zetah

Alla inlägg under december 2012

Av Linda - 28 december 2012 08:29


Ja jag erkänner, jag älskar att fluffa omkring i myskläder... Jag har dock ännu inte skaffat mig en sån här av oförklarliga skäl. En som jag spanat in är just denna från Piece of Norway - Vet bara inte om grå eller svart är favoriten. Svart är ju vanligtvis min favvo men den gråa lockar faktiskt en hel del den med. Kan bero på att modellen i den grå ser mkt spralligare och gladare ut, men vad vet jag?!


Har ju julklappen från pappsen att inkassera med så vem vet, det kanske blir en sådan här för Linda :)


 

Av Linda - 27 december 2012 09:19


Altså jag tycker om mitt jobb, men satan vad skönt det är att vara ledig ;)


Idag är det tillbaka till jobbet igen - dyka ner i bubbelträsket - alla som vill ha mousserande till nyår.


Sedan kommer nyårsmenyn.


Förra året var det populärast att bjuda på Chevretoast - oxfile - sorbet

får se hur påhittiga folk är iår...


Kan dock inte säga att jag ser fram emot att jobba till 22 ikväll och försöka röjja upp efter folkmassan som gått fram som egyptens gräshoppor i jakt på den perfekta drycken till nyår....


Over and out

 

Av Linda - 26 december 2012 21:09

Vi hade sett alla filmerna som idag gick på tvn lite för många gånger tidigare så en titt i filmarkivet var ett givet val!


Vad är julen utan lite tecknat ;)


Har ju en förkärlek för dessa små söta filmer och idag stod Modig (Brave) på menyn


Självklart har vi ju 3D tv så det var ju en självklarhet att se den i just 3D

dock var inte 3D effekterna så jättespännande men filmen i sig var najs. Lite humor både på barn och vuxennivå. Eller både och för mig som bejakar min barnsliga sida ;) Helt klart en sevärd film!


Önskar er en riktigt mysig fortsättning på julen!


Brave Poster

Av Linda - 26 december 2012 09:27


Om det vore så väl..

Idag står städning på schemat fattar inte hur man lyckats stöka ner så mkt på några få dagar ^^

Kankse kan dra på mig min magdanskedjan och skaka lite under städningen :P


Dock är det väl inte det roligaste att blogga om så laddade upp en videoklipp från turkietresan..

Hon som kunde det där var riktigt imponerande - kanske får ta och börja med detta ;)


Linda goes bellydancing ;)



Av Linda - 25 december 2012 19:36


jag har ju lite schwårrrt för de schtarka dryckerna..


får blogga imon ;)


 

Av Linda - 24 december 2012 08:28


En riktigt god jul aöllesammans!


Efter några stressiga dagar på jobbet var man helt slut.


Jul på Liseberg i fredags då det inhandlades julpynt samt julgransfot till granen. Efter detta julmatinhandling. Väl hemma totaldeckade jag i soffan.


Lördagen var inte mindre stressig och efter ett intensivt arbetspass och lite mer julmatshandling, hade nämligen glömt hälften i fredags....


Kommer hem och deckar i soffan vid niotiden...


Gårdagen gick i julpyntningens tecken, det var granar, ljusstakar och hyacintpynt högt och lågt.

Kan meddela att granen redan barrar. Men jag har huggt den själv sådeså!


Julafton blir firad tradionellt hemma hos mamsen med julbord, kalle och julklappar


Återigen God Jul!

       

Av Linda - 20 december 2012 16:57


Denna box är en jubileumsbox då glossybox nu har funnits i Sverige i ett år.

Boxen skall ge inspration till vinterns fester och lite vardagslyx i form av bodylotions och duschcreme.


Min box innehöll:


La Sultane de saba, ginger green tea body lotion.

Fransktillverkad lyxlotion med grönt te och ingefära. Med en lätt formukla tas den snabbt upp av huden och återfuktar på djupet. Inspirerad av asiens skönhetsritualer.


Altså, om det nu skall vara en "lyxlotion" varför använder de då Mineralolja?

Stort minus till detta och det kommer inte i närheten av min hud. Plusset är att den doftar gott.

 

Anatomicals, Hot and fiery B-movie body cleanser

Värm upp de kalla vintermånaderna med denna läddrande duschcreme från våra mest uppskattade varumärken under året. Härligt godisdoftande Cola!


Kunde först inte sätta fingret på vad den doftade, men nu när jag läst beskrivningen så luktar den verkligen colanappar. Vet inte om det är något jag skulle vilja gå runt och dofta. Som tur är är det rn duschcreme och det brukar inte sätta så mkt doft på huden. Nya duschcremer är alltid välkommet :)

 

So Susan, Micronized 8-hour Eye shadow palette

Ögonskuggspallet från nylanserade So Susan med grundaren Susan Chyis favoritnyanser. Perfekt för vinterns festligheter med bas, kontur och highlight som framhäver dina ögon.


Oh detta gillade jag!

Min ögonskuggspalett i just dessa toner håller på att ta slut så detta kom väldigt lägligt!

 

Zoya, Nailpolish

Mångprisbelönt för bästa hållbarhet och miljötänk (de första som tog bort giftiga ämnen och skapade ett mer naturligt lack) Framförallt älskad för sin trendiga färgskala


Zoya Elisa ZP632

Ett rött lack med lite småglitter i, detta kommer hårdtestas på jobbet imorgon ;)

Alltid kul med ett nytt lack såhär till jul ^^

 

Aco, Soft Bronze Face cream

Härligt återfuktande och skyddande samt innehåller vitamin B3 och E. Applicera i ansiktet för en utjämning av hudtonen. Milt parfymerad.


Om något är parfymerat borde det inte lukta gott då? Denna doft påminner om mormors kräm hon hade på benen för sitt bensår. Det luktar liksom "hudkräm" om det säger er något ;) Denna kommer nog inte bli speciellt flitigt använd..

 

Jag är ganska nöjd med min box, kommer definitivt använda lacket, ögonskuggan samt duschcremen. Acon får bli sån där nödfallscreme som jag kommer använda om jag glömt min vanliga någonstans....


Ett plus är att man fick en två månades prenumeration på VIAPLAY alltid bra då vintervädret i Sverige inte är så lockande att vara utomhus i...

Av Linda - 19 december 2012 21:16


Japp nu har julrushen börjat smyga sig på.. En dag avklarad men tre ännu mer intensiva dagar återstår...


Ni som vill ha just ert favoritvin/öl till jul gör bäst i att shoppa snart då det mesta tar slut inom kort - bara litet tips från coachen..


Frågan med näst intill panikslagna ögon - Vart är glöggen/julölen är den mest uttjatade vid denna tiden på året..

Tips - titta i taket då finner ni väldigt snart skyltar som faktiskt hänger över de nämna varugrupperna - borde kanske införskaffa ränder i golvet man kan följa, så som de har på vissa sjukhus.


Något jag lärt mig med mitt jobb är SLUTA STRESSA!

Man vinner inget alls genom att rusa runt som en huvudlös kyckling. Man hinner inte tänka, tar dåliga beslut baserade på liten tankeverksamhet, välter förmodligen något olämpligt som tar ännu mer tid att torka upp samt att man ger ett väldigt otrevligt ogästvänligt intryck till sin omgivning.


Något som dock irriterar mig är att vår brevbärare tycker vår postlåda ändrar storlek. Vissa månader går Glossyboxen in, andra månader är tydligen paketet för stort och måste åkas och hämtas på närmsta postutlämningsställe. Och nej, det fanns ingen annan post som tog upp utrymmet i brevlådan. Mkt mystiskt då paketet är precis lika stort varje månad och har inga som hellst problem att få plats i postlådan.. *fnorf*


Nu har jag fått beklaga mig lite och tänker slappna av i soffan framför Total Recall en typisk Lindafilm ^^

Lite action lite framtid me lika alot ^^


Blir nog lite glögg med det är ju faktiskt december hihi

Total Recall Poster


Imorgon tänkte jag berätta vad min glossybox tillslut innehöll men idag nope är på tok för trött!

Myskväll officiellt startad!

 




Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards