zetah

Alla inlägg under mars 2013

Av Linda - 6 mars 2013 08:53


Svacka - ja det kan man lugnt säga att jag har haft...


Det hela började med att jag tänkte anordna ett litet partaj då jag fyller år.

Problem - jag kom på detta lite sent vilket medförde att några tackade nej direkt.


Lindas reaktion och tankar - ingen tycker om mig...

Tårar har runnit i floder... Japp fånig och barnsligt som tusan men ibland blir det så...


De som tackat nej direkt hade helt enkelt andra planer denna dag. Planer som exempelvis Gran Canaria (ja det hoppar man ju över bara sådär ;)


Andra som tackat nej då de haft förhinder har velat hitta på diverse saker andra dagar.


Och de som faktiskt tackade ja.. :)



Som toppen på detta blev jag sjuk - igen - detta medförde ingen träning och man får inga endorfinkickar som i andra fall kanske räddat mig ur denna svacka.


Det blir en ond spiral då man är i en svacka. Jag blir väldigt disträ och har svårt att fokusera och glömmer lätt bort väldigt mycket vilket resulterar i att några av mina små fina plantor faktiskt torkat ut då jag glömt vattna dem. Jobbet blir halvt lidande då man inte riktigt är närvarande vilket medför mindre positiva reaktioner från chefen.


När man är nere i det där svarta djupa hålet är det väldigt lätt för mig att tänka negativt och enbart fokusera så hårt på detta vilket medför att det inte finns utrymme för det där positiva som faktiskt finns där..


 

Jag har nu varit nere på botten och klöst mig uppåt och faktiskt fått näsan över kanten till det där mörka hålet.

Det känns som en befrielse - kunna andas frisk luft igen.

Lite som att komma ut i friska luften efter ha varit instängd i ett kvavt mörkt rum...


Förkylningen är i stort sett borta, huvudet känns inte längre som ett bowlingklot och halsen känns inte som ett rivjärn. Får nog vila någon dag till innan man kan träna igen men vilken underbar känsla det är att känna sig frisk!


Välkommen tillbaka!


Tänkte passa på i förbifarten att tipsa om Kitty Pryde - en 19åring som rappar lite annorlunda, gillar vanligtvis inte rap men detta tilltalade mig på något sätt :)




Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards