar ni här)


Fick dem i fredags så idag var de dags att testa :)

Lite pilligt var det och jag tror det är bra att ha en täckande bas under i en ljusare nyans (för att få mer effekt) då de inte är så täckande..


Såhär blev det då jag testade första gången (utan täckande bas)

Den gråsilvrigaste av dem

Nr: 57

     


 

Av Linda - 16 januari 2012 10:14


Japp jag tänker nu lära mig att fotografera. Lånar hjärtats kamera så det lär inte vara kamerans fel om bilderna blir si och så ;)


Efter ha terroriserat Storm och Kali ett tag (ja ni ser hur otroligt roade de är av aktivitetan att bli fotade) fick jag ta till tulpaner och ljus.. Men nää det är roligare att fotografera levande tingestar... Får få lite mer kontroll på tekniken först innan jag vågar mig på att fota ngn utomstående dock haha ;)


     
        

Av Linda - 16 januari 2012 09:44

När hjärtat kom hem med den automatiska tvålpumpen var jag lite förfärad när jag såg tingesten...


Ja jag håller med om att när jag väl fick den att fungera och när jag inte böjer mig fram för att dricka så jag får tvål i håret då sensorn reagerar på mitt huvud i handfatet är den rätt praktisk. Man slipper massa kladd runt tvålpumpen och det är mer hygieniskt.


Det finns bara några problem...


  1. Den är ful
  2. Den är fulare än den vi hade innan som inte var automatisk..
  3. Den är faktiskt riktigt ful...

När jag påpekade att den faktiskt är riktigt ohyggligt ful och att det skulle vara snyggare om den var i rostfritt och att man inte såg plastrefillen fick jag svaret, ja men du kan väl bygga en rostfri låda åt den då? hrmm................


Jag har nu sökt nätet runt för att hitta en i rostfritt stål - skall det vara så svårt?

Har dock hittat en ngt bättre på Jula som är helt ok och får duga sålänge.. Priset ligger på 149kr så den var iaf inte dyr :)



Vår nuvarande ohyggliga tingest


 

Mitt förslag från Jula


 


Av Linda - 15 januari 2012 17:10

Det är väldigt kul att klicka in på en sida och hitta smycken man inte ser varstans..


Need 4 accessories!


Har bara ett ord för mkt på denna sida, CRAVINGS


Den absoluta favoriten var nog allt plånboken från Replay och örhängena från White Trash Fashion , men det fanns ju så mkt snyggt!


(får nog uppdatera önskelistan lite ;)




Bildkälla: Need4accessories.com

   


 

Av Linda - 15 januari 2012 16:29





Söndagkväll - filmkväll!

Mitt tips för denna söndagen är Bad Teacher!


Cameron Diaz i huvudrollen - lättsmällt komedi - precis vad man behöver ibland :)

   

 

Av Linda - 15 januari 2012 11:31


japp morgonpromenix och äckeldrink is tha shit :)


Nässelpulver

Kisel, klorofyll, krom, mangan, C-vitamin, Fosfor, flavonider - över 70 vitalia

Bra för: Bindväv, ådror, blod, hud och naglar


Nyponpulver

Karoten, B-vitaminer, Omega 3, sulfat, F-vitamin, Cu, Vitamin B6, Zu, flavonider, Li, Si, Vitamin E, K

Hjälper kroppen att ta upp energi ur maten och bryter ned fett, kolhydrater och protein. B-vitaminerna ser dessutom till att hår, hud och naglar håller sig starka och friska. Flavonoider innehåller kraftiga antioxidanter vilket har en skyddande effekt i din kropp



Kalkpulver

Kalcium, Magnesium och karbonat

Bra för benuppbyggnaden, musklernas och nervernas funktion, blodets koagulation,cellerna, blodtrycket och immunförsvaret.


Borttaget och tas senare på dagen efter fått tips om att det tas ut av kalken och tas senare på dagen

Järn, C-vitaminbrus

Ökad syretransport och bildandet av röda blodkroppar


Den är precis lika god som den ser ut ;)

Tror allt den gör nytta då man inte har det där onödiga mat/godissuget som är så irriterande... Har kroppen fått allt den behöver säger den ju bara till när den verkligen behöver mer energi - kanonish!


Blandas med äpplejuice för att dölja de värsta smakerna


 

Av Linda - 14 januari 2012 08:02


  • Onepiece - Rosaeller schwartz ^^
  • Fina prydnadssaker att pryda vår bokhylla från Kosta boda - Åsa Jungnelius
  • Lödkolv så man kan pyssla smycken ordentligt :)
  • Blixtar så man kan utveckla sin fotografering lite
  • Nya termobyxor - vintern närmar sig med stormsteg och mina är det hål i samt att gylfen envisas med att åka ner och släppa in massa kall luft *brr*
  • Resväska rosa - dum fråga... Titan - Xenon diamond har jag spanat in då Titan X2 fladh verkar vara stört omöjlig att fåp tag på i sverige....

Införskaffat från wishlist ^^


  • döskalleörhängena från White Trash Fashion to die for 
  • FitBit - bästa träningsmotivationen på länge
  • Fotvård - ja Linda har pansarfötter - praktiskt då man skall gå barfota på grus men nja...
  • En poledancingstång - japp detta är en grymt bra träningsform där det behövs både styrka och smidighet.
  • Lampa Icarus - den pryder nu hörnet i vårt andra vardagsrum ^^

 

Av Linda - 14 januari 2012 07:37


Gårdagen som började 5.20 med promenix för att sedan skutta iväg till jobbet och vara där i 11.5 timmar, åka och simma vovvarna )för att se ett filmklipp hur detta går till klickar du här:) efter det och sedan handla. Linda var lite död med sin proteindrink i soffan. Lyckades dock hålla mig vaken till första delen av filmen, DET NI!


Efter gårdagens ansträngningar tycker jag mig gjort förtjänt av dagens SPA ^^

Min kära mor hade nämligen presentkort på Divya SPA oh wellness. Där tänkte vi testa deras Thalasospa. (japansk tvagning, bubbelbad/bastu thalasso(lera/alg)inpackning och ett fotbad med dödahavssalt. (inte för att jag tror det biter på mina pansarfötter men det är nog väldans skönt ;) Sedan skall vi avsluta med frans och brynfärgning. Kommer bli underbart! :)


 


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards