zetah

Alla inlägg under februari 2012

Av Linda - 29 februari 2012 09:16


Japp igår fick jag min glossybox men det var ju top model och project runway hela kvällen så hade inte tid för bloggande ;)


Måste säga att de har lagt ner en del för att det skall kännas lite "extra" fint inpackat och trevlig beskrivning på vad man får på ett litet kort.


Kortet inleds med:

All you need is Love - vilket är temat för denna boxen.


Sedan några rader av Lord Byron


She walks in beauty like the night

Of cloudless climes and starry skies

And all that's best of dark and bright

Meets in her aspct and her eyes

   


Idag har jag tagit mig lite tid att titta igenom denna och känner mig riktigt nöjd med mina 139 investerade kronor.

Innehåll

Läppglans från IDUN minerals (har jag faktiskt funderat på att testa ett tag)

Ansiktskräm från Beauté Pacifique (får nog lite ångest över att byta ut min Dior, men tål ju att testas :)

Kajalpenna från Eyeko (ok grön är inte min färg, men kan säkert funka till något nu såhär på våren (som kommer någon gång))

Ögonskugga från BECCA (vattenfast dessutom, får se vad detta är för spännande)

Lösögonfransar (använder jag inte så flitigt då ögonlocken blir så tunga, men kanske borde lära mig för det är ju väldigt snyggt:)


         

Av Linda - 28 februari 2012 07:01


När man kommer hem halv nio på kvällen efter jobbet så känns det... Tur att hjärtat hade gjort fetaostbakad lax med zuccini... :)


Efter det hände följande, klubbad säl i soffan.. It was inevitably som de säger i Matrix ;)


Rätt bra illustration på Linda igår

 

Av Linda - 27 februari 2012 10:36


Massa saker jag egentligen borde göra innan jag går till jobbet, som t.ex måla naglarna men jag oorkar inte haha ;)


Får köra på ett topplack så inte naglarna blir helt kaosförstörda i kassalådan bara..


Tänkte vara lite ego och lägga upp en gammal session från 2006, tänk vilken form man var i då ^^


Foto: Alf Andersen


    

   

Av Linda - 26 februari 2012 10:12


Ja igår var vi på mat och vinmässan passion för mat!


Hjärtat jobbade så vi var där först vid 16.00, vi kunde varit där längre då vi inte hann runt hela mässan på två timmar. Det stod att det var utsläpp till 19.00 men uppenbarligen slutade de servera redan 18.00 attans ;)


Men mkt god mat och goda viner var det allt och larver?!, och iom att vi var där så sent på dagen fick vi det mesta gratis :) Vi lyckades tom komma in gratis då vi hade lämnat jackorna i bilen för att slippa släpa runt på dem. (De trodde förmodligen att ingen jävel är så dum att gå omkring i t-shirt i februari ;) I stort sett ingen tog kort därinne så många sprang in och ut till bankomaten utan ytterkläder. Jaja vi klagar inte :)


Blev en kokbok av Leif Mannerström - signerad såklart. Sedan sa han åt oss ungdomar att ta det lugnt ikväll - vad tror han om oss egentligen? ;)

 

Men tycker du om mat och vin bör du inte missa denna härliga matfest! :)
Nästa år skall vi var där längre!


 Chooklad! ^^ Larver? Linda hungrig?! Snäll efter mat ;) Signerat - såklart :)
               

Av Linda - 25 februari 2012 14:04


Ååh va skönt det är ibland, ni vet sådana där dagar man känner sig lite pysslig... Idag har jag pysslat om migsjälv efter träningen (bodycombat idag och jag kommer förmodligen åka på jordens träningsverk - men det är det värt för det är såå skojj :)


Det blev långdusch med inpackning för håret, efter detta körde jag Wysteriias superscrubb för ansiktet (kanonbra så testa den!) och efter det ansiktsmask.. Man känner sig lite som en ny människa :)     
 Naglarna nymålade - använt water tattoo och ett chockrosa lack   

Linda är redo - redo för passion för mat! mässan som man finner i Blå hallen fre, lör och sön :)


wiihaaa let's go!


Av Linda - 25 februari 2012 08:22


Var på Lagerhouse igår för att inhandla rosa presentpapper, de har chockrosa samt matchande snören (Linda måste ju ha rosa paket när hon fyller år och om det skall hända blir det att inhandla pappret själv och sätta i händerna på hjärtat - hans kommentar "okej, men jag kan inte lova att det blir snyggt" - äh bara det är rosa ;)


Det var inte det jag skulle berätta om nu, utan en tesil som finns på lagerhouse - fick ett infall igår att jag ville köpa en liten present till hjärtat och det blev en tesil formad som en robot - hur perfekt är inte det då han är prylgalen och jobbar med robotar? ;)


Jag kan inte säga hur funktionell den är ännu (många tesilar läcker ju ut te så man har små flagor i hela teet), men en smart funktion är att armarna som den hänger på i teet är ställbara så de passar i de flesta muggar. Och den är ju söt ;)


 

Av Linda - 24 februari 2012 06:54


Efter gårdagens provning kommer frågan - Har storleken någon betydelse?

På vinglas vill säga ;)


Och ja, jag är helt fashinerad över hus stor skillnad det var att välja "rätt glas" till varje vin. Från att ha varit en underbar rieling till bli helt blatt sur och tråkig bara för man bytte glas - trodde jag faktiskt inte var möjligt...


Kommer skriva ett längre inlägg om detta lite senare, nu är jag lite halvstressad då jag skall till jobbet..


Och Linda, som ALDRIG lyckas vinna något kammade faktiskt hem förstapriset som var en glasprovarlåda(denna kommer jag skriva om oxå oroa er inte ;)


Måååste skutta till jobbet nu

   


*tjipp*


 

Av Linda - 23 februari 2012 06:02


Men inte vilken torsdag som hellst, för ikväll skall det bli glas och vinprovning :)


Det firar vi med att bjuda på Swedish house mafia - Antidote


Goodmoorning! ^^


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards