zetah

Alla inlägg under augusti 2012

Av Linda - 6 augusti 2012 18:42


Ibland kan man sätta sig och fundera..

Tänkte dela med mig av mina funderingar angående balans.


Mår vi som bäst när vi finner balans?

Harmoni?


Kanske..


Men hur finner vi balans?

När vi uppnår den, hur behåller vi den?

Hur gör vi när något får en ur balans?

Kan man träna sitt sinnes balans på samma sätt som man tränar kroppens?


 - Genom att utmana sig själv till att tappa balansen lär vi oss hur långt man kan gå utan att tappa den.

Lutar du dig åt ett håll tillräckligt långt kommer du förmodligen tillslut tappa balansen och falla.

Vågar du utmana dig själv lär du dig vart gränsen går och hur du skall göra för att behålla balansen. Det kommer att sitta i ryggraden som man så fint säger.


Du lär dig stå på instabila underlag, smala träbitar etc.

När en utomstående kraft kommer och försätter din kropp ur balans har du större chans att inte falla. Det kan rucka din balans men du återfinner den lättare utan att falla.



Våga skratta helt hysteriskt - men också våga gråta.

Att våga låta sig själv känna kan ge dig ett rikare liv.

Ta ut svängarna.


Jag gråter lätt men har även lätt för skratt - det behöver inte vara en negativ sak att gråta.


Vi gråter av smärta, sorg men även av lycka och lättnad.

Gråt är ett sätt för kroppen att hantera överväldigande känslor...

Gråt kan vara ett sätt att rena själen...

Ett sätt att återskapa balans...


 



Av Linda - 1 augusti 2012 18:35

.. Som jag verkligen känner att jag vill resa utomlands..


Jag menar, vi har ju det helt underbart hemma med SPA-badet och allt.


Veckan som började så bra har blivit lite jobbig. Kali, vår tik löper nämligen så hon har varit med mig på jobbet några dagar. Jodå, hon är snäll men kräver en hel del uppmärksamhet. Det är nämligen väldigt tråkigt att sitta och vänta på mig så det är ett gnällande så fort hon hör mig. Rasten blir ingen rast då man går ut och går med voffan. Sedan att detta verkar bli en sexdagars arbetsvecka gör inte saken bättre.


Jag skulle blivit lite avhjälpt av Darlings mams nu i veckoslutet men möttes av en Storm i upplösningstillstånd. Dregglandes frustandes gnällskällandes fick jag ta med honom hem. Han får vara hemma här imorgon när jag åker och jobbar. Vi får väl se om man får sova lite i hans klagande oljud. Börjar ju iallafall 6.30 och  går upp klockan 4.55 så natten kommer ju iallafall inte vara så länge om man nu skall se det positivt ;)


Halva veckan har gått, men imorgon kväll kommer iallafall hjärtat hem, saknar...


Känner mig allmänt trött och gnällig just nu och längtar till ett varmare land där man kan få sova och vila lite..


 


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards