zetah

Direktlänk till inlägg 11 december 2011

Att sno en påse

Av Linda - 11 december 2011 08:57


Bara en utläggning om påsar..

Vilka problem man har *skratt*


En påse är rätt bra att ha ibland och jag försöker ta med mig egna till affären för att spara på miljön men de har en förmåga att ligga kvar i hallen eller bilen när jag väl kommer in i affären. vad att göra?

Jo man får väl betala för en eller kanske två påsar (jag betalar hellre en krona extra än att sprängfylla en påse som förmodligen går sönder istället för att ta två och dessutom dela upp vikten)


Ibland händer det att man sitter i kassan och då får man se rätt lustiga beteenden från människor.. Nästan lite som ur den där gamla reklamfilmen där folk går och stoppar på sig filmer i en viedobutik (reklam för att stoppa nerladdning på nätet)  Hittade en länk Här


Hur som hellst, lite så känner man sig ibland.. (Gubbar som nochit stoppar ner påsar i fickan och "glömmer" säga till att de har dem - Damer som kommer på att de glömt ta påse och bara går in och säger "jag tar den här") Att bara ta en påse utan att fråga är faktiskt stöld, så länge inte jag säger att det är ok - dock är man väl rätt givmild med påsarna men de kan ju iaf göra ett försök att betala för dem. En påse kostar inte så himla mkt så vad är problemet?


Reklam?
Ta en titt på dina kläder, hur många logotypes har de?

(var lite lustigt med en herre som sa just det - Jag vill inte göra reklam och går iväg - på ryggen har han en stor loggo bak på jackan - för mig det var aqualimone)


Vad skall man ha den till sen?

Räcker det inte att ha den för att bära hem dina varor på ett säkert sätt för en krona?

(Jag vet själv att jag var snål en gång i fruktaffären och snabbt stoppade ner de tre avkadosarna i handväskan varpå när jag kom hem bara hade två kvar.. Där förlorade jag 5 kr bara för jag inte tog just en påse)


ja jag vet - det finns de som har köpt sina 5 öl och sen inte har råd med en påse.. självklart kan de la få en påse - men då brukar ja säga att nästa gång de kommer in skall de ha sparat påsen eller komma in och lämna en krona sen (9 av 10 fall gör de även det).. Ni vet säkert vilken typ av folk jag menar "parkbänksherrarna" men de är iaf betydligt ärligare än gubben i fin rock som stoppat ner påsarna i fickan och som sagt glömmer betala för dem och denne verkar inte ha några problem med pengar.. För att inte tala om vilken blick man får när man frågar om påsarna han har i fickan.. Ojoj om blickar kunde döda :P



bara en tidig söndagsutläggning om påsar

*tjipp å hojj*

   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 1 november 2015 19:17

  Jamen det där med att blogga är ju faktiskt rätt skojjigt. Hoppas att orken och hälsan tillåter att vara lite mer aktiv igen :)   Drygt ett år sedan jag skrev och mycket har ju hänt, fröken bus är ju stora tjejen numera och firade sin först...

Av Linda - 5 november 2014 19:41


  Att man som nästan sju månader kan vara en gourmet. De höjde lite på ögonbrynen när jag sa att hon tyckte om potatisgratäng - det var helt ok att ge henne, så länge den var saltfri..   - En del barn tycker om smakrik mat. Ja men detta bö...

Av Linda - 5 november 2014 19:37


... Det där med att skaffa barn, man har absolut ingen susning om hur det är förrän man sitter här. Jag lusläste det mesta jag kunde hitta då jag var gravid men såhär i efterhand var det ganska bortkastad tid. Man har ju ingen aning om vad det är för...

Av Linda - 28 januari 2014 17:10


Men efter tredje avstämningen i januari börjar det bli lite tröttsamt..   Ok, januari är den månaden folk förmodligen själ mest men hallå - detta börjar kännas lite som en förföljelse. Jag har dessutom ALDRIG haft fel i min scanning så antingen m...

Av Linda - 22 januari 2014 13:55


  Has, släp, has släääp..   Även om jag känner att jag påminner lite om zombiesarna i walking dead - ryggen gör ont, magen känns som man hällt gips i för att stelna och till råga på allt börjar nu höfterna bråka med mig..  Åååh va de är underba...


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

exp


Ovido - Quiz & Flashcards