zetah

Direktlänk till inlägg 7 april 2011

Bland vägpaddor och fartdårar

Av Linda - 7 april 2011 11:41


Dagen började riktigt bra med morgonstädning - dammsugning, moppning, dammtorkning - detta blev min "morgonpromenad" haha


Ja Linda är tidsoptimist och kommer på kl 9 när hon äter frukost att det är dax att åka och hämta sina däck i Borås då hon skall vara vid Ikea i kållered kl 11 för att få på nya fina sommardäck på sina fälgar...


Allt är frid och fröjd då det tar 40 min var väg och Linda är ute från sin lägenhet kl 09.12 Bilen körde nog autopilot till Borås då jag inte ens kommer ihåg nu vilken väg jag tog.. men jag gissar på att det blev den natursköna vägen intill Landvettersjön  (jag tror säkert många har gjort samma sak - ni vet när man sitter hemma på parkeringen och inte har något som helst minne av hemfärden)


Hursomhellst - väl framme i Borås så är muttrarna till mina sommardäck spårlöst försvunna och det ägnas lite för mkt tid åt att leta reda på dessa  - dock utan framgång och Linda får flyga ner i bilen och fara iväg till bilverkstaden där mina nya däck befinner sig..


Nu kommer vi till rubriken - bland vägpaddor och fartdårar.. Ja det senare känner nog de flesta igen och jag får nog säga att jag ibland tillhör den typen av bilförare (dock har jag slutat att hoppa över fartgupp och liknande - jag HAR lugnat ner mig sen jag var 18 och fick körkort ;)


Men vad är då en vägpadda?

- Jo, det är en sådan där som tror att de skall hålla ordning och reda på alla andra som kör bil - lägger sig mitt i vägen och gärna kör 5 km under hastighetsgränsen (ja man kan inte vara nog säker) bara för att det inte skall gå att köra om.. Jag har inget emot folk som kör långsamt - men de kan ju iaf släppa förbi de som inte vill hålla samma snigeltempo... Tänk om jag hade haft en akut sjuk hund i bilen som var tvungen att komma till veterinären snabbt?!


Det är intressant hur folk förändras bara för de sitter i en bil - på en gångväg skulle inte någon pekat finger åt någon bara för de "kört ut framför någon annan på gångbanan" - Ingen skulle skrika fartdåre åt någon som halvspringer lite för att komma i tid till ngt?!


Hornen växer liksom ut på bilföraren - vare sig det är fartdåren som sicksackar mellan bilar och gestikulerar och svär eller om det är den elakt flinande vägpaddan som lägger sig mitt i vägen för att "här är det bara 70 och INGEN  skall köra snabbare än så vi lägger oss i 65 alltid irriterar det ngn..."


Slutsats - varför kan man inte hjälpas åt lite i trafiken - tror dessutom det hade förekommit mindre olyckor då folk inte hetsar upp sig i onödan....


Fartdåre jag?! neeej? ;)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 1 november 2015 19:17

  Jamen det där med att blogga är ju faktiskt rätt skojjigt. Hoppas att orken och hälsan tillåter att vara lite mer aktiv igen :)   Drygt ett år sedan jag skrev och mycket har ju hänt, fröken bus är ju stora tjejen numera och firade sin först...

Av Linda - 5 november 2014 19:41


  Att man som nästan sju månader kan vara en gourmet. De höjde lite på ögonbrynen när jag sa att hon tyckte om potatisgratäng - det var helt ok att ge henne, så länge den var saltfri..   - En del barn tycker om smakrik mat. Ja men detta bö...

Av Linda - 5 november 2014 19:37


... Det där med att skaffa barn, man har absolut ingen susning om hur det är förrän man sitter här. Jag lusläste det mesta jag kunde hitta då jag var gravid men såhär i efterhand var det ganska bortkastad tid. Man har ju ingen aning om vad det är för...

Av Linda - 28 januari 2014 17:10


Men efter tredje avstämningen i januari börjar det bli lite tröttsamt..   Ok, januari är den månaden folk förmodligen själ mest men hallå - detta börjar kännas lite som en förföljelse. Jag har dessutom ALDRIG haft fel i min scanning så antingen m...

Av Linda - 22 januari 2014 13:55


  Has, släp, has släääp..   Även om jag känner att jag påminner lite om zombiesarna i walking dead - ryggen gör ont, magen känns som man hällt gips i för att stelna och till råga på allt börjar nu höfterna bråka med mig..  Åååh va de är underba...


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards