zetah

Alla inlägg under januari 2012

Av Linda - 3 januari 2012 22:56


Added to wishlist - oh-yeah!


Skall bara bestämma mig vilka man vill ha ;)


 


Av Linda - 2 januari 2012 21:55


Förra gången var det flying dogs - vi skippar mittemellan och gör swimmingdogs :)


Filmen är inspelad på hund i harmoni kungsbacka



 

Av Linda - 2 januari 2012 18:52


Japp jag fick en julklapp i efterskott, Linda ÄLSKAR presenter hihi ^^


Denne innehöll en FM-sändare till mobilen så man kan lyssna på spotify i bilstereon genom att ratta in den frekvens som man ställer in på sändaren - smart va? :)


Den går även att kopplas till cigaretttändaruttaget så man kan ladda telefonen samtidigt.. Woho


Hade dock lite problem då mitt skal till telefonen var ivägen så den inte fick kontakt i början (trots även skalet är ett belkin?!)


FM-sändare med bra ljud till iPod/iPhone. Sändaren passar alla enheter som har Apples dockanslutning och enheten strömförsörjs också från enheten den är kopplad till. Den bakgrundsbelysta skärmen har hög kontrast vilket gör det enkelt att avläsa aktuell frekvens, även i solljus. Inställning av frekvens görs i steg om 0,1 MHz och det finns två minnesknappar för snabbåtkomst av favoritfrekvenserna.


 

Av Linda - 2 januari 2012 18:44


Första dagen på den nya butiken innefattade:


  • Tant som kom in och började sjunga och frågade mig vart ölen hon sjöng om stod - ölen var kopparbergs special brew men det var inte ett ord om den i sången.. 
  • Tant som kom och tyckte jag skulle hjälpa henne att slå in pinkoden på sin mobil - men hon kunde inte koden...
  • En oerhört skvallerglad kollega som hade så mkt att skvallra om så hon hänge ut från toaletten halvvägs medan hon kisssade för hon var så pratglad... (nej jag har inte träffat henne innan)

jaja man får ta det på rätt sätt.. ;)

   

   

Av Linda - 2 januari 2012 09:00


Japp vi var allt traditionella med vår nyårsmat... När Linda kom hem från jobbet blev det:


Räksmörgås (hemmagjord med handskalade räkor)

Varför krångla till det ;)

Till detta serverades en Sauvignon blanc från chile Leyda - druvtypisk och otroligt prisvärd


Till middag blev det som så många andra - Oxfile med trattkantarellsås och hasselbackspotatis (90-tal ja vet men det ÄR gott ;)

Till detta serverades en Puteus - kanontrevlig Italienare med en kryddighet och fatkaraktär - även denna otroligt pridvärd!


Till tolvslaget blev det Brown brothers zibibbo

Får erkänna - väääldigt aromatisk sötsliskig med persika som tydlig ton - men hjärtat uppskattade den iaf :)


     

Av Linda - 1 januari 2012 22:03


Passade på att måla om naglarna.. Är alltid lika lycklig då jag klarar mig från att få små hack i dem då jag har svårt att sitta still.. har ju börjat lite med nailart men kommit fram till att det är otroligt svårt att få det bra på högerhanden då jag inte har några lösnaglar utan målar direkt på nageln..


Här har jag använt NGP 201 Rum punch från Nyx som bas svart nagellack från Nailarts tub till topparna och som silver Depend nr 223...


 

Av Linda - 1 januari 2012 10:15


Yes - med en såhär regnig vinter behöver man ju vara lite stylish ibland. 


kombination style - gummistövel


me lajk a-lot



I love my gummistövel ;)

Av Linda - 1 januari 2012 09:08


Japp igår var det ju nyårsafton och som butiksmedarbetare innebar det att jobba på dagen - man har dock tur att vi stänger kl 14 så man ändå hann hem och fira lite..


När allt var fixat och jag tar upp telifonen för att ringa min darling sambo och säga att jag är på väg hem ser jag att jag fått ett meddelande "Kan du köpa med dig några öl hem hjärtat" - hoppsan, har inte tänkt på att kolla telifonen och vi har bara dricka till maten hemma.. Tittar på klockan samtidigt som jag ringer honom och ser att den är 14.54, dvs 6 minuter innan sista systembolagen stänger.. Sagt och gjort, Linda får racea till Sisjön (var nog inte helt laglig hastighet på söderleden) Sväger av - får rött ljus - burnar iväg när det blir grönt - klockan slår 14.58 - på två hjul in på parkeringen där jag upptäcker att det är kö på infarten - slänger sig ur kön och parkerar på andra sidan vägen - rafsar åt sig plånboken - slänger sig ur bilen - Springer så fort jag kan över vägen och över hela parkeringen - lyckas komma innanför dörrarna några sekunder innan klockan slår 15.00 *segergest* hihi (det roliga var attt jag precis hade skojat med min chef angående "man skulle ju åka till sisjön nu och handla bara för att titta på alla idioter som glömt att det är nyår ;)"


Önskar er en god fortsättning på det nya året :)

Planer för det nya året är beach 2012 som så många andra :P


 

Foto: Mikael Hedman


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Skapa flashcards