zetah

Direktlänk till inlägg 3 december 2012

Glossybox november

Av Linda - 3 december 2012 08:09


Då var det dags för novembers Glossybox


Är rätt nöjd med min box kommer använda 3/5 produkter.


Temat för denna box är beautiful dreamer och skall anspela på att min skönhetsdröm skall uppfyllas.

Lukta gott, glansigt hår, pärlemorhy, rosiga kinder och glansiga läppar.


Mja jag kan inte säga att de inte lyckats med sitt tema, Glossymag har ju även denna en lite drömsk utsida :)


Kérastase

Elixir ultimate damaged hair

Ett kraftfullt skönhets elixir anpassat för skadat hår som med hjälp av antioxidanter och mjukgörande ämnen gör det starkt., skinande och skyddat mot värme och yttre påfrestningar.


Mjukgörande ämnen - hihi, ja det är ju såklart silikon i detta, jag har nu gett upp kampen mot silikonet då mitt hår inte blir bättre av produkter utan silikon. Mitt lite lätt slitna hår behöver silikonet för att bygga upp de skadade partierna för att se friskt ut.  Detta luktar gott och kommer få följa med till Turkiet då det var så himla smart liten flaska ^^


   

Vichy

Idélia

Nylanserad dagcreme för alla hudtyper. Aktiva ingredienser kambucha (utvunnet ur svart te) pärlemor och thermalskt källvatten lugnar, ger en jämnare hudton samt vacker lyster.


Altså, jag har så svårt att tro att pärlemor kan göra huden bättre. Många hudcremer innehåller dessutom ämnen som öppnar upp huden för att kunna tränga in i den - ja det är väl inte det ända som kan komma in i huden då, vi lever ju in en värld fylld av skräp och avgaser - you do the math...


   

Modelco

Lip duo

Kultmärket från Sidney älskas redan av kändisar såsom Cameron Diaz och Kylie Minouge. Återfuktande läppstift och ett skimrade läppglans att bäras tillsammans eller separat.


Jag gillade färgen och detta kommer mycket troligt att användas, luktar gott dessutom :)


   

Aquolina

Pink sugar body mousse

Fluffig och lätt mousse som lämnar huden härligt återfuktad och parfymerad. Värm upp en kall vinterdag med doftnoter såsom såsom sockervadd hallon och liljekonvalj


Jag använder ju olja istället för bodylotion, bodybutter etc. Men denna luktar ju heeelt fantastiskt gott - love it! Men det blir att ha på sig detta bara för det doftar så förbenat smaskigt - inte för att det är en bra återfuktare :)


För att läsa mer om just olja klickar du här.


   

Glossybox

Glossy pink blusher

Speciellt för er har vi tagit fram ett diskret rosa rouge som piggar upp en vintertrött hy och får tankarna till en lätt rosiget efter en vinterpromenad i solsken.


Hihi, vad poetiska de var här nu ^^

Rouget var lite för rosa då jag är ganska brun vilket medför att jag ser ut som jag vet inte vad med rosa på kinderna haha ^^

Jag förstår inte hur svårt det är att hitta en rouge som passar mig - Jag köpte tom en rougepalett och färgerna där var allt från rosa til lite brunrödare nyanser.. Ingen passade *fnorf*


   

Något som var nytt för månaden var även "Glossymag"  en liten tidning med en artikel om Sephora. Lite olika stilar på makeups etc. Måste säga att jag gillar nätversionen bättre. Men det är lite mysigt att i vintermörkret krypa upp i soffan med en kanelbulle och en tidning..  

 


Ni har väl röstat på min julgran på plantagen?

Vill ju så gärna vinna bidrag till min trädgård!

Klicka på bilden för att komma till tävlingen


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 1 november 2015 19:17

  Jamen det där med att blogga är ju faktiskt rätt skojjigt. Hoppas att orken och hälsan tillåter att vara lite mer aktiv igen :)   Drygt ett år sedan jag skrev och mycket har ju hänt, fröken bus är ju stora tjejen numera och firade sin först...

Av Linda - 5 november 2014 19:41


  Att man som nästan sju månader kan vara en gourmet. De höjde lite på ögonbrynen när jag sa att hon tyckte om potatisgratäng - det var helt ok att ge henne, så länge den var saltfri..   - En del barn tycker om smakrik mat. Ja men detta bö...

Av Linda - 5 november 2014 19:37


... Det där med att skaffa barn, man har absolut ingen susning om hur det är förrän man sitter här. Jag lusläste det mesta jag kunde hitta då jag var gravid men såhär i efterhand var det ganska bortkastad tid. Man har ju ingen aning om vad det är för...

Av Linda - 28 januari 2014 17:10


Men efter tredje avstämningen i januari börjar det bli lite tröttsamt..   Ok, januari är den månaden folk förmodligen själ mest men hallå - detta börjar kännas lite som en förföljelse. Jag har dessutom ALDRIG haft fel i min scanning så antingen m...

Av Linda - 22 januari 2014 13:55


  Has, släp, has släääp..   Även om jag känner att jag påminner lite om zombiesarna i walking dead - ryggen gör ont, magen känns som man hällt gips i för att stelna och till råga på allt börjar nu höfterna bråka med mig..  Åååh va de är underba...


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards