zetah

Alla inlägg under februari 2012

Av Linda - 11 februari 2012 11:28


Idag är det ölprovning på haket som står på schemat så det blir bara ett snabbisinlägg då vi har ganska brottom... Kan liknas lite vid kaos alla låten Highwayman med Hoffmaestro här hemma :)


Schkåål!



 

Av Linda - 9 februari 2012 06:54


Kände oss tappra idag att ge oss ut i den isande nordanvinden, vi förtjänar en klapp på huvudet ^^


goodmoorning =D













Psychostick - Good Morning


Av Linda - 8 februari 2012 20:24


Vi alla har olika morgonrutiner, en del går upp 1-2 timmar innan de skall åka till jobbet för att ha en skön morgonstund, kanske läsa en bok, tidningen eller liknande medans andra går upp 5 minuter inan de skall åka borstar tänderna medans de klär på sig och far ut genom dörren med jackan hängandes i ena armen...


Jag vet inte om jag kan kalla mig morgonmänniska då jag nog är bland det morgontjurigaste man kan tänka sig. Men jag vaknar ju tidigt och har inga större problem att gå upp tiiidigt (för det mesta iaf ;)


Det är tur att jag och hjärtat väldigt sällan skall upp samtidigt på de dagar man skall upp tidigt och jobba - det hade inte slutat väl haha.


Mina bästa tips för att få en bättre morgonstund är förberedelser, då är det färre saker som kan gå fel och man glömmer betydligt mindre saker. Om jag inte har allt framplockat dagen innan kan det bli lätt panik då jag får springa in 2-3 ggr igen bara för jag glömmer ngt...


5:15 ringer klockan imorgon och det är dags för morgonpromenad innan jobbet (hoppas vovvarna är mer pepp än de varit det senaste :)



Här är mina förberedelser:

(jaja såhär pydligt brukar de inte vara, man får ju styla till det lite när det skall fotas haha)


 



 

Av Linda - 8 februari 2012 17:09

För alla er som ääälskar choklad och mer än gärna har kroppsprodukter som luktar ungefär som mörk nougatchoklad med lite vanilj är den nya doften Chocomania från The Body Shop ngt för er.


Kanske ngt att önska sig i alla hjärtans dagspresent?


Var på Body Shop idag och hittade söta hjärtformade askar med hela serien i lite mindre format.


Själv föredrar jag dock lite fruktigare dofter på kroppen men läppbalsamet är ngt som skulle vara lite smaskigt - okok, jag har hört sloganen Wear it, love it but don´t eat it! Men läppbalsam är ngt jag alltid lyckas äta upp vilken doft/smak det än har så jag vet inte om jag skulle kunna hålla det löftet ;)


Chocomania body scrub 195sek,
Chocomania Shower Cream 80kr,
Chocomania Soap 30sek,
Chocomania Body Lotion 145sek,
Chocomania Body Butter 175sek
Chocomania Lip Butter 75sek.

Har tyvärr ingen prisuppgift på minikittet i den hjärtformade boxen.

   


 

Av Linda - 7 februari 2012 19:31


Japp imorgon skall det bli av!


Med en utväxt på 4 cm och toppar som liknar ett påskris är det liksom dags...

Fick ju bastning förra gången då jag enbart fägade bort det röda spektaklet jag lyckades åstakomma då jag försökte få lite höstlövskänsla över håret - resultat: väldigt skabbigt höstlöv (nej jag tänker inte våsa ngn bild på det ;)...Vi lyckades bleka ur det mesta men det finns allt lite röda slingor kvar. Ville inte klippa det då iom att jag ville bleka det en gång till och sen klippa för att få bort det slitna...


Även om jag varit hos Linnéa på Studio Siss i kungsbacka och varit nöjd så veet man ju aldrig men det går nog bra :)

Är lite nervös att mitt hår är så slitet att det inte går att få bort det röda helt vilket är målet för tillfället.


Här kommer en bildserie på hårfärger jag haft genom tiderna och även om håret ser blankare ut om det är mörkt trivs jag bättre som blond... Har ringat in det jag strävar efter.


Här hittar du inlägget om mina hårfärger



 

Av Linda - 6 februari 2012 18:04


När Linda fyller år i mars tänkte vi ta en skidåkningsweekend. Läängtar dit :)


Nu var det 10 år sen jag åkte skidor sist (nej bilden på mig är inte därifrån det är väl snarare 22 år sen men men) det där sitter väl i ryggmärgen får vi hoppas.

Önskar att bilden till höger var jag men så långt lär man ju knappast komma på en weekend.


 

Av Linda - 6 februari 2012 17:55


Min FitBit fortsätter att imponera på mig, den räknar ut allt och lite till.

Allt från räkna steg till att räkna ut hur många fler kalorier man kan äta varje dag.

Programmet på nätet går tydligen att ställa in med vår monstervåg dessutom.


Idag var jag stolt över migsjälv då jag svettades igenom mitt första spinningpass på länge utan att avlida. Passet heter Spinning activio.


Activio (pulssystem för cykel/indoor walking-pass)
Är ett system som förevisar din puls under cykel- och Indoor Walking-pass. Med detta system får du ett kvitto på att du ligger i rätt pulszon. Regelbunden pulsfeedback är en bra hjälp för att skapa kontroll i träningen och anstränga sig på rätt sätt. Regelbunden pulsfeedback ökar kunskapen kring kroppens förmåga och lär dig hur du bör träna för att uppnå olika träningseffekter. Du lånar ett pulsband i salen och sen loggar du in via en monitor utanför eller i cykel/Indoor walking salen. Din puls kan du sen följa på en projektorduk inne i salen.
 
 
 

Av Linda - 5 februari 2012 22:25


Vi var på väg att spendera hela dagen i soffan då vi kom på att det kanske skulle vara mysigt att baka lite. Tittar i skåpet som varit angripet av mjölbaggar och inser att - ja vi måste nog handla.


När vi ändå var ute och åkte blev det två nya bäddar till vovvarna. Biabed med fårskinnet ludde från Ikea i, har en aning om att de kommer sova mkt gott inatt då de har en förkärlek för fårskinn :)


Bakningen innefattade chokladcocosrutor, ökensand och brownies. Linda var otroligt duktig och har inte ätit en ända kaka hittills (bara smakat på smeten ;)

   


Lite nyfixade bilder från i söndags


   

Foto: Mikael Hedman

Smink: Emma Stattin



Nu blir de soffmys med vampire diaries :)    



    


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards