zetah

Direktlänk till inlägg 19 mars 2012

Glossybox - Mars

Av Linda - 19 mars 2012 12:25


Temat för Mars Glossybox är nu avslöjat "Back to nature"

En annan nyhet är även att Aprils box kommer innehålla produkter nominerade för Swedish Beauty and Cosmetics awards - spännande :)


Men åter till Marsboxen..


Tycker det skall bli spännande då jag har fått upp ögonen för lite mer naturinspirerade produkter. Saker man vet vad det är i - inte massa kemikalier.


Samma sak som gäller det du äter - det bästa är att använda så naturliga ingridienser som möjligt, då vet kroppen vad de skall göra med det och har användning för det.

   

En liten tanke om det här med naturliga produkter - The Bodyshop är något som i allafall jag tänkte på när man vill ha naturligare produkter - MEN...


Sist jag var på The Bodyshop kände jag mig lite lurad. Jag gick fram till tjejen som jobbade där och frågade efter en hårolja utan silikon i och blev visad Hair serum Grapeseed. Ja jag vet att de flesta glansgivande produkter innehåller silikon så det är inget konstigt, men nu frågade jag faktiskt om en silikonfri produkt... Jag köpte som tur var inte denna direkt utan gick hem glad över att kanske hittat en olja. Väl hemma tittade jag på innehållsförteckningen - och vad hittade jag där om inte silikoner "SUCK" dessutom är det det som den innehåller mest då det står överst... För att läsa mer om silikoner klickar du HÄR.


Cyclopentasiloxane (Skin-Conditioning Agent/Emollient), Dimethiconol (Skin/Hair Conditioning Agent), Vitis Vinifera Seed Oil (Skin Conditioner), Sesamum Indicum Seed Oil (Skin-Conditioning Agent), Simmondsia Chinensis Seed Oil (Hair & Skin Conditioning Agent), Limonene (Fragrance Ingredient), Parfum (Fragrance), Linalool (Fragrance Ingredient), Citral (Fragrance Ingredient), Butylphenyl Methylpropional (Fragrance Ingredient)



 
 
Kashaya

Kashaya

19 mars 2012 20:45

Tycker också att boxen låter spännande.=) Längtar tills jag får hem den.

Sv. Kul att du är med och tävlar, lycka till.=)

http://kashaysblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 1 november 2015 19:17

  Jamen det där med att blogga är ju faktiskt rätt skojjigt. Hoppas att orken och hälsan tillåter att vara lite mer aktiv igen :)   Drygt ett år sedan jag skrev och mycket har ju hänt, fröken bus är ju stora tjejen numera och firade sin först...

Av Linda - 5 november 2014 19:41


  Att man som nästan sju månader kan vara en gourmet. De höjde lite på ögonbrynen när jag sa att hon tyckte om potatisgratäng - det var helt ok att ge henne, så länge den var saltfri..   - En del barn tycker om smakrik mat. Ja men detta bö...

Av Linda - 5 november 2014 19:37


... Det där med att skaffa barn, man har absolut ingen susning om hur det är förrän man sitter här. Jag lusläste det mesta jag kunde hitta då jag var gravid men såhär i efterhand var det ganska bortkastad tid. Man har ju ingen aning om vad det är för...

Av Linda - 28 januari 2014 17:10


Men efter tredje avstämningen i januari börjar det bli lite tröttsamt..   Ok, januari är den månaden folk förmodligen själ mest men hallå - detta börjar kännas lite som en förföljelse. Jag har dessutom ALDRIG haft fel i min scanning så antingen m...

Av Linda - 22 januari 2014 13:55


  Has, släp, has släääp..   Även om jag känner att jag påminner lite om zombiesarna i walking dead - ryggen gör ont, magen känns som man hällt gips i för att stelna och till råga på allt börjar nu höfterna bråka med mig..  Åååh va de är underba...


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Skapa flashcards