zetah

Alla inlägg under juli 2012

Av Linda - 31 juli 2012 21:08

.. Ja jag är en slacker när det gäller bloggande ibland..


Haft väldigt mkt att tänka på så saker som annars är det roligaste jag vet blivit lidande..

Glossyboxar, smycken ja till och med vår trädgård har blivit lidande...


Det här med Rocky har nog tagit hårdare på mig än vad jag trodde från början och även om det verkar ha löst sig hängde det kvar länge - Blandat med att jobba sex dagar i veckan hinner man inte landa och tänka efter.


Ju längre man väntar med att blogga desto mer vill man att det återkommande inlägget faktiskt skall vara något intressant.. Något som liksom tar tag i en och berör - iallafall en aning.


När jag läser detta låter det som en lång uppradning av anledningar och ursäkter till att jag inte bloggat. Jag kallar det inte uräkter utan förklaringar.


Nej! nu tycker jag det skall vara slut med tråkigheterna. Det har jag bestämt!


  • Lyckat helg med underbar ettårsdag! Älskar dig mestast i hela världen!!!


  • Utflykt i lördags med inköp av nya Koifiskar till dammen


  • Klippning och slingning idag

Jag känner mig lite som pånyttfödd och tänker fortsätta i helgens underbara anda


 

Av Linda - 11 juli 2012 20:04


Haft några jobbiga dagar här vilket tär på krafterna...

Trodde jag skulle förlora min Rocky men nu verkar det gå att göra något åt saken - vilket är otroligt skönt.


När jag tänker efter så har jag nog aldrig mått såpass dåligt över något innan.


Även trots det var en solig dag i måndags kommer jag ihåg den som en dag med stora tjocka moln.

Vandrade apatiskt omkring hemma oförmögen till allt.

Det är inte mkt som kan få mig att tappa matlusten totalt. Inte ens när jag är riktigt sjuk-


Men som sagt, en strimma ljus i form an hundtränaren Roger trädde fram och har förmodligen räddat hela situationen.


Idag kändes allt så himla mkt lättare.

Det gick att tänka klart och kom på lösningar till andra saker som hängt över mig i bara farten.
 


Inget är iofs hugget i sten - men i kontrast så känns det faktiskt riktigt bra just nu...





 




Av Linda - 4 juli 2012 07:11


Vardagslyx VS  Husmåleri


Vad är det bästa?


Mja, det är ju betydligt mer avslappande att ligga och få fransarna gjorda eller vara hos fotvårdaren... Men det blir ju väldigt snyggt - huset nu när det är nymålat och altanen är nyoljad. Bara det är ju en tillfredställelse :)


Somnade som en sten i måndags då jag var och gjorde fransarna efter målning och allt. Dock kände jag mig lite krasslig, ni vet ont i halsen så de drar bak i nacken frös och allmännt seg. Skönt att ingen sjukdom bröt ut, det hinner vi inte nu när det inte är så långt kvar på semestern å allt måste oljas och målas en gång till :)


Verkar nästan som vädergudarna hörde mig i måndags då det faktiskt har varit fint *peppar peppar*


    

Igår damp dessutom min Glossybox - Juni ner i brevlådan - ännu mer vardagslyx :)


Den innehöll:


Murad

Skin perfecting primer - Blemish and Shine control

En primer som jämnar ut, mattar ner och förebygger utbrott av kvissol och reducerar oljig hy. Minimerar uppkomsten av stora porer och förbättrar hudens struktur.


- Ja... Kan ju kanske testa det på näsan...

Har ju inga direkta problem med min hy :)


Depend

Snabbfärgning av fransar och bryn


-Typiskt att jag för 3 dagar sedan köpte frans och brynfärg haha - har haft depend förut och tycker det ger ett bra resultat. Ett plus med denna är att det går på 3 minuter!


Anatomicals

SPF lip balm

Anatomicals är känt för sina uppseendeväckande namn. Här har vi ett lipgloss med SPF och körsbärsmak.


- Nu var SPF bara 8 vilket jag kan tycka är lite lite för en läpprodukt. Läpparna är ju d'r man kan bränna sig ordentligt.. Luktar gott (om man gillar godiskörsbär)


Odd Molly

"Sun-day" Sun care facial SPF 25

En härlig lätt ansiktskräm som absorberas snabbt och återfuktar huden. Innehåller en kombination av UVA och UVB filter som skyddar huden.


- Vet inte om vi behöver oroa oss för att solen tittar fram denna sommaren dock ;) Men denna kommer garanterat packas ner om vi åker till solen. :)


Moroccanoil

Orginal treatment and Light treatment

Orginalet av hårbehandlingar med arganolja. Tar bort friss, reder ut, bygger upp styrka samt ger glans och mjukhet.


- Fick två sorter för att jämföra vilken sort som passar just mitt hår bäst.

Ja jag vet att denna innehåller silikon. Men är nu något kluven i frågan då mitt hår är väldigt förstört efter min incident med hårförgen i höstas. Jag använder produkter med silicon i längderna då dessa behöver lite extra byggstenar för att över huvudtaget hålla. Kan vara kul att testa denna omskrivna produkt.


Femme natural boost

Innehåller juice från grape, apelsin, lime, acerola och acai samt extrakt från guarana, ginseng och ingefära. Blandat med naturligt koffein från gröna kaffebönor.


- Hihi va de hittar på. :)
Denna skall ja ta idag så får vi se om huset blir speedmålat :P


 

Av Linda - 2 juli 2012 10:37


Vädergudarna verkar inte vilja som vi vill...

Om det j-vla vädret hade bestämt sig för att int regna hade jag kanske kunnat avnjuta mina sista dagar på denna semestern sittandes i SPA-badet med ett glas rosé i handen...


Men neeej det skall regnas så det inte finns någon som hellst chans att måla på ett lager olja till på altanen...


Idag blir det byggmax för att införskaffa material till vår Wisteriaportal som skall byggas... Ok, det behövs göras det med men det är verkligen enerverande att inte få klart sådant som hänger över en..


Ännu en liten suck,,,,


Såhär vill man avnjuta semestern INTE såhär.... bara så vädergudarna vet....
   


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards