zetah

Direktlänk till inlägg 23 januari 2013

Sockersött

Av Linda - 23 januari 2013 11:16


Det där med socker - det är ett behov hos många, hos mig absolut... Jag kan bli så otroligt godissugen att jag vill krypa ur mitt eget skinn ibland. Tanken på en chokladbit får det att vattnas i munnen på en.


Känns det igen?


Jag kan känna att jag blir riktigt arg på personer klankar ner på de som har sådär otroligt svårt för det där med socker. Jag läste på flashback i en tråd som handlade just om sockersug. Denna stackars tjejen försökte bli av med sitt sötsug och sökte tips och råd. En kommentar var "Skaffa dig bara bättre karaktär"


Är det så lätt?

Har man fallit i sin "dåliga karaktärsgrop" för många gånger så litar man inte på sin karaktär och tänker gärna - jag kommer inte klara det ändå..


Allt det där handlar mkt om dåligt självförtroende. Man tror inte att man kommer klara det....

MEN hur får man då bättre självförtroende?


Att bara vakna upp en dag och har fått bättre självförtroende över natten kommer aldrig att hända...

Självförtroendet är något man måste träna.


Trixet till bättre självförtroende är att faktiskt våga. Vågar man, kan man förvåna sig själv vilket medför en stolthet. Denna stolthet är ju faktiskt en form av självförtroende.


Tänk inte. jag vågar inte, jag vill inte... Testa - se om du klarar det - i de flesta fall klarar man betydligt mer än vad man tror bara man ger det en chans!


För att aplicera detta på sötsug - Ligger det helt plötsligt en kaka framför dig (de kan ju bara dyka upp helt oväntat ;) Ta en stund - Titta på kakan, utmana kakan - kan du stå emot att ta den?

Jaaaa *vinst* - man känner sig stolt över att inte ha tagit den där jävla kakan!

haha det där lät lite som Cookiemonster fast tvärtom ;)


Jag vann igår över semlorna - Vi fick semlor av en snäll tant på jobbet.

Jag klarade att inte ta någon men jag får erkänna att jag faktiskt tom luktade på påsen, just för att utmana mig lite extra. ;)


Jag vet att utmana kakan låter otroligt fånigt men det ger dig en chans att välja, vill du verkligen ta den där kakan?

Du kommer bli sugen på fler då det är kroppens naturliga reaktion då den får i sig socker. Att blanda in hjärnan ch tänka efter kan vara räddningen många gånger då det faktiskt är den som styr i slutändan - Kroppen får inte för sig att föra kakan till din mun.


Nu skall jag till jobbet och utmana semlorna igen då jag vet att ingen åt upp dem igår då de flesta på mitt jobb gett sig in i den nyttiga svängen :)


 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 1 november 2015 19:17

  Jamen det där med att blogga är ju faktiskt rätt skojjigt. Hoppas att orken och hälsan tillåter att vara lite mer aktiv igen :)   Drygt ett år sedan jag skrev och mycket har ju hänt, fröken bus är ju stora tjejen numera och firade sin först...

Av Linda - 5 november 2014 19:41


  Att man som nästan sju månader kan vara en gourmet. De höjde lite på ögonbrynen när jag sa att hon tyckte om potatisgratäng - det var helt ok att ge henne, så länge den var saltfri..   - En del barn tycker om smakrik mat. Ja men detta bö...

Av Linda - 5 november 2014 19:37


... Det där med att skaffa barn, man har absolut ingen susning om hur det är förrän man sitter här. Jag lusläste det mesta jag kunde hitta då jag var gravid men såhär i efterhand var det ganska bortkastad tid. Man har ju ingen aning om vad det är för...

Av Linda - 28 januari 2014 17:10


Men efter tredje avstämningen i januari börjar det bli lite tröttsamt..   Ok, januari är den månaden folk förmodligen själ mest men hallå - detta börjar kännas lite som en förföljelse. Jag har dessutom ALDRIG haft fel i min scanning så antingen m...

Av Linda - 22 januari 2014 13:55


  Has, släp, has släääp..   Även om jag känner att jag påminner lite om zombiesarna i walking dead - ryggen gör ont, magen känns som man hällt gips i för att stelna och till råga på allt börjar nu höfterna bråka med mig..  Åååh va de är underba...


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Skapa flashcards