zetah

Alla inlägg under december 2011

Av Linda - 17 december 2011 11:31


Mja man blir kräsen när man testat lite bättre lack. Betydligt lättare att få en jämn snygg yta...

Dock har ju jag så såvrt att sitta still så länge att lacket hinner torka ordentligt och lyckas alltid få ett hack eller två eller tre i det.. Men som sagt.. Betydligt bättre grundförutsättningar...


Men ett lack som inte är så farligt dyrt ändå men ändå faktiskt blir bra är NYX

Mitt senaste inköp var detta.


NGP 136 Sweetest pink

NGP 108 Pimp my nail

NGP 171 Perfect gray

NGP 195 Bermuda triangle

NGP 119 The taupe

NGP 201 Rum punch


 


Lackade med den första NGP 136 Sweetest pink oc det blev såhär.

Älskar ju babyrosa lack och just denna var en kall nyans *gilla*

Bilden blev inte den bästa då jag inte orkade resa mig från soffan när jag tog den ;)


 

Av Linda - 15 december 2011 23:43


Var inne i Nordstan en lördag eftermiddag för att värdera lite gamla smycken jag fått från mormor samt göra ngt annat jag nu glömt ;)


Well det var inte det vesentliga jag ville berätta utan min vilda framfart på parkeringsbiljetten.


Linda har avslutat sina ärenden i Nordstan och går mot parkeringsautomaten - inser att biljetten hon haft i samma ficka som mobilen är borta.. *SUCK*

lat som man är går man först till luckan där parkeringsvakterna sitter och frågar vad man skall göra. de ger då rådet att gå och leta efter biljetten då det kostar 250kr att få ut en ny... Nu hade jag inte krisåpanikbråttom så jag gav mig ut på biljettjakt.

- Första stoppet: systembolaget som nu stängt. Linda ser en lapp ligga på golvet i den kassa hon betalt och börjar hoppa upp och ner viftandes med armarna åt den stackars personalen som hon ser på insidan. Tillslut kommer de fram till fönsterrutan då de märker att jag inte ger mig och jag får dem att ta upp lappen. Det visar sig att det självklart inte var min biljett *suck*


- Vandrar vidare


- Tittar utanför guldsmedsaffären utan större lycka... *SUCK*


- Går ut på utsidan, ställer sigsjälv på plattan och trycker på knappen för att få ut en n biljett . texten i displayen visar då "Du måste ha ett fordon för att få ut en biljett" *SUUUCK*


- Försöker få några bilar att ta en biljett och backa ut igen för att sedan få sig egna biljett mot muta (lyckas dock men sedan kom de bilar bakom) *SUUUCK*


- Med trötta steg vandrar mot parkeringsvaktens kur för att betala för den j-vla biljetten. *SUUUUUCK*


- Parkeringsvakten som nu har ett leende på läpparna frågar om jag haft någon jaktlycka på biljetten, jag svarar då nej och hon fortsätter att le och söger att jag kan få den för halva priset för jag kämpat så hårt för den (tror de har övervakningskameror så hon förmodligen sett min framfart i parkeringsinfarten - såg så ut på hennes min)


well ibland lyckas man i sina misslyckanden ;)


 

Av Linda - 15 december 2011 23:30


Här kommer min önskelista för denna Julen - kanske ett å annat tips för er som inte vet vad ni önskar er ;)


Presentkort på Change
Mascara - MAC Zoom lash
Foundation - MAC studio fix fluid färg NC35
Onepiece - Rosa
Parfym - Frukt/godis (Robert får doftgodkänna)
Läppbalsam (god doft)
Flufftofflor - vita
Fazerchoklad eller Lindt Creme brulé
Plattång ghd Pink Orchid Limited Edition
Ultraljudstvätt - skonsam rengöring för smycken
Device för att få musik från telefonen till bilen
Salongshårinpackninsbehandling
Färgning av fransar å bryn


    


Av Linda - 15 december 2011 21:48


Linda har nu hittat till ebay.. farligt som tusan haha :P

Vissa saker är lite för billiga för att kunna motstå att shoppa ^^


How about this

Litet halsband med paket för ca 10kr (inklusive frakt)

 

Av Linda - 15 december 2011 21:31


Japp idag bar det av mot frisören.


Min frisör jobbar på studio Siss i Kungsbacka och heter Linnéa kanontrevlig och duktig tjej :)


Mitt hår är ju som det är.. Linda har misshandlat det en del.. Och med den senaste färgningen som jag nu skulle bleka bort så fick vi gå varsamt fram.. Vill inte att håret skall ramla av eller bli tuggummi (man har ju hört skräckhistorier)


Vi började nästan direkt när jag kom (kl 9) med att slänga i blekningen - vi gjorde många många slingor för att få ett naturligare resultat och få mer liv i håret. Och Linnéa började pensla väva pensla osv osv.. Efter en timmas penslande hade vi en hel del hår kvar att färga och hennes nästa kund skulle komma om en halvtimma.. Den som bokade hade inte räknat med att Linda har väldigt tjockt hår.. Vi kom överens om att jag skulle säga detta nästa gång jag bokade tid... Just denna gången gick ju inte att rädda så lagom till hon var klar med påpenslingen kom nästa kund som fick sin påpensling av färg medans min verkade.. Stackars Linnéa hade det stressigt där ett tag ;)


När jag fick mitt ursköljt så fick nästa tjej sitta å låta sin färg verka. Linnéa hann föra mitt hår och en annan tjej fick ta över plattningen av mitt hår.(fick allt lite skäll för det var slitet)


Vi lyckades ju inte få det helblont så vi kom överens att jag skulle packa in håret med superinpackning flitigt hela julen så skulle jag komma tillbaka i Januari och färga igen samt klippa bort de slitna.. Hela min behandling idag tog 2.5 timma så jag hade 15 min att ta mig till Jobbet vilket blev lite väl stressigt (hade tänkt hinna äta lite frukost innan jobbet med det föll liksom ur tidsschemat)... fick mitt första mål mat på lunchen idag kl 15.00 gissa om Linda var smått hysteriskt hungrig haha ^^


Well är iaf nöjd med mitt hår nu.. Kan med och visa mig i Jul ;)


   

 



Av Linda - 14 december 2011 22:56


Imorgon skall Linda till frissan.. Alltid lika nervöst.


Men nu är det faktiskt lite kris... Fick ju för mig att färga håret i höstas... Mm jag hade glömt bort varför jag hellre går till salong..


Min vision var höstlöv åt det rödare hållet med blonda inslag.. Och ja det gick ju sisådär... Pokvännens kommentar - Ja det ser ju iaf ut som ett skabbigt höstlöv...


Fick färgat det lite till och det blev rött under och blont över som jag hade när jag var 17.. Även om ja fått mkt komplimanger om att det var snyggt och häftigt tycker jag nu att det ser hemskt ut.. Har ju lyckats få utväst på detta konststycke nu och känner inte för att förnya den röda hårfärgen (den hade en föremåga att fälla av sig i 4 veckor efter färgning så man var tvungen att torka det om man skulle gå och lägga sig för att inte få röd hårfärg på huvudkudden - blir rätt tröttsamt i längden)


Nu - skabbigt höstlöv med utväxt, tänker inte ens ta kort på det för de ser så hemst ut haha ^^
Skall bli blondie igen iaf ;)






Av Linda - 14 december 2011 22:36


Linda lajk ALOOT!


Min vän Cilla(Wysteriia) presenterade en länk på FB och man kan ju inte låta bli.. Nellyskor för 99kr styck

Members.com



   

Av Linda - 11 december 2011 18:15


måste själv säga att jag är rätt bra på smörgåstårta... Igår när den skulle tillverkas somnar min kära pojkvän i soffan som lovat hjälpa till med den.. Linda var rätt grinig... Linda blir ännu grinigare när han vaknar precis lagom till att tårtan håller på att garneras.. *SUCK*

(känns lite väl utstuderat)


Iaf.. min mor och hennes sambo Hasse kom idag på besök. En försenat flytthjälpsmiddag kombinerat med födelsedagsmiddag för min pojkvän som nu fyller år på tisdag..


Glögg och sedan smörgåstårta, vad kan gå fel? ^^

Well att Rocky snor min plats möjligtvis..


   




Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards