zetah

Alla inlägg under oktober 2012

Av Linda - 20 oktober 2012 10:08


Japp igår gick det utför... Efter en riktigt krävande dag på jobbet kom man hem riktigt tjurig och hungrig. Ingenting var förberett - självklart var det jag som hade handlat och hade med mig maten hem... Suck..


Grillad kyckling och avocado stod på menyn - självklart var avocadon stenhård - trots jag hade försökt välja den mest mogna i hela affären. Det slutade med att jag stod och hackade med en sked för att få ut små stenhårda omogna avocadobitar... Salladen blev knappast krämig av detta så dressing var en nödvändighet för att vår lyxmiddag faktiskt skulle kännas smaskens...


Vi hade sen tidigare bestämt att vi skulle ta våra två bitar "veckans njutning" choklaaaad. Behöver jag säga hur ljuvligt kanelchokladbiten smakade?


Efter detta hade jag självklart fått mersmak och kunde inte sluta tänka på kanelbullarna som låg i frysen.

En kanelbulle - ljuuuvligt...


Fortfarande galet sugen..

Syltkaka - ljuvligt...


När sambon tog fram kladdkakan som var i frysen var det ingen återvändo..

Kladdkaka med vita chokladbitar - inte alls så gott - slisksött :S


Ja igår var ingen som hellst bra dag och bör raderas - får ta nya tag imorgon då vi idag skall ut på stan.


 

Av Linda - 18 oktober 2012 08:06


Man vaknar och är på riktigt bra humör... Tittar ut... Ser detta...

Uuuusch...

Känner mig inte taggad till morgonpromenixen idag för fem öre men den bör ju i vilket fall genomföras nu när vågen visade -0.3kg till från gårdagen vilket jag inte trodde då min sista måltid för dagen var den största och intogs vid halv tio på kvällen..
 


Ja jag vet att man inte skall äta så sent men ibland måste man - kom ju inte hem förrän då och hade ingen annan mat med mig.


Något jag var duktig på igår var i alla fall mina steg. Det blev slutligen 23303 steg ^^


Idag är en sån där dag man vill skall gå över fort. Är inte alls sugen på att ut och gå i regnet för att sen åka och jobba och sen simma vovvar och inte komma hem igen förrän 22.30


Min ljuspunkt idag blir nog gymmet - känner att jag kan behöva lite mer muskler för att orka bättre på poledancingen. Bra när man har ett mål varför man tränar - då blir det lättare att ta ut sig det där lilla extra :)


Får se fram emot lördag istället då vi skall på Red bull flying bach


EP_051111_RBFlyingBach_0002.jpg

Av Linda - 17 oktober 2012 12:00


El nagelacko fantastico!


Under oktober 2012 lanseras Depend GelLack, ett lack som härdas i LED-lampa och ger dig lackade naglar i 2-3 veckor. Det skall tydligen dessutom hålla att lägga ett lager vanligt nagellck ovanpå och ta bort det utan att slitas på. Detta låter ju helt fantastiskt och något jag bara måste prova!


Spanar för fullt efter lanseringsdatum!

Priset kommer ligga på cirkus 500 lappen men det kan det vara värt!

Jag kommer dock köra en neutral färg istället för att välja något skränigt ;)




Av Linda - 16 oktober 2012 15:20


Nu när jag tänker bli sådär läskigt nyttig när jag börjar äta spanar jag en del för att göra det bästa möjliga av tillvaron. Har ju iallafall 6kg till att gå ner till jag nått min målvikt. Dessa tips är något som jag verkligen kände att det skulle både vara lätt och gott att ta till :)


  • Ät efter du tränat! Det är då kroppen har störst nytta av protein för att bygga upp muskler som i sin tur kan förbränna mer fett.

    Man blir ju ashungrig efter man tränat så detta passar mig utmärkt ^^

  • För lite protein gör att man förlorar muskelmassa och förbränner färre kalorier. Protein är mer energikrävande för kroppen att bryta ned än fett, och därför gör kalorier från protein att viktökningen minskar jämfört med samma mängd kalorier från fett. Frukosten, lunchen och middagen bör bestå av minst 20 procent protein

    Kööött - Goooott! Behöver jag säga mer? ;)

  • Forskning visar att olivolja, rapsolja och andra vegetabiliska oljor med högt innehåll av omättat fett stimulerar fettförbränningen. Skippar man där-emot allt fett kommer bristen på essentiella fettsyror i kroppen att hämma fettförbränningen.

    För mig funkar det absolut att steka i olivolja eller liknande - inga problem! ^^

  • Fet fisk sätter fart på ämnesomsättningen och fett-
    förbränningen. Ät 200-300 gram fisk i veckan - mager eller fet

    Ooh, lax - älskar lax!

  • Mjölkens kombination av kalcium och protein hämmar kroppens förmåga att ta upp fett från kosten. De flesta kalorier hamnar alltså i toaletten och inte lika många kalorier når ut till fettcellerna. Välj alltid de fettsnålaste mjölkvarianterna. Drick ca 1/2 liter per dag.

    Detta hade jag ingen som hellst aning om, mjölk är ju en av mina favoritdrycker så jag kan ju bara säga Yes! ^^
  • Glöm sportdryckerna. Sportdrycker är inte till någon nytta för andra än elitidrottare. Kroppens kolhydratdepåer räcker för att leverera energi under 60-90 minuters träning. Dricker man vatten så tvingas kroppen också använda mer av sina fettdepåer.

    Redbull är ju inge gott ändå ^^

  • B2-vitaminer är viktiga för mag-tarmsystemets fettförbränning. Ät därför t.ex mandlar, torsk-rom, ost, ägg och champinjoner. B3-vitaminer är viktiga för det som pågår i cellernas mitokondrier under fettförbränningen. Bra källor till B3-vitaminer är t.ex jordnötter, tonfisk, kyckling och kaffe.

    Ost, ägg, champinjoner, jordnötter och kyckling Det skall väl gå att klämma in ;)

  • Forskning visar att ju mer man fokuserar på det man inte bör äta, desto mer äter man av det. Därför är det en fördel om man fokuserar på det man bör äta.

    Är det inte det jag gör nu? ^^

 


Av Linda - 16 oktober 2012 12:29


Ibland går det som man vill!


Min FitBit som jag köpte i början av förra året har kommit till liv igen efter jag råkade tvätta den i tvättmaskinen. Den har enbart räknat steg i några månader (bara det är iofs rätt otroligt efter en tur i tvättmaskinen) Men idag märkte vi av livstecken då den hade connectat och uppdaterats Weehii ^^

Det är vad jag kallar bra kvalite!
 


Har haft tidigare eskapader med tekniska saker i tvättmaskinen.

Kommer ihåg den gången jag ringde till min mor "Bara så du vet så kommer du inte komma fram på min mobil, varför? Jag har kört den i tvättmaskinen :S"

Den började aldrig mer fungera utan såldes på kvibergs marknad för 200 pengar - vet inte varför någon ville ha skrot men de fick köpa den ;)


Fick igår reda på året ökning av lönen - det var ett mkt positivt besked ^^

En 10% ökning tackar man ju knappast nej till :P


Poledancingen igår gick som smort igår -


Livet just nu är rätt lätt då man får äta lite vanlig mat en gång om dagen - det kan man leva länge på hihi ^^


 

Av Linda - 14 oktober 2012 13:02


Idag är ingen vanlig dag, idag skall jag få äta 100g KÖTT!

Idag har jag nämligen nått mitt första delmål -7kg Yiiha!

Det är 4 dagar tidigare än vad jag planerat men det har gått bättre än förväntat.


Det har varit tre jobbiga dagar... Mkt jobb och en trött Linda har kommit hem från jobbet på kvällarna. Har inte ens orkat släpa fram datorn - det ni!


Igår var jag vääldigt nära på att fuska. Åt mitt andra mål mat kl 17.00 när jag kom hem vilket eg var lite för sent vilket medförde att jag satt och fantiserade om mat i bilen.

Att hjärtat sen skulle åka ibäg och köpa kebabsallad gjorde inte saken lättare. Han har nämligen börjat med ett mål mat tidigare än mig då han höll på att bli sjuk.


Idag blir det 100g nötkött och några korslagda salladsblad och det skall bli så otroligt gott - ni anar inte :)

*vattnas i munnen*


Idag kommer träningen bestå av att träna Poledancingrörelserna vi fick lära oss i måndags - måste ju se till att de sitter till imorgon då nästa lektion är :)


Intressantare än så blir nog inte dagen men jag är lycklig för det!


 


Av Linda - 10 oktober 2012 14:29


Det är ju helt underbart att kunna vara ledig såhär mitt i veckan - ok jag jobbar på lördag, men ändå ^^


Denna dagen var behövlig då jag igår mådde sisådär med ont i halsen å krafs - sov i stort sett hela kvällen...

Igår var jag otroligt sugen på allt ätbart jag kunde komma på, först köttfärsås sen vidare till kanelbulle osv osv. Matreklamerna på TV lyste lite extra starkt dessutom. Som om det inte skulle räcka drömde jag dessutom om mat inatt...


Imorse blev jag lite extra peppad av att ha klarat av gårdagen och att vågen visade -0,8kg från gårdagen yiiihaaa ^^

Morgonpromenix - sortering av gamla bilder - oljande av fågelbord - träna poledance blev dagens schema ^^


Nu när jag planlöst surfade runt lite i väntan på lite bilder som skall överföras från den externa HDen hittade jag detta - Lisebergs nästa projekt - Bergådalbanan (Lindaspråk Rullebana ;) (interskämt från när jag inte kom på vad bergåfdalbana hette på svenska så det blev en blandning av engelskans rollercoaster :P)


Innan jag snurrade in på detta tänkte jag presentera Helix - gissa om det är något jag tänkte åka :P

Linda äääälskar sånt!


Projekt Helix


Tänkte lägga in en snabb återblick från när jag och Cilla åkte Atmosfear - tål att ses igen för er som missat detta ;)


Av Linda - 8 oktober 2012 22:10


Shit detta var nog det jobbigaste jag har gjort på mkt mkt länge!

Trött i heela överkroppen, undrar hur det kommer gå att ta sig ur sängen imorgon bitti :S


Väldigt roligt att man har en stång hemma att tjuvträna på hihi ^^

Dock tror jag det kommer bli väldans svårt med träningsverk. Men skam den som ger sig...



Eftermiddagen tillbringade jag hos Natte på Need4accessories. Gissa om man hittade mkt fint!


 




Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards