zetah

Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Alla hjärtans dag

Av Linda - 15 februari 2012 09:29

Japp igår var det alla hjärtans dag och för er som inte vill höra om gulligt krafs kan sluta läsa nu, eller för er som vill läsa om min förra alla hjärtans dag kan klicka HÄR



I alla fall, Linda har nog haft den bästa alla hjärtans dag på länge.


Efter ha kutat runt efter jobbet (jag hade tur som slutade 15.15) i jakt på rosa rosor runt hela Frölunda torg fick jag ge upp då de enbart hade röda rosor (okej, kanske borde köpt det men jag ville ha ROSA) och gula rosor vilket jag hört någonstans skulle betyda jag hatar dig. När jag senare kollade upp detta stod det för vänskap och glädje. Dock är det ju inte det jag ville förmedla min darling ^^


Kom hem i all hast då jag ville fixa och dona lite innan hjärtat kom hem (tända lite ljus och duscha) hittade en gullig chokladask med hjärtan i vardagsrummet och blev massa glad (tankarna for dock till - ät lite av de här så du är snäll till Robert kommer hem, Linda har en förmåga att vaa smått aggressiv när hon är hungrig) fick dock enbart i mig en i mitt runtstudsande i huset men det var ingen fara då Linda var på bra humör ;)


Självklart kom darling hem med rosor å present, en presentask från Bodyshop med doften Love ETC, han hade koll på vad Linda gillar ^^





   
   

Oxfilé med hasselbackspotatis och ädelostsås med en Salice Salentino riserva från Paoleo (2364) var verkligen inte fel det heller...


Ja jag vet att jag går ifrån allt jag vet - men jag tycker om choklad och rödvin (även chokladglass och rödvin haha). Det skall egentligen inte alls passa ihop då chokladen gör vinet strävare och vinet gör att chokladen känns sötare. Man skall egenligen ha ett desservin, exempelvis Moscatel de Setubai med en liten bränd ton för att matcha chokladen rätt.


Av mig fick darling en cigarr och rosor och en hemlis - han är nog den svåraste jag vet att köpa present till men han blev glad iaf, det är det som är huvudsaken ^^


 




Här nedan följer blomsterspråket för er som kan vilja veta lite mer om det.

(Texten tagen från interflora)


Rosornas språk
Röd ros - Respekt, kärlek.
Vit ros - Oskuldsfullhet, hemlighetsfull.
Gul ros - Glädje, vänskap.
Korall ros - Önskan, längtan, åtråvärd.
Ljusrosa/Champagne ros - Älskvärdhet, glädje, förtjust.
Mörkrosa ros - Tacksamhet.
Lavendel ros - Förtrollning, förtjusning.
Orange ros - Förtjusning, oemotståndlig, lockelse.
Rosenknopp - Hemlig kärlek.
Ros utan taggar - Tillgivenhet.


Blommornas färger
Gul blomma - Du är solen i mitt liv.
Orange blomma - Jag är din trogne vän.
Lila blomma - Jag önskar dig all lycka och välgång i livet.
Rosa blomma - Jag är förälskad i dig och lovar dig trohet.
Röd blomma - Jag räknar dagarna tills vi möts igen.
Mörkröd blomma - Jag saknar dig så!
Vit blomma - Jag tror på din renhet och jungfrulighet.
Blå blomma - Jag vill bli vid din sida intill döden.


Antal blommor

En blomma- Du är mitt allt
Två blommor- Låt oss resa bort tillsammans
Tre blommor- När får jag träffa dig igen?
Fyra blommor- Jag ser upp till dig och är dig tacksam
Fem blommor- Jag gör vad som helst för dig
Sex blommor- Jag tvivlar på ditt ord
Sju blommor- Jag älskar dig
Åtta blommor- Jag förblir dig trogen intill döden
Nio blommor- Jag vill vara ensam med dig
Tio blommor- Vill du gifta dig med mig?
 
 
Ingen bild

Jess

15 februari 2012 11:16

Haha bättre än mig iaf. Jag har legat sjuk under alla <3 dag och räknade inte med att få nått från P. Det fick jag inte heller och inte han från mig IOM att jag har legat invalid i sängen i 3 dagar. Däremot sa han så här "jag funderade på att köpa nått iaf...Jag tänkte att vi firar när du är frisk istället"
Aja jag klagar inte. Jag har aldrig fått mer än det på den dagen xD är det tragiskt ?

Linda

15 februari 2012 19:16

Men darling då, inte va sjuk.... Hoppas hon blir bättre snart iaf! Ses vi den 26e? :) kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 1 november 2015 19:17

  Jamen det där med att blogga är ju faktiskt rätt skojjigt. Hoppas att orken och hälsan tillåter att vara lite mer aktiv igen :)   Drygt ett år sedan jag skrev och mycket har ju hänt, fröken bus är ju stora tjejen numera och firade sin först...

Av Linda - 5 november 2014 19:41


  Att man som nästan sju månader kan vara en gourmet. De höjde lite på ögonbrynen när jag sa att hon tyckte om potatisgratäng - det var helt ok att ge henne, så länge den var saltfri..   - En del barn tycker om smakrik mat. Ja men detta bö...

Av Linda - 5 november 2014 19:37


... Det där med att skaffa barn, man har absolut ingen susning om hur det är förrän man sitter här. Jag lusläste det mesta jag kunde hitta då jag var gravid men såhär i efterhand var det ganska bortkastad tid. Man har ju ingen aning om vad det är för...

Av Linda - 28 januari 2014 17:10


Men efter tredje avstämningen i januari börjar det bli lite tröttsamt..   Ok, januari är den månaden folk förmodligen själ mest men hallå - detta börjar kännas lite som en förföljelse. Jag har dessutom ALDRIG haft fel i min scanning så antingen m...

Av Linda - 22 januari 2014 13:55


  Has, släp, has släääp..   Även om jag känner att jag påminner lite om zombiesarna i walking dead - ryggen gör ont, magen känns som man hällt gips i för att stelna och till råga på allt börjar nu höfterna bråka med mig..  Åååh va de är underba...


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards