zetah

Alla inlägg under januari 2012

Av Linda - 12 januari 2012 13:44


Oh - yes me lajk alot.


Ja jag vet att jag lovat hjärtat att inte handla några kläder förrän i vår då jag kanske nått min målvikt. Ja får väl frysa *snyyft* (Nja, något säger mig att jag klarar mig med de kläder jag har ;)


Men klicka runt lite skadar ju aldrig - hittade både lite varmare alternativ men även lite som man kan ha i vår.. :)


Jackor - oh yes

Av Linda - 12 januari 2012 09:55


           Jag tävlar hos Kashaya om OPI Best of the Best, tävla här du med!"               

   

Av Linda - 12 januari 2012 09:34


Glöm inte min tävling där ni kan vinna en fin ugglering :)


Klicka på bilden för att komma till tävlingen, tävlingen avslutas idag 23.59


 

Av Linda - 12 januari 2012 09:18


japp idag har jag ägnat morgonen åt att bygga Pax garderob som vi var och köpte igår på IKEA... Efter en drink bestående av nässlor, nyponpulver, järn/c-vitaminbrus och Kalcium (ja den är lika god som den låter dessutom grönslemmig så det ser ut som något träskmonstret skulle älska) var jag på g. Lyckades fakiskt få ihop hela utan att slänga skruvmejseln och gå och muttra.


Fast jag tror allt att jag tyckt det varit lite roligare om jag hade haft rosa verktyg.. Har försökt övertyga hjärtat att jag behöver rosa verktyg så jag inte skall ha sönder hans - Ja jag har en förmåga att slita lite på bitsen i skruvmejslarna men han tycker inte att det är bra kvalite på de rosa verktygen och säger att jag hellre får förstöra de han har så han kan köpa nya bättre... *SUCK* den argumentationen gick inte som tänkt........


   


Just denna bilden kommer från Little pink tools, men har sett att det finns billigare versioner på bla Jula...

Av Linda - 10 januari 2012 20:52


Förutom att den behöver stelopereras (skärmenfästet hat gått av på höger sida så den lägger sig bakåt lite då och då) och visar felmeddelande varje gång den startas är det nästan inget fel på den... Förutom viss slöhet när man kör tunga program/spelar så tappar den nätverket lite då och då och hittar inga nätverk om man inte startar om den så kasnke man kan ha den ett tag till.. Ja ibland blir man smått vansinnig på dens upptåg..


Man kan lugnt säga att jag längtar till den dagen jag klickar hem Alienware M14x

Man kan välja vilka komponenter som skall vara i osv osv.. Och nästan det bästa av allt, man kan få tangentbordet bakgrundsbelyst - i rosa ;)

   



 

Av Linda - 10 januari 2012 08:08


När jag rensade min dator så hittade jag bilder på Zippan och mig som jag trodde var spårlöst försvunna... Ibland är det bra med storstädning ^^



       

Av Linda - 9 januari 2012 20:43

Efter ha jobbat sen 7 imorse, tampats med pensionärer som velat ha gummiband till kryckor att sätta fast i rullatorn. Tanter som ställer sig precis innanför grindarna och börjar gasta på hjälp. Pensionärer som letar efter djävulsvinet och tanter som behöver bli ledda runt butiken för de har nervsmärtor i fötterna... idag har man mer kännt sig som personlig assistent haha ^^


Faktiskt tom promenixat i regnet nu på kvällen.. *klappar sigsjälv på huvudet*


Säger tack och hej för idag :)

   


Av Linda - 8 januari 2012 17:34


idag var vi och besökte My Dog mässan (svenska mässan) det var hundar högt och lågt och en skum blandning av våfflor och grisöron i doften. Många fina vovvar var det. Polisen hade uppvisning där de visade upp sina duktiga hundar - och vad glada de var, ingen agression över huvudtaget utan de är tränade att tycka det är roligt att fånga bovar vilket ger dem en mkt högre energi och uthållighetsnivå :) Raserna som användes i uppvisningen var Malinios, Schäfer och Boxer men de använder även Springer spaniel, Labrador, Rottweiler och även Flat coated retriver (kan inte tänka mig min Rocky som polishund dock haha)


Ett klipp från My Dog mässan polisens uppvisning



En annan klar favorit på mässan var duktiga Ida Kucera (doggystajl.net), hon fotar av din hund på ett mkt personligt sätt. Tog en lott på att få sin hund fotad - hoppas att man vinner ^^

Foto: Ida Kucera

 


Självklart fick Storm och Kali lite saker med från mässan. Täcke från Back on track ( vi fick iofs den nya modellen med grå text på sidan) och säkerhetsdamasker från Hurtta safeguard. De har ju en förmåga att skada sporrarna så kan vara en bra ide när de är ute och röjjer i skogen samtidigt som de syns ;)


Såhär ser vi ut i det :)


 


 



 


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards