zetah

Direktlänk till inlägg 5 april 2011

Warning - keep distance

Av Linda - 5 april 2011 21:43


Well what can I say - en Linda med pms.. det är ingen vacker syn..


Börjar dagen med att ha gått upp 1.5kg (utan ha ätit ngt överdrivet mkt - ja det är vatten som kommer försvinna om 2 dagar - men det är ändå ingen kul start på dagen)

Tänk dig frossa - lätt feber - hängig och trött (som när en kille är förkyld/ligger inför döden) PLUS emotionellt instabil... Dvs kan bli ledsen över att jag missar papperskorgen när jag skall slänga ngt.. eller möjligtvis snegla elakt på folk så de inte vågar gå i närheten...


För att dra ett exempel - detta hände dock INTE idag - Linda vill ha kanelbulle - Linda börjar gråta över att hon inte kommer få kanelbulle - Linda skrattar åt sig själv över att hon gråter för en kanelbulle - Linda gråter över att hon sitter och skrattar åt sig själv över att gråta över en kanelbulle...


tror nog en och annan tjej kan känna igen sig ;)


Bli inte rädda! Linda vet om sin situation och kan för det mesta avhjälpa detta.. Det bästa är då choklad!!!! (vilket det blev en hel kaka efter lunchen - ja det hör inte ihop med min livstil MEN för sitt eget och alla andras bästa var det en nödvändighet)


Som tur är händer detta kanske 2 ggr per år vilket omgivningen och Linda tackar för :)


Linda tackar för idag och hoppas på en betydligt bättre morgondag! ^^


 

 
 
Carolines

Carolines

5 april 2011 22:06

fin blogg :)

http://Carolines.Myshowroom.se

 
CandyDee

CandyDee

5 april 2011 23:39

Haha pms dag, du med? Jag kom på det nu för bara några timmar sen o har undrat va i helvete felet är med denna irriterande dag!

Okej va menar du med färgade hehe:P Fatta inte de riktigt men ska googla och tack så mkt för tipset ska inhandla en sån då nästa sväng te stan!

Jo lukta.. De gör jag minsann har Dove nu nån me skimmer i o de luktar bajs! Haha.

Jätte fin blogg, ha en bra kväll!

http://candydee.se

 
Ankie

Ankie

7 april 2011 17:16

hej igen
har du någon mejladress jag kan nå dig på?
brukar ställa några frågor till veckans blogg och så vore det kul med ett foto på dig eller något som representerar bloggen.
Hör av dig i så fall, mrs_streetdance@hotmail.com

http://missangela.bloggplatsen.se

 
Mia Ekander

Mia Ekander

11 april 2011 08:53

Stackars, stackars dig!
Jag är värsta PMS/PMD-monstret och besvären har bara blivit värre med åren (jag är snart 43). MEN jag har blivit hjälpt av lite av varje (kolla min blogg).
Det första som krävs för att få oss att må lite bättre under dessa helvetesdagar, är faktist att vara medveten om dem, så att vi kan förhålla oss till oss själva på ett "snällt" sätt.
Jag gillar också din blogg.
Var snäll mot dig själv!

http://www.pmsbloggen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 1 november 2015 19:17

  Jamen det där med att blogga är ju faktiskt rätt skojjigt. Hoppas att orken och hälsan tillåter att vara lite mer aktiv igen :)   Drygt ett år sedan jag skrev och mycket har ju hänt, fröken bus är ju stora tjejen numera och firade sin först...

Av Linda - 5 november 2014 19:41


  Att man som nästan sju månader kan vara en gourmet. De höjde lite på ögonbrynen när jag sa att hon tyckte om potatisgratäng - det var helt ok att ge henne, så länge den var saltfri..   - En del barn tycker om smakrik mat. Ja men detta bö...

Av Linda - 5 november 2014 19:37


... Det där med att skaffa barn, man har absolut ingen susning om hur det är förrän man sitter här. Jag lusläste det mesta jag kunde hitta då jag var gravid men såhär i efterhand var det ganska bortkastad tid. Man har ju ingen aning om vad det är för...

Av Linda - 28 januari 2014 17:10


Men efter tredje avstämningen i januari börjar det bli lite tröttsamt..   Ok, januari är den månaden folk förmodligen själ mest men hallå - detta börjar kännas lite som en förföljelse. Jag har dessutom ALDRIG haft fel i min scanning så antingen m...

Av Linda - 22 januari 2014 13:55


  Has, släp, has släääp..   Även om jag känner att jag påminner lite om zombiesarna i walking dead - ryggen gör ont, magen känns som man hällt gips i för att stelna och till råga på allt börjar nu höfterna bråka med mig..  Åååh va de är underba...


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards