zetah

Alla inlägg under juni 2012

Av Linda - 30 juni 2012 21:40


Som idag bestod av målning...


Först en sväng till färgaffren - inhandling av olja.


Jag ville ha lite tips på vad man klunde göra åt vår träbro som numera skimmrar i grönt då Linda hade glömt röra runt i oljan efter pausen i onsdags. Drog ett drag med penseln och färgen på det som kom ur den var liknande exorsistens spyor. När jag förklarade detta för mannen i affären såg han lite förfärad ut... Vet inte om det berodde på att jag hade hädat genom att glömma röra runt i färgen eller min färgsprakande beskrivning av färgen.... Den skall förövrigt vara färgen "höstlöv" vilket jag kanske glömt nämna...


Det har gått sisådär för oss med vår målning och oljaning av altanen som semestern skulle gå åt till.. Detta beror på vårat otroligt underbara pissväder... När vi oljat första delen på altanen i tisdags liksom öppnande hela himlen sig och det kom ett skyfall alá monsun. Och med mina bravader med rörningen av oljan har vi dessutom fyra brädor mitt på altanen som skimmrar i grönt..


Efter denna långa harang så kliade mannen i affären sig lite i huvudet och tittade aningens besvärat och sade: Ja färgen kommer blekna med tiden... Men att det jämnades ut lite om man lade ett andra lager. Sagt och gjort - Linda köpte tre burkar olja till..


Idag blev det dock att måla huset.

Efter en brottingsmatch med en lampa så blev i stort sett framsidan klar iallafall..

Känner mig lite lagom yr av trötthet och kommer garanterat somna som en stock om jag så lägger huvudet ner mot en kudde - tänker vägra detta - iallafall en timma till. Känns lite pensionärsvarning att somna kl 22 på en lördag ;)


Mysig färg, eller hur? ^^



Av Linda - 29 juni 2012 20:21

... bloggtorka har lusten återkommit.


Vad skriver man inte bättre om då än just sniglar?!


Precis!


Sniglarna gav sig på min specialbeställda klematis och åt praktiskt taget upp den totalt. Endast en torr pinne återstod när de var klara med den... Då gav sig Linda ut med saxen!


Efter ha försökt avskräcka sniglarna med att hugga dem på mitten med en sax och sedan elda upp dem på bål badandes i sina egna inälvor ser gräsmattan ut såhär...


Fail....


 


Imorgon skall jag åka och köpa ammoniak....

Die slugs die!!!!!!!!!!!!



Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards