zetah

Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

Morgonmänniska - nja

Av Linda - 8 februari 2012 20:24


Vi alla har olika morgonrutiner, en del går upp 1-2 timmar innan de skall åka till jobbet för att ha en skön morgonstund, kanske läsa en bok, tidningen eller liknande medans andra går upp 5 minuter inan de skall åka borstar tänderna medans de klär på sig och far ut genom dörren med jackan hängandes i ena armen...


Jag vet inte om jag kan kalla mig morgonmänniska då jag nog är bland det morgontjurigaste man kan tänka sig. Men jag vaknar ju tidigt och har inga större problem att gå upp tiiidigt (för det mesta iaf ;)


Det är tur att jag och hjärtat väldigt sällan skall upp samtidigt på de dagar man skall upp tidigt och jobba - det hade inte slutat väl haha.


Mina bästa tips för att få en bättre morgonstund är förberedelser, då är det färre saker som kan gå fel och man glömmer betydligt mindre saker. Om jag inte har allt framplockat dagen innan kan det bli lätt panik då jag får springa in 2-3 ggr igen bara för jag glömmer ngt...


5:15 ringer klockan imorgon och det är dags för morgonpromenad innan jobbet (hoppas vovvarna är mer pepp än de varit det senaste :)



Här är mina förberedelser:

(jaja såhär pydligt brukar de inte vara, man får ju styla till det lite när det skall fotas haha)


 



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 1 november 2015 19:17

  Jamen det där med att blogga är ju faktiskt rätt skojjigt. Hoppas att orken och hälsan tillåter att vara lite mer aktiv igen :)   Drygt ett år sedan jag skrev och mycket har ju hänt, fröken bus är ju stora tjejen numera och firade sin först...

Av Linda - 5 november 2014 19:41


  Att man som nästan sju månader kan vara en gourmet. De höjde lite på ögonbrynen när jag sa att hon tyckte om potatisgratäng - det var helt ok att ge henne, så länge den var saltfri..   - En del barn tycker om smakrik mat. Ja men detta bö...

Av Linda - 5 november 2014 19:37


... Det där med att skaffa barn, man har absolut ingen susning om hur det är förrän man sitter här. Jag lusläste det mesta jag kunde hitta då jag var gravid men såhär i efterhand var det ganska bortkastad tid. Man har ju ingen aning om vad det är för...

Av Linda - 28 januari 2014 17:10


Men efter tredje avstämningen i januari börjar det bli lite tröttsamt..   Ok, januari är den månaden folk förmodligen själ mest men hallå - detta börjar kännas lite som en förföljelse. Jag har dessutom ALDRIG haft fel i min scanning så antingen m...

Av Linda - 22 januari 2014 13:55


  Has, släp, has släääp..   Även om jag känner att jag påminner lite om zombiesarna i walking dead - ryggen gör ont, magen känns som man hällt gips i för att stelna och till råga på allt börjar nu höfterna bråka med mig..  Åååh va de är underba...


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Skapa flashcards