zetah

Alla inlägg under mars 2012

Av Linda - 30 mars 2012 17:26

Tema - Back to nature


Naturen är inspiration för månadens glossybox och produkter är utvalda efter naturliga ingredienser och produkter i naturens färger.


Produkterna är hämtade från alla världens hörn och nya produkter och varumärken väntar på att upptäckas...


Min glossybox innehöll:


BURT'S BEES – Lemon Butter Cuticle Creme:


En av de bäst betygsatta produkterna på Burt's Bees hemsida. 100 % naturlig nagelbandskräm som ger naglarna en hjälpande hand. Denna intensiva kräm förstärker och återfuktar naglar och nagelband och lämnar en frisk doft av citrus

Innehåll:

Prunus Dulcis Amygdalus (Sötmandel) Olja, Cera Alba (Bivax, Cire D'abeille), Citrus Medica Limonum (Citron) Skal Olja, Tocopheryl Acetate, Theobroma Cacao (Kakao) Utsäde Smör, Euphorbia Cerifera (Candehlla) Vax, Beta-Karoten, Rosmarinus Officinalis (Rosmarin) Bladextraktet, Tokoferol, Helianthus Annuus (Solros) Utsäde Olja, Glycin Soja (Soja) Olja, Rapsolja (Huile De Raps), Olus (Vegetabilisk Olja, Huile Vegetale), Limonen


L'ORÉAL PARIS – Color Riche Le Vernis

Nagellacket har en speciell, rundad borste som bara den innehar tre olika patent. Skaftet är utvecklat så att lacket fäster på mitten av borsten för en exakt dosering. Penselns borst har både platta och rundade fasade sidor för att göra appliceringen enkel. Ett helt nytt nagellack som lanserades i februari i år och som finns i 48 läckra färger i tre olika stilar; Essentials, Shocking och Fatale. Serien följer säsongens hetaste trender och är en absolut ’must-have’. Color Riche-teknologin "top-coat inside" innehåller polymerer som bildar en tunn film för glans och akrylatpolymerer som fungerar som ett inbyggt överlack för styrka och extra glans, för den renaste och mest hållbara färgen. Tack vare gelformulan är nagellacket enkelt att applicera och fördelas i ett jämnt lager över hela nageln. Torkar snabbt.


L'OCCITANE – Shea Hand Cream

L'Occitanes bäst säljande handkräm med 20 % Sheasmör. Honung och sötmandelextrakt blandat med svag jasminaroma ger denna kräm en lockande doft.

Smörjs på och absorberas snabbt och skyddar torr och uttorkad hud och återställer fuktigheten. Med antioxiderande vitamin E hjälper den händerna att få näring.


Innehåll:

Water, Butyrospermum Parkii (Shea Butter), Glycerin, Dimethicone, Cetearyl Alcohol, PEG-100 Stearate, Glyceryl Stearate, Polyacrylamide, Linum Usitatissimum (Linseed) Seed Extract, Honey Extract, Propylene Glycol, Phenoxyethanol, Cocos Nucifera (Coconut) Oil, Brassica Campestris (Rapeseed) Sterols, C13-14 Isoparaffin, Ceteareth-33, Alcohol Denat, Chlorphenesin, Methylparaben, Fragrance, Althea Officinalis Root Extract, Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Fruit Extract, Laureth-7, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Benzyl Alcohol, Xanthan Gum, Benzyl Benzoate, Citronellol, Hydroxyisohexyl 3-Cyclohexene Carboxaldehyde, Coumarin, Butylphenyl Methylpropional, Linalool, Hexyl Cinnamal, Alpha-Methyl Ionone, Limonene

 

MÁDARA ECOCOSMETICS – Toning Shower Soap

Toning shower soap som motverkar celluliter och 'stretch marks'. Rengör och hjälper huden att behålla sin fasthet. Stimulerar hudens ämnesomsättning och elasticitet.



