zetah

Alla inlägg under februari 2012

Av Linda - 5 februari 2012 08:24


Ja vad är det man minns från veckan?


  • Hjärtat hade köpt en present (en chokladkaka Fazer mörkblå min favvo) i onsdags :) *Linda very happy när hon kom hem"

  • Fått min FitBit

  • Kommit igång med gymmet - ja idag har jag verkligen ont i heeela kroppen och tänker enbart gå morgonpromenixen för att ge mig på gymmet imorgon igen (tänkte faktiskt köra lite spinning utöver gympasset)

  • Jobbat som en tok mkt skönare att vara ledig när det är fins väder i vår/sommar istället.

  • Blivit helt vansinning på vår nya chef (thank god at hon bara är tillförordnad) som jag har delade åsikter med.

  • Fått bilder från fotosessionen i söndags - tänkte pilla med dem idag så de kommer nog lite provsmak ur den senare under dagen. 

 

Foto: Fredrik Lindau

Av Linda - 5 februari 2012 08:03


Nu sitter vi här med med rimmfrost på träden, istappar i näsan tror till och med att det snöar och känner oss en aning snuvade på våren...

När man gick upp 5.30 igår för att gå till gymmet innan jobbet med en temperatur igår morse på minus 20 grader känns det nästan aktuellt att läsa upp versen "Tomten" Midvinternattens köld är hård stjärnorna gnistra och glimma.....

Ja jag kan faktiskt hela versen från att ha fått läsa upp den i tredje klass.. Ja jag må vara en aning konstig men men alltid imponerar man på ngn gammal tant vid juletid ;)


Iallafall det var inte detta jag tänkte babbla om utan vårt fina träd på utsidan, eller ja snarare belysningen på det. Vi har införskaffat en "Eken ecolight" från bauhaus 2450kr.  Tycker det påminner om gondors vita träd ur "Sagan om konungens återkomst"


Det har varit väldans svårt att få till en bra bild på det och har nästan gett upp. Men någon gång skall jag allt lägga upp en bild bättre än denna när jag lärt mig mer om fotografins ädla konst. Denna är nämligen tagen med min mobilkamera i förrgår morse med två vovvar hemlängtandes till maten ;)


Nu skall ja nog väcka hjärtat snart så vi kan bege oss ut på morgonpromenix, det är ju bara minus 15 idag ;)


 


Nej, dessa istappar kommer inte från min näsa utan vår husnock, jag lovar ;)


 

Foto: Linda Sandblom




Av Linda - 4 februari 2012 18:03


Puss in Boots

Mästerkatten



Är ju en liten sucker för bra tecknade filmer, denna är hur go som helst med lite humor etc. etc. MEN - se den på engelska! Få slår Antonio Banderas ;)


Perfekt om man inte vill titta på schlager. Ända gången jag kan tänka mig att titta på det är: När jag fått i mig tillräckligt stora mängder alkohol och har trevligt sällskap man kan ägna sig åt istället. Ungefär samma som när de visar sport på tv, thank god att hjärtat är så långt från sportfantast man kan komma ^^

   


Nä nu blir de Filmmys och sedan räkmacka - lördagen är räddad!




Av Linda - 3 februari 2012 21:36


Idag var det väldigt tidig morgonpromenix. Uppdaterad morgondrink - check. När jag väckte vovvarna tittade de på mig som om jag vore helt dum i huvudet. Kali var iaf ute och sträckte på sig men kröp sen till sängs igen. Skaffa Motiverande träningskompisar var det.. Hrmm, det var inte jag som skulle vara den energiska kompisen var det tänkt....


Fick iaf gått 17300 steg idag under dagen visade min FitBit och är riktigt nöjd över det resultatet :)


Nu är man trött och sitter med sprakande brasa som hjärtat fixat - mysfredag!


Foto: Linda Sandblom

 


Av Linda - 2 februari 2012 21:40


06.05 upp och gå morgonpromenix

08.30 Gymmet Mage rumpa benpass 50 min

09.50-19.40 Jobbet


Väl hemma vid 20.30 är man trött. Både i knopp och kropp...

har fått min FitBit nu iaf så imorgon skall den testas! ^^



Tänkte gå och sova och bjuda på lite egobilder från 2007 ;)


Foto: John Hagby

 


     

Av Linda - 1 februari 2012 22:08


Ja denna dagen har varit intressant.

Eller ja Linda har haft en sån där klumpdag... Sån där dag då de som kan gå fel gör det.


Morgonpromenix och bloggning innan frukost - check inga incidenter. Sen började det... Nagelmålning i lite hast då Linda är en sann tidsoptimist och kom på att hon hade en halvtimma på sig att äta frukost måla naglarna och fixa det sista innan avfärden mot gymmet.


I mina vilda försök att få några extra träningsminuter stressade jag iväg genom dörren 9.58 och fick tom offra naglarna (omedvetet dock då jag såg det först då jag tog av mig vantarna efter skrapningen av bilrutorna klockan var 10.05 då jag började färden mot gymmet)


Några till minuter försvann då det var bilkö vid Kållered. (Har aningens svårt för när folk kör om på insidan och tränger sig spec. lastbilar och uttalade några mindre vackra ord...)


In på två hjul till gymmets parkering klockan var nu 10.47 (hade satsat på att börja gymma 10.40)


Blev ett sånt där halvgalet träningspass med korta pauser då jag endast hade till 11.25 på mig för att hinna till jobbet. Dock var jag imponerad att jag klarade 27kg i bänkpress då jag låg på ganska stadiga 30 i somras då jag gymmade senast..(kommer väl förmodligen ha äckligt svår träningsvärk imorgon men men :P)


In på jobbet 11.47 (börjar 11.50) japp kom ju inte för sent iaf ;)


Väl på jobbet ägnade jag mig åt att gå in i dörrar samt slänga upp andra dörrar på folk. Men jag hör och häpna inte tappade en ända flaska - eller ja en men den gick inte sönder ^^)


Slutsats en riktigt trevlig dag!
Imon blir de gym för nedre delen av kroppen - kommer väl inte kunna röra mig alls på fredag haha ^^


nattinatti



Mina vantförstörda naglar *snyft*


 

Hjärtat mobbar mig då jag försöker ta kort på naglarna


 

Ommålade och fina naglar ^^


 





Av Linda - 1 februari 2012 09:11


Morgonpromanix - Check!


Nu är det absolut dags att ta tag i detta och tänker gymma innan jobbet idag. Det är nu slut med ursäkter om att inte hinna, man hinner visst. En halvtimma, 45 min på gymmet är bättre än inget alls - Den träningen som blir av är den bästa träningen!


När man väl kommit igång går ju allt av bara farten :)


Mina bästa kom igång tips!


  • Gymma/träna i samband med jobb/skola (det är skitsvårt att ta sig upp ur soffan igen när man väl satt sig efter jobbet)

  • Se till att komma igång på morgonen med morgonpromenader, man blir på bättre humör under dagen om man känner att man redan varit lite duktig. (såvida man inte blir irriterad på två hundar som inte alls vill gå i samma tempo som en själv oh hela tiden stannar och nosar på den där otroligt intressanta snöhögen - nåja man förbränner säkert några extra kalorier då man får dra den stora svarta klumpen på 32kg frammåt från snöhögen)

  • Gå till gymmet även om du känner dig trött. Träna bara lite lättare.

  • Skaffa dig en envis träningskompis- betydligt svårare att skippa träningen

  • När du är på gymmet och det känns väldigt tungt - hon med den där perfekta rumpan går förbi. Tänk då inte på att du är missnöjd med dig själv utan hur snyggdu kommer bli - bara du orkar 10 till!

  • Var positiv och tänk att du är pigg- även om du inte är det gör det att du orkar lite mer.

  • Själv älskar jag Box, bodycombat, danceaerobic och liknande - hitta just din favvo!


 

Foto: Mats Fäldt


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards