zetah

Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

Vad mycket det kan hända på tre veckor...

Av Linda - 29 januari 2013 10:04


Alla kan rasa i vikt, det är jag ett levande exempel på.

Jag säger inte att mitt sätt är det bästa sättet - långt ifrån.

För att få ett varaktigt resultat krävs det att lägga om hela sin livsstil med mat och motion.

Maten är den absolut viktigaste biten.

Problemet med mig är att jag är oerhört benägen på att få resultat snabbt och behöver se resultatet för att klara av att kunna avstå från den där kakan...

Därför väljer jag detta sätt.


Det man får tänka på när man gör som jag är att det inte är någon som helst idé att försöka bygga några muskler under tiden då kroppen har fullt upp att försöka överleva denna svältperiod - det säger ju sig självt.


Min utmaning nu blir att stanna kvar här...


Eller ja, jag har ett kg kvar och en procentenhet fett kvar att gå ner till mitt uppsatta mål.

Efter detta kan det hända att jag går upp lite i vikt då jag tänkte börja träna mer på gymmet men muskler väger ju mer än fett så det har jag inga som helst problem med.


Styrketräning är det ända sättet att verkligen forma om sin kropp på. Fett är så svårformat och sätter sig sällan där man vill. Muskler kan man ju styra medans fett är väldigt bångstyrigt och vill gärna dallra fritt  ;)


Du får inga muskler av Zumba, aerobic, löpning, you name it...

Detta är enbart sådant som är konditionshöjande och förbrännande - vilket man ibland vill uppnå så jag säger absolut inte att det är värdelös träning men det effektivaste för att forma kroppen nej!


OM man vill förbränna är fortfarande styrketräning det som vinner i det långa loppet när det gäller fettförbränning. Det gäller bara att kombinera sin kost rätt...

Äter du fel så visst kan du bygga muskler men du kommer knappast gå ner nämnvärt i fett. Det är då du blir STÖRRE av att gå på gym. För att bli biffig krävs det otroligt mycket, speciellt som tjej så det är absolut inget man blir av att lyfta så tungt man orkar.


Detta är mitt resultat av Cambridgen




   


 
 
Wysteriia

Wysteriia

29 januari 2013 10:42

Är det svält jag ska köra på alltså? hahaha!

http://Wysteriiasblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 1 november 2015 19:17

  Jamen det där med att blogga är ju faktiskt rätt skojjigt. Hoppas att orken och hälsan tillåter att vara lite mer aktiv igen :)   Drygt ett år sedan jag skrev och mycket har ju hänt, fröken bus är ju stora tjejen numera och firade sin först...

Av Linda - 5 november 2014 19:41


  Att man som nästan sju månader kan vara en gourmet. De höjde lite på ögonbrynen när jag sa att hon tyckte om potatisgratäng - det var helt ok att ge henne, så länge den var saltfri..   - En del barn tycker om smakrik mat. Ja men detta bö...

Av Linda - 5 november 2014 19:37


... Det där med att skaffa barn, man har absolut ingen susning om hur det är förrän man sitter här. Jag lusläste det mesta jag kunde hitta då jag var gravid men såhär i efterhand var det ganska bortkastad tid. Man har ju ingen aning om vad det är för...

Av Linda - 28 januari 2014 17:10


Men efter tredje avstämningen i januari börjar det bli lite tröttsamt..   Ok, januari är den månaden folk förmodligen själ mest men hallå - detta börjar kännas lite som en förföljelse. Jag har dessutom ALDRIG haft fel i min scanning så antingen m...

Av Linda - 22 januari 2014 13:55


  Has, släp, has släääp..   Även om jag känner att jag påminner lite om zombiesarna i walking dead - ryggen gör ont, magen känns som man hällt gips i för att stelna och till råga på allt börjar nu höfterna bråka med mig..  Åååh va de är underba...


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Skapa flashcards