Innehåll:

Aqua/Vatten, Potassium Cocoate*, Potassium Oleate*, Lauryl Betaine, Glycerin*, Crataegus Monogyna (Hagtorn) Extrakt*, Aesculus Hippocastanum (Hästkastanj) Extrakt*, Equisetum Arvense (Åkerfräken) Extrakt*, Algae Extract, Benzyl Alcohol, Potassium Palm Kernelate, Decyl Glucoside, Sodium Chloride***, Aroma**, Citral**, Geraniol**, Limonene**, Linalool**
* från ekologiska odlingar; ** äkta eteriska oljor; *** naturligt salt; 99 % av de totala ingredienserna har ett naturligt ursprung; 80,8% av de totala ingredienserna kommer från ekologiska odlingar; Natural and Organic cosmetic; Certified by ECOCERT SAS – B.P 47 F-32600; According to ECOCERT Standards



FRUIT GORILLA & FRIENDS – Caring Lipbalm


Vårdande och ecocertifierade läppbalsam i flera olika härliga smaker. Innehåller sheasmör, bivax, solros och jojobaolja. Alla ingredienser är minutiöst utvalda, organiskt odlade och är helt naturliga.

Fruit Gorilla & Friends produkter är certifierade som ekologisk kosmetika enligt Ecocerts Greenlife's standard. Ett av världens mest älskade djur är logga till Fruit Gorilla & Friends, men det finns även en anledning till det. Tillsammans hjälper vi gorillorna till ett bättre liv. Genom ett samarbete med "The Dian Fossey Gorilla Fund International" bidrar ditt val av läpprodukt till att en föräldralös bergsgorilla adopteras för var tusende produkt som produceras.


Sheasmör, Bivax, Solrosolja, Jojobaolja, Vitamin E och naturlig fruktarom; Alla ingredienser är minutiöst utvalda, organiskt odlade och 100 % naturliga


Tyckte till en början att det var kanon med en handcreme då jag har torra händer efter allt grävande i trädgården.. Dock är jag inte lika säker att jag vill använda denna efter ha läst innehållsförteckningen... Däremot verkar de andra produkterna riktigt lovande :)      


 Fick även ett rabattkort från L'OCCITANE men kommer förmodligen inte använda det då handcremen var lite så och så med ingredienserna..


Naturliga skumgodis var oxå en bonus - då jag inte gillar skumgodis fick hjärtat dem - hans kommentar: De duger la.. ;)


   

Av Linda - 29 mars 2012 08:39


Gemina arts - me lajk!


Ville bara lyfta fram dessa två otroligt duktiga tjejer - Sara och Johanna som driver Gemina arts. De är tvillingar och otroligt duktiga på att teckna. Jag bara föll pladask då jag smög in på deras sida och hittade alla kanonfina teckningar.


Just nu finns det tavlor att beställa men kommer komma som t-shirt tryck. Gissa vem som definitivt kommer införskaffa detta ;)


Något jag personligen även hade älskat hade varit en påse lagom till matburken som man kan ha till jobbet med dessas tryck.


   

Missa inte - De har dessutom en tävling där du kan vinna en av deras teckningar på ett kort samt en publicering av din egen blogg på deras sida - Me lajk A-lot!


-Klicka här för att komma til tävlingen-


       

Av Linda - 28 mars 2012 21:35

       


Förra året önskade jag mig en kvast så jag kunde åka till Blåkulla, för att läsa det inlägget klickar ni här.


I år önskar jag mig en plånbok - min nuvarande har hängt med i några år och har en förmåga att öppna sig i tid och otid. Jag har inte så mkt pengar att jag kan strö dem omkring mig ;)


En jag spanat in lite extra är från Replay och hittas på Need4accessories
   


Ni som vill ge er själva en påskpresent kan jag tipsa om att Eleven.se har ett påskerbjudande då man får en gratis parfym - Paris Hilton Fairy dust 100ml om man handlar för minst 600kr innan den 9/4 (eller så långt lagret räcker) och anger koden EASTER i kassan. (handlar du för den summan blir det dessutom fraktfritt:) Det är aldrig fel att pyssla om sig själv lite eller hur? ^^


 




Av Linda - 28 mars 2012 21:09

Jag kommer ihåg första gången jag såg den första filmen - jag var 15 år och skrattade mig genom hela filem så jag hade ont i magen efteråt.


Det har nu kommit flera uppföljare - och jag tröttnar faktiskt inte, okok, skämten kommer inte lika oväntat längre och det går att lista ut vad som kommer hända. Men de får mig fortfarande att skratta vilket är ett bra betyg :)


Jag har faktiskt förhoppningar på American pie - Reunion som har premiär den 4 april


Det var sommaren 1999. Fyra småstadsgrabbar inledde sin strävan efter att förlora oskulden. Under åren som gått har Jim och Michelle gift sig, medan Kevin och Vicky gjort slut. Oz och Heather växte ifrån varandra men Finch suktar fortfarande efter Stiflers mamma. Nu har dessa vänner återvänt hem för att som vuxna tillsammans minnas, och inspireras av, det förgångna – av de hormonstinna tonåringar som lade grunden till en humorlegend.

   



Av Linda - 27 mars 2012 21:50


Wikipedia - Tålamod betraktas av många som en moraliskt eftertraktansvärd egenskap. Tålamod är förmågan att kunna utstå väntan, förseningar eller svårigheter med bibehållet lugn. En tålmodig person kan hantera yttre stress utan att hänfalla åt okontrollerade känslosvall. Inom vissa religioner framställs tålamod som en dygd, det nämns både i Bibeln och i Koranen.


Det är ett för mig väldigt obekant ord... Jag vet inte ens om min kropp och knopp vet vad det innebär. Linda är nog en av de mest otåliga människor som finns...


(Något som får mitt tålamod at om möjligt bli ännu mindre är hunger)


Min räddning - Envishet


Även om det kan utgutas tårar, ilska och svett så brukar jag inte ge mig.. Om jag tillfälligt ger upp för dagen så brukar det dock gå bättre nästa dag när man fått mat och vila - success-  men til bekostnad på mina medmänniskors tålamod för mig...


För allas trevnad och säkerhet önskar jag mig tålamod i påskägget - dock finns det ju inga genvägar till detta utan för att lyckas med detta krävs - ironiskt nog TÅLAMOD


Wish me luck :)


 



Av Linda - 27 mars 2012 15:00

Jag prenumerar på "Veckans njutning"


Chocklad som kommer hem till brevlådan varannan vecka - handgjorda praliner som är tillverkade på rättvis kvalitetschoklad,  ekologisk grädde (fast inte i bärpralinerna) och smör samt olika smaksättning. Ambitionen är att erbjuda säsongens smaker (t ex rabarberpraliner i april/maj) och att alla råvaror ska vara ekologiska/kravmärkta etc. På så vis kan du njuta med GOTT samvete!


Jag kan nog sammanfatta det såhär - har nog aldrig ätit så god choklad!


Priset på detta ligger på 350kr för två månader vilket jag tycker är otroligt prisvärt...


Linda älskar choklad och även om den inte egentligen innehåller den mängd för att man skall känna sig fysiskt tillfredställd vilket många förespråkar - En mer trolig förklaring är att choklad innehåller mer än 500 smakämnen vilket gör den mer komplex än någon annan föda. Inte konstigt att choklad kan tillfredsställa smakpreferensen hos nästan vem som helst.


När min PMS närmar sig så kräver jag i stort sett choklad men då duger i stort sett vilken choklad som hellst för då är jag desperat... Om hon inte får sin choklad eller om den är UPPÄTEN när hon kommer hem kan det bli kris och panik.. För att läsa om en sådan dag och vad hjärtat då åkte på kan du läsa om här...



 



Av Linda - 26 mars 2012 21:49


IT'S HERE - it is dazzling

I LOVE IT!


*hoppar och studsar*
   


Ja jag vet att man inte skall platta håret för det sliter ngt otroligt på det - men ibland vill man ha lite tjusigt platt/lockigt blankt svall och då bör man ju göra det på så skonsamt sätt som möjligt...


Nya GHD Peacock Collektion, en limited edition utgåva som jag inte tänker missa denna gången också. Jag suktade ju efter "Pink orchid" som försvann alltför snabbt.


Available in three colourways – deep amethyst purple, rich emerald green and dazzling sapphire blue – each Peacock collection features a ghd Gold Classic styler with coloured plates and accents and a protective plate guard, along with a luxe storage bag and roll mat. Embellished with tonal Peacock embroidery and trimmed with sleek silver hardware, this heat-resistant satin roll bag protects your styler when not in use, while the heat mat provides a safe resting place during styling. This Peacock Purple limited edition features the ghd Gold Classic styler with purple plates and accents and a co-ordinating purple roll bag and heat mat.

   

Den kostar runt 1900kr men det är det värt för det är en av de bästa plattängerna som tillverkas i detta universum...


Om GHD och varför just deras plattänger är så bra


Mjukare kanter som minimerar risken att håret fastnar, förbättrade plattor som ger bättre glid och upp till 10% svalare kropp på stylern.


Stylers från ghd kan användas för att skapa både lockar och rakt hår, lika enkelt och lika effektivt! De har en innovativ digital kontroll som förbättrar dina stylingchanser, avancerade keramiska värmeelement som ger det absolut bästa inom antistatisk glans.

  • Elegant design. Den är ju lila/rosa?!
  • Automatisk avstägning - Extremt bra för oss virrpannor...
  • Universal spänning - Kanon om du reser mkt...
  • Sladd: 2.6 m - Kan ju nästan pringa runt i hela badrummed me den...
  • Maxtemperatur: 190°C. - Kanon då man inte uppnåt hårets smältpunkt och förstår det mer än nödvändigt... Den håller även en mer jämn temperatur istället för att bli kall/varm..
  • 110 - 240V, 150W.
  • 2 års garanti.


Av Linda - 25 mars 2012 09:40


Idag är det våffeldagen - en ursäkt för alla oss som älskar våfflor att smälla i oss så många det bara går på en och samma dag utan att få skuldkänslor ;)

Personligen älskar jag våfflor och tänker ära flera stycken.. Tror dock inte det blir till frukost då Linda har en förmåga att må illa av att äta för mkt söta saker och ingen mat.

Det är ju sånt kanonväder idag med - snacka om tur med semestern. Så idag blir det att släpa stenar - tycker jag gör mig förtjänt av några våfflor då vare sig det hade varit våffeldagen eller inte :)
Så - ut i solen och skutta - vi vet aldrig hur mkt det blir av den!


Favoritreceptet på våfflor:

  • 125 g smör eller margarin
  • 2 dl gräddmjölk*(helst gammaldags ekologisk mjölk)
  • 4 dl vetemjöl
  • 2 ägg
  • 1 tsk bakpulver
  • 2 dl iskallt vatten

* Det går även att göra våfflorna på vanlig mjölk.

   

Gör så här

Smält matfettet och låt det svalna. Vispa samman mjölk, mjöl, ägg och bakpulver till en slät smet. Rör i det smälta smöret och vattnet. Hetta upp våffeljärnet. Grädda.



-Lite kort om våfflor-


Man har kunnat konstatera att våfflor gräddats så långt tillbaka som till medeltiden. Då gräddades naturligtvis våfflorna över öppen glöd. Järnen var även de annorlunda. De hade saxliknande grepp med två plattor framtill. Våfflan blev fyrkantig, men det rutmönster som finns idag fanns även då.




När man började grädda våfflor på järnspis i slutet av 1800-talet krävdes andra lösningar. Det var då man skapade det våffeljärn som funnits kvar ända till vår tid: det runda våffeljärnet med hjärtan.

Våfflor har ätits både till vardag och fest. Eftersom det gick snabbt att grädda och eftersom man kunde variera ingredienserna var det en tacksam mat att tillreda och äta. De enklaste våfflorna innehöll bara mjöl och vatten. Till fest kunde man ha i både grädde, socker, smör och ägg.



I början av 1900-talet var det modernt att äta våfflor med grädde och sylt till kaffet som var ett måste efter söndagsprommenaden. Ofta gick man till något av alla de "våffelbruk" som fanns i och kring prommenadstråken. När Skansen öppnade och "skansenandan" blev populär bidrog även detta till att öka våfflans popularitet, då även som nationell symbol.




Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards