zetah

Direktlänk till inlägg 17 januari 2013

Det är ju fettet man vill åt...

Av Linda - 17 januari 2013 07:32

Ja, jag ställer mig på vågen varje morgon - varför?


Jag tycker om att hålla koll - jag har mkt lättare att få kontroll över en situation när jag har mål som är mätbara...
Jag är dessutom alldeles för otålig för att göra denna procedur bara en gång i veckan..
Vet att det räcker att mäta och väga sig en gång i veckan men jag gillar min morgonprocedur.

Vissa dagar i månaden får man en chock då man helt plötsligt gått upp 2 kg över natten men detta är bara en förvarning på den kommande PMSen även det är lika jobbigt varje gång ;)


En annan sak jag märkt är att dagen efter man tränat har man i de flesta fall gått upp något kilo . detta är ingen fara då det bara är vatten men vet man inte det så kan det kännas lite skräckinjagande att kliva in på gymmet igen ;)

Vi har en specialvåg som är inkopplad till vårt nätverk och man får ett fint diagram på datorn och telefonen
på hur det gått.

Vår våg mäter kg, fett% och BMI


Imorse stod vågen på:

61,6kg

29,3%

BMI 22,4

När jag började stod vågen på

65,9kr

32,9%

BMI 23,9


För er som är nyfikna på vad detta är för våg kan ni titta in på withings


Dutti Linda :)


För att få ytterligare införståelse och lättare för att nå mina mål hittade jag fyra frågor man skulle ställa sig

Varför vill jag gå ner i vikt?
För att trivas bättre med mig själv
Få kläder att sitta snyggare


Hur många kilon skall jag gå ner?
Jag tänker gå ner 7 kilo

Vad skall jag ha för fettprocent?
Jag skall komma under 25%

Vad händer om jag inte uppnår detta inom 60 dagar?
Då blir det inga nya skor på tre månader

Det där med procenten - jag märker nu att när jag har endast 3,7kg kvar att gå ner kommer procenten inte ligga där den skall ännu. Det är då gymmet kommer in i bilden. För att få mindre fettprocent men samtidigt inte gå ner mer i vikt behöver jag muskler istället för dallret runt magen! Nu tycker jag inte att jag är speciellt klen men har man satt sina mål så har man. Dock har jag tagit fettprocenten rakt ur luften genom att titta på bilder då jag inte mätte min procent fett senast jag var nöjd med min kropp - Dock tycker jag inte 25% verkar helt orimligt :)

 

Fettprocent kan ju se väldigt olika ut på olika folk här kommer två bilder som jag upplever procenten väldigt olika på. Nu vet jag ju inte hur korrekta dessa bilder är men något vill man ju gå på :)

 

   

 

Här nedan följer en bild dit jag vill komma tillbaka

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 1 november 2015 19:17

  Jamen det där med att blogga är ju faktiskt rätt skojjigt. Hoppas att orken och hälsan tillåter att vara lite mer aktiv igen :)   Drygt ett år sedan jag skrev och mycket har ju hänt, fröken bus är ju stora tjejen numera och firade sin först...

Av Linda - 5 november 2014 19:41


  Att man som nästan sju månader kan vara en gourmet. De höjde lite på ögonbrynen när jag sa att hon tyckte om potatisgratäng - det var helt ok att ge henne, så länge den var saltfri..   - En del barn tycker om smakrik mat. Ja men detta bö...

Av Linda - 5 november 2014 19:37


... Det där med att skaffa barn, man har absolut ingen susning om hur det är förrän man sitter här. Jag lusläste det mesta jag kunde hitta då jag var gravid men såhär i efterhand var det ganska bortkastad tid. Man har ju ingen aning om vad det är för...

Av Linda - 28 januari 2014 17:10


Men efter tredje avstämningen i januari börjar det bli lite tröttsamt..   Ok, januari är den månaden folk förmodligen själ mest men hallå - detta börjar kännas lite som en förföljelse. Jag har dessutom ALDRIG haft fel i min scanning så antingen m...

Av Linda - 22 januari 2014 13:55


  Has, släp, has släääp..   Även om jag känner att jag påminner lite om zombiesarna i walking dead - ryggen gör ont, magen känns som man hällt gips i för att stelna och till råga på allt börjar nu höfterna bråka med mig..  Åååh va de är underba...


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Skapa flashcards