zetah

Alla inlägg under maj 2011

Av Linda - 31 maj 2011 05:40


Ja nu när ja inte kunde gå morgonpromenix igår så blev de en lunchpromenix.. När solen börjar komma fram blir man ju helt enkelt gladare, piggare och VILL ut :)


Segt med gymmet - de har ju massa begränsade öppettider under helgen. Idag är det bara yoga när ja väl slutat jobbet och det vet ja inte om ja är så sugen på.. får bli en powerwalk när ja kommer hem ikväll.. Imorgon kommer ja inte hinna då det är jobb frans/brynfärgning å sen middag hos mamsen.. Tor är det stängt.. verkar vara först på fredag ja kommer komma dit igen.. hur skall man överleva?! ^^


Var som vanligt skojj på boxen igår!


Är på sådär galet glatt humör idag så passa er alla tjuriga människor ;)


 

Av Linda - 30 maj 2011 06:31


Mjapp as usual så är det 20 min prom till och 20 min promenad hem från varje aktivitet.. Har vart dålig med mina morgonpromenixer.. och det lär inte bli några mån tis ons - är aldeles för lat för att gå upp innan 5.50 ;)


Mån - Box


Tis - Vila


Ons - Body Combat


Tor - Spinning, Shape


Fre - Spinning


Lör - Vila


Sön - Cyokel puls


 

Av Linda - 29 maj 2011 16:15


Det är ju mors dag!


Som jag sagt innan, jag tycker det är fånigt av dem som bojjkottar sådana här dagar - javisst det är kommersiell smörja MEN det finns ju eg. ingen anledning till att inte fira sin mamz lite.. Man behöver ju inte göra det så avancerat, vi skall laga middag ihop och umgås. Jag har tatt på mig att fixa dessert osså får hon en flaska vin.


Men inte vilken flaska som helst - min kära mor är ju ett Rollig Stones fan så Linda har hittat ett Rolling Stones vin. Ingen aning om det är gott ännu men det är ju bara ett måste för de som gillar Rolling Stones och vin ^^


Det heter Rolling Stones Forty Licks och är en merlot från Kalifornien. Nr 72957 i beställningssortimentet.

   


Tyckte jag hittade den perfekta morsdagspresenten!


Till dessert blir det vit chokladmousse, nu hade jag inga färska bär så det fick bli enbart lite grönt :)


4 port


  • 100 g vit blockchoklad av bättre kvalitet
  • 2 äggulor
  • 3 dl vispgrädde
  1. Dela chokladen i mindre bitar och smält i vattenbad inder omrörning.
  2. Vispa grädden lätt.
  3. Rör ner äggulorna i den smälta chokladen.
  4. Vänd ner chokladsmeten i den vispade grädden.
  5. Fördela moussen i portionsskålar eller glas. Låt den stelna i kylskåpet i minst 5 timmar.
  6. Servera gärna med färska bär.
   


Av Linda - 29 maj 2011 10:14


Rosé är ngt som jag har en liten hatkärlek till. Det är ju ROSA men samtidigt finns det såå många skräprosé. Jag är lite såld på rosé med White zinfandel, En White zinfandel är helt enkelt ett rosévin som är gjorda på zinfandeldruvor, det finns altså ingen druva som heter White zinfandel. Nu var det tyvärr inte med ngn bland nyhetsflaskorna vilket jag tyckte var väldans synd. Dock så var jag allt lite busig och köpte den nya boxen . Linda like A-lot!


Stone Valley rosé White Zinfandel (nr 90363)

170kr

USA


Torr, bärig smak med sötma, inslag av smultron, geléhallon, vattenmelon och citrus.


Ja den har lite godiston men den känns ändå inte så kemisk plus att den är lätt i smaken utan att bli blaskig. Nu pratar du iofs med tjejen som tycker om saft som är blandat med delarna 5 droppar saft - ett helt glas vatten. Alla är vi olika :)

   


Arc-en-Ciel Grenache Rosé (1921)

Alkoholfritt


39 kr

Frankrike


Torr, bärig, ungdomlig smak med liten sötma, inslag av jordgubbar och röda vinbär.


Jadu, detta var ett väldigt väldigt väldigt lätt vin, även för utspädda jordgubbsafttjejjen... Mitt tips - om ni hittar någon Eisberg som fanns förra året - köp den istället!
   


Montregal  (95415)


66 kr

Frankrike


Torr, ungdomlig, mycket frisk, bärig smak med inslag av röda vinbär, smultron, örter och blodapelsin.


Även detta ett väldigt lätt vin, tycker jag hittar toner av gräs och vinbär. Även en liten besk ton kan det vara det där vita som man plockar bort från apelsinen när man nskall äta den som de menar i smakbeskrivningen tro? ;)
   

La Pluma Rosé (2916)

79 kr
Spanien

Torr, ungdomlig smak med inslag av hallon, svarta vinbär och mynta.

Riktigt trevlig.. hade lite mer smak och man kände tydligt de svarta vinbären. Har ju en liten förkärlek för just svarta vinbär av någon anledning :)
   

Belguardo Rosé (99148)

89 kr
Italien

Torr, ungdomlig, mycket frisk smak med inslag av röda vinbär, torkade örter och citrus.

När man doftade på denna doftade det rent gräs. Visst den var väl frisk och fräsch men ingen otrolig smakupplevelse direkt. Den var bättre än Montregal som är samma typ av rosé.
   


Leva Rosé Cabernet Sauvignon, Shiraz, Pinot noir (95362)


55 kr

Bulgarien


Torr, ungdomlig, fruktig smak med inslag av körsbär, geléhallon och jordgubbar.


Godisdoft och väldigt fruktig smak enkelt helt ok vin med sötma. Detta vin smakar ju saker som vanligtvis smakar sött så det kan upplevas lite sötare än vad klockvärdena visar.
 




kiviks sommarvin (90349)


60 kr

Sverige


Halvtorr, fruktig smak med inslag av rabarber, fläder, krusbär och honung.


Ok, när jag doftade på detta kände jag ferraribilar (de rosa) av ngn konstig anledning. Kemisk och godisig. När man sedan smakar på den - ok rabarber och fläder och kanske lite honung.. Men nä jag var inte alls förtjust i detta och förknippade det med sött diskmedel. Dock tyckte en del andra i provningsgruppen att det var riktigt trevligt.. Kanske är jag som är knäpp - vad vet jag? ;)
 

Av Linda - 29 maj 2011 07:29


Nu när det fina vädret kommer fram så saknar man allt pållarna.. Är ju så underbart att ge sig ut i skogen, antingen framdundrades i galopp men även avslappnande skritt i vacker miljö..


Bjuder på lite gamla bilder på mig och Santiago i vitsippsbacken :)


     

Av Linda - 28 maj 2011 06:48


Vem vill inte vakna med fluffiga lockar?


Jag är ju en sån där människa som eg inte har tålamod att stå och locka mig med locktången heller.. Finns oftast så mkt mer intressanta saker att göra.. ;)


Läste det här tipset någonstans och testade det och det fungerade faktiskt..


Du sätter upp håret som i en hästsvans men lämnar "sista varvet" som en fluffig truls (första bilden). Sedan viker du denna en gång till (andra bilden) (om du vill ha större lockar så gör bara första steget men dra inte ut trulsen riktigt lika långt ut på hårtopparna)


Spraya med lite vatten och gå och sov..


När du nu vaknar så kan du lätt bara ta ur tofsarna och inse att du har lockar - helt utan att använda massa värmeverktyg som sliter på håret,, :)


Red ut med fingrarna, jag brukar lägga i ngn glans och sen spraya för att få dem att hålla bättre.


 

Av Linda - 27 maj 2011 18:43


Kör lite "roligatimman stuket" på detta blogginlägg.. hinner eg inte hinner då vi skall ut å fira Patricia :)


ha en otroligt härlig freeedag!

*over and out*


Fuldans


    


Tjejsnack






Aragorn kommer - vet inte varför men jag är väl knäpp ^^




Av Linda - 26 maj 2011 21:26


Ja jag har inte skrivit om min träning det senaste.. Har inte varit motiverad men det betyder inte att jag inte tränat ;)


Än så länge känns veckan bra har vart Box i måndags - tis vila - Ons Body Combat - tor Spinning och Shape och imorgon satsar jag på morgonspinning :)


Ja ni ser att jag lagt om från gymträningen lite vilket krävs när jag inte har motivation.. Då behöver jag någon som säger åt mig att lyfta den där j-vla vikten.. Man rör ju på sig och dessutom fick jag jordens träningsverk i ben å rumpa från Body pumpen i söndags..


Jag vet inte hur ja skall lägga upp min träning just nu - Jag har ju den där lite halvjobbiga genen att jag får biffmuskler bara jag tittar på en vikt.. Och ne jag vill inte se för musklig ut.. :) *allmännt förvirrad*


 


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frĺgor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards