zetah

Alla inlägg under januari 2012

Av Linda - 8 januari 2012 16:10


Igår blev det en lasagne med kallrökt lax - otroligt god och lättlagad!

Vi fick orginalreceptet i Coops matkasse men har ökat på vissa ingridienser för att få det lite smaskigare ^^


Till detta serverade vi The Prickly Pear Viognier Marsanne (nr 90238) tycker dock att vi kunde valt ett vin med aningens mer sötma (kl 2) Men det var intressant med en fatlagrad viogner, inte helt vanligt :)


Druvor: Viogner och Marsanne

Smak: Torr, nyanserad smak med inslag av fat, gråpäron, vax, vita blommor och citrus.


Recept:

ca 3 portioner


200g rökt lax

500g Färsk babyspenat

2 dl Creme Fraiche

1 dl mjölk/grädde

1/2 gul lök

3 vitlöksklyftor

1.5 dl soltorkade strimlade tomater

2 dl krossade tomater

3 dl riven ost (efter smak)

salt

peppar

lasangeplattor


Sätt ugnen på 200 grader

Blanda Creme fraiche, mjölk/grädde, lök, vitlök, soltorkade tomater, krossade tomater, salt och peppar i en skål

Varva spenat, lax, creme fraiche blandningen ost och lasagneplattor (se till att sista "lagret" är cremefraicheblandningen) strö över riven ost och ställ in i ugnen ca 25 min.

      



Av Linda - 7 januari 2012 09:11


Japp jag har varit lat med träningen... Jag erkänner.. Och nu som så måånga andra har jag bestämt mig för att bli en lite sundare människa, inte äta så mkt godis jadda jadda.. Ingen nyhet såhär efter nyår. Kampanjer i affärer, reklam etc går i sundhetens tecken/gå ner i vikt osv osv..


Tycker iofs jag har varit väldigt duktig, började året med att ställa mig på vågen - nej jag tittade inte. Hjärtat gjorde. Vi har en sån där monstervåg som läser av ALLT och sen skickar upp det till datorn där man kan få ett fint diagram på hur dukig/ej duktig man har varit...


Morgonpromenader - 3 ggr i veckan på gymmet och äta lite sundare räcker nog rätt långt.. :)

   


  


Mitt mål är att komma i den formen jag var 2006 då denna bilden togs - jag har fram till sommaren på mig ;)


 


 

Av Linda - 6 januari 2012 21:19


Mjae.. Rätt glad att julen är över.. Redan städat ut granen och alla julstakar och tomtar.. Det är mysigt sådär innan jul men sen? - Nej upp på vinden med det :)


Julen är iaf säkrad för nästa år! Vi har julpysslat klart vår egengjorda glögg och snapps.

Glöggflaskorna är inhandlade på Ikea (Slom flaska med kork 19kr)

Snappsflaskorna är inhandlade på Ica Maxi 39kr styck (vet inte om de har kvar dem nu) - etiketterna är iaf helt egendesignade :)


 


       

Av Linda - 5 januari 2012 22:07


Depends vårkollektion som släpps vecka 3 ser ut såhär...

Pastelliga färger och ett matt topcoat

Tror allt att nr 296, 292, 293 samt det matta topcoatet kommer hamna i mitt badrumskåp :)



 

Av Linda - 5 januari 2012 21:02


Japp, förutom att mina fötter har pansarhud har de en förmåga att bli väldigt kalla - och när de väl blivit kalla så är det inte mkt som kan liva upp dem mer än en varm dusch - jag kyler tom ner fårskinnstofflor, här snackar vi superkrafter. Ser filmtiteln framför mig - Frysfot slår till igen ;)


Såååå jag tog tag i saken och köpte mig ett par mysstrumpor då jag har lite svårt för tofflor.. De är svarta och rosa, har fluffigt fleeceteddyfoder. toffsbollar som dekoration och halkskydd (sa sånna sär gummiploppar under som man hade som liten) - har ju en förmåga att snubbla och halka osv så det var nog en rätt smart grej för min del... Hittills har inte fpssingarna blivit kalla iaf.


Kali leker linslus och Storm blev oerhört besviken då han insåg att det fluffiga knytet jag höll i mina händer inte var en leksak han kunde slita sönder.. ^^

   

Av Linda - 5 januari 2012 20:57



Min nya klocka hemklickad från ebay ^^


Me kinda love it!

 



 

Av Linda - 4 januari 2012 20:52


Fick för mig att försöka mig på att göra en svampad gradient med svart och orange (Depend nr124).. har lite korta naglar för att det skall bli riktigt bra.. Försöker spara på naglarna men de har en förmåga att gå sönder lite när man sliter upp kartonger på mornarna.. :)


 


När man tittade runt på nätet för lite inspiration och hittade rätt "extrema" kreationer..

Vet inte vad man skall säga.. Det är inte så vackert men man kan inte låta bli att bli lite impad :)


 

Av Linda - 4 januari 2012 18:54


Tänkte fira att min blogg slagit rekord i läsare med en liten tävling :)


Priset är en bronsfärgad ugglering (17mm innermått)


    


Hur gör man då för att tävla?

Svara på den här frågan:

Vilket klockslag besökte jag systembolaget i sisjön på nyårsafton 2011?

(tips kolla runt lite på bloggen ;)


Se till att skriva i mail så jag kan kontakta er :)


För extra vinstchans:

1. Länka tävlingen från din blogg eller för er som inte bloggar - FB

Klistra sedan in din länk i din kommentar här nedan.

2. Gilla min blogg på FB


Vinnaren dras och publiceras den 12/1 på min blogg

Oroa er inte för att era kommentarer inte visas då jag inte publicerar dem innan den 12 så ingen kan tjuvkika ;)


Lycka till :)


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards