zetah

Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Nail me - tips när du målar dina naglar

Av Linda - 18 mars 2012 12:09

Då var det dags att måla naglarna... Tänkte dela med mig lite av mina tips och trix :)



  • Ta bort ditt gamla nagellack ordentligt så det inte finns något gammalt skräplack kvar. Tänk på att tvätta av händerna efteråt så inget nagellacksborttagningsmedel sitter kvar på nageln - om det finns rester kvar får det nya svårt att fästa ordentligt. Jag fullkommligt älskar depends "dip in" burk så slipper man slaska med bomullstussar och flaskor. Detta är även kanon om man lyckats förstöra lacket på bara en nagel då man slipper kontakt med medlet på de andra naglarna.

  • Det bästa är att fila naglarna så det blir rätt form på dem - jag brukar dock fuska lite med saxen då jag inte har tålamod att sitta och fila i en halvtimma. Dock använder jag nagelfilen det sista så det inte finns några skarpa kanter och kanten på nageln känns len om du drar men fingertoppen mot den.

  • Grunda med ett baslack - det finns en uppsjö av olika underlack att välja mellan. Det lack jag använt det senaste är Nail Envy - dry and brittle från OPI, vilket hjälper tunna och svaga naglar som lätt delar sig. Det är viktigt att inte skippa underlacket då det skyddar nageln mot missfärgning av det färgade lacket.

  • Nu är det dags att börja med färgen - snyggast blir om man drar ett drag i mitten och sedan ett på var sida. För ett hållbarare resultat bör du inte måla så huden blir färgad - var noggran så det inte blir för stort glapp mellan nagel och hud. (skall jag säga, mitt tålamod är ingeför lika stort som en ekorre på crack) Tänk på att inte måla för tjocka lager, det gör inget om man ser igenom lacket. Du får ett mkt bättre resultat om du låter lacket torka mellan lagren du målar. En del lack kan behövas många lager för att få det riktigt täckande. 

  • Om man väljer att måla franska tippar så använd en smalare pensel för bättre precision.

  • Avsluta med ett bra topplack för att färgen skall hålla. Detta finns både matta och blanka beroende på vilken effekt man vill ha. Vill man att sitt lack skall hålla i många dagar kan det vara bra att bättra på topplacket varje dag.

  • Sist men inte minst - HA INTE BROTTOM när du målar naglarna det kommer bara reslutera i jack, repor och klumpar om man inte låter det torka ordentligt - tro mig. Gör det när du vet att du kommer sitta still länge framför tvn. Plocka fram valfri dryck (té, vatten eller vin, you name it) så man inte kommer på att man vill ha detta mitt uppe i nagelmålingne å fasnar med lacket i något skåp eller liknande (vah? jag nej jag skulle aldrig göra något sådant ;)

  • Avsluta med en tops doppad i nagellacksborttagning för att få bort eventuellt lack som inte hamnat där det skall.

  • När lacket är riktigt torrt är det bra att smörja in nagelbanden med olja - nagellacksborttagning är ofta ordentligt uttorkande för huden.
   
   
   
 



Min senaste kreation var detta lite glitter och svarta ränder. Glittret och det svarta är målat med "artliner" :)'


   

 
 
martina

martina

18 mars 2012 19:20

hej! allt bra? :)

http://martinaolsson.myshowroom.se

 
Ingen bild

ADARAS.se . din bloggtidning på nätet!

18 mars 2012 23:30

Bra tips! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 1 november 2015 19:17

  Jamen det där med att blogga är ju faktiskt rätt skojjigt. Hoppas att orken och hälsan tillåter att vara lite mer aktiv igen :)   Drygt ett år sedan jag skrev och mycket har ju hänt, fröken bus är ju stora tjejen numera och firade sin först...

Av Linda - 5 november 2014 19:41


  Att man som nästan sju månader kan vara en gourmet. De höjde lite på ögonbrynen när jag sa att hon tyckte om potatisgratäng - det var helt ok att ge henne, så länge den var saltfri..   - En del barn tycker om smakrik mat. Ja men detta bö...

Av Linda - 5 november 2014 19:37


... Det där med att skaffa barn, man har absolut ingen susning om hur det är förrän man sitter här. Jag lusläste det mesta jag kunde hitta då jag var gravid men såhär i efterhand var det ganska bortkastad tid. Man har ju ingen aning om vad det är för...

Av Linda - 28 januari 2014 17:10


Men efter tredje avstämningen i januari börjar det bli lite tröttsamt..   Ok, januari är den månaden folk förmodligen själ mest men hallå - detta börjar kännas lite som en förföljelse. Jag har dessutom ALDRIG haft fel i min scanning så antingen m...

Av Linda - 22 januari 2014 13:55


  Has, släp, has släääp..   Även om jag känner att jag påminner lite om zombiesarna i walking dead - ryggen gör ont, magen känns som man hällt gips i för att stelna och till råga på allt börjar nu höfterna bråka med mig..  Åååh va de är underba...


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards