zetah

Alla inlägg under april 2011

Av Linda - 19 april 2011 08:12


Igår fick jag hem örhängen från Zoës som jag vunnit på Kashayas blogg :)


De är ju bara så lovely ^^


 

Av Linda - 18 april 2011 22:19


Man vet att man har tränat ordentligt när man har så dålig motorik i armarna för man är så trött att man får skriva om en mening sisådär 3 ggr :P


Var näst intill spyfärdig efter passet.. Så ngt nytta gjorde det säkert!



Testade Gainomax energy bar innan passet


Tycker väl att smaken på denna var lite mysko - den skulle smaka choklad men tycker mer att den smakade som Maoam apelsinkolor haha - hur går det ihop ;)


men jag orkade iaf genom hela passet så ngn nytta gjorde den väl förmodligen ;)



 

appropå ngt helt annat - är det ngn mer än jag som tycker bilden på maoamcolorna ser lite ehm.. hur skall jag uttrycka detta - tacky - frukterna ser lite väl "glada" ut?

Av Linda - 18 april 2011 18:49


Hallå killar, eller ja i detta fallet en gubbe. Det är ALDRIG ok att säga att en tjej ser rund ut... Det kommer aldrig falla i god jord hur väl man än menar.


Detta fallet -

En kund kommenterar att det finns väldigt billigt godis inne på Willys bredvid varpå Linda säger - Va trevligt.. Nu äter jag inte så mkt lösgodis men till påsk är det ju bra då påskäggen skall göras. Gubben bakom i kön säger jasså jag trodde du åt mycket godis så rund och god som du ser ut.. Det tar ett tag för mig att faktiskt ta in det gubben faktiskt sa och är helt mållös - säger ngt om att det är inte ngt en tjej vill höra inna gubben hinner försvinna ut genom dörrarna. Linda fortfarande i chock och brister ut i gråt varpå tanterna rundomkring försöker trösta. En av våra stamkunder kommer in och börjar gasta om att han vill ha öl och en ur personalen undrar vad det är som händer och tappar då en flaska i backen.. Kaoset är totalt.. lite som ur en komedi eller ngt.. sånt som inte händer i verkligheten...


Och det är som någon en gång sa till mig - det hjälper oftast inte att få 100 fina kommentarer om man verkligen tar illa vid sig av en - det är den man kommer ihåg.


Har väl fortfarande inte hämtat mig efter kommentaren och har ingen alls lust att gå och träna - men förmodligen är det väl ngt man bör göra om det är så man uppfattas av omgivningen.. Tur att det är favoritpasset i veckan...


Off we go  - Box


 

Av Linda - 17 april 2011 16:18


Underbar solig dag :)


Nu återstår bara gymmet å massa god mat haha ^^

Skall till min kära mor efter gymmet och få oxfilé - vem kan tacka nej till det?


Sammantaget rätt ok vecka.. ingen hård träning dock :)

Denna veckan såg min träning ut såhär


Mån

Fm: Morgonpromenix

Lunch: Sats shape


Tis

promenix till gym 20 min

Em: Överkropp

promenix hem 20 min



Ons

Vila


Tor

FM: Morgonpromenix

Kväll:

Promenix till gym 20 min

Gym ben/mage

Sats shape

promenix hem 20 min


Fre:

Fm: Spinning

Kväll : Däckbyte ;)


Lör:

Em: Gym överkropp


Sön

Promenix till gym 20 min

Gym Ben/mage

Bodybalance

Promenix hem 20 min

Av Linda - 16 april 2011 16:14


Altså - jag är en av dem som utan större problem byter däck på bilen själv.

Vad som jag tycker är lite skrämmande är att folk verkar vara så förvånade att man som tjej gör det själv...


Ok det kan vara lite tungt att få bort muttrarna om de är dragna med maskin - gör det själv istället - De behöver inte vara så hårt åtdragna som en maskin gör, dessutom har du i stort sett inte en chans om du skulle få punktering och måste stå mitt å vägen och byta till reservhjulet - Tro mig jag har fått punktering 2 ggr och varit vä'ldigt lycklig över att jag själv dragit muttrarna de gångerna.


Men åter till ämnet - varför blir alla så förvånade? det är ju nästan lite insulting - Är det så svårt att hissa upp bilen med domkraften skruva ur 4 skruvar ta av däcket sätta på ett nytt och skruva dit det?! Ok man kanske blir lite smutsig om händerna, men är det ett problem? Jag har tom fått frågan av en förbipasserande dam om jag var bilmekaniker haha ^^


När jag köpte nya däck frågade jag i förbifarten vad ett hjulskifte skulle kosta och fick svaret 300 kr 300?!?!?!? det får jag ju själv ett par nya skor för.. Och tro mig - jag uppskattar det mer ^^


Tycker att fler tjejer borde visa att de faktiskt kan, sådeså!


Nu skall ja ta mig ett bad - hääärlish!


 

Av Linda - 15 april 2011 22:30


Här kommer några av de vita vinerna som släpptes den 1 april i systembolagets fasta sortiment.


Untouched White 6040-01

Riesling, gewürztraminer och morio-muscat.

Tyskland

58 kr


Halvtorr, ungdomlig, druvig smak med inslag av päron, ananas och fläder.

Ja vad skall man säga - med tanke på att det är ett halvtorrt tyskt på tetra har man ju inga höga förväntningar direkt. Mesig syra och väldigt lätt i smaken.


   
    

Frances Blanc 2299-01

Chardonnay

Frankrike 2010

75 kr


Torr, ungdomlig, mycket fruktig smak med inslag av päron, melon, bivax och citrus.

Betydligt trevligare än sin röda motsvarighet har dessutom samma alkoholhalt 9,5% för den som inte vill ha så mkt men tycker väl inte det är värt sina 75 kr. Kan få betydligt roligare vin för de pengarna.

   
 

Neudorf Nelson 6464-01

Chardonnay

Nya Zeeland

2009

149 kr


Torr, mycket fruktig smak med tydlig rostad fatkaraktär, inslag av mango, apelsin, smör och nötter.

Ojj vilket trevligt vin!
Generöst med fat vilket jag är lite såld på
. Inte lika fruktig som sina Nya Zeeländska kompisar har en förmåga att vara men det gör mig absolut ingenting och är glad över lite smörigare viner haha. Minus är väl kanske priset. Men man får ju vad man betalar för :)


   
 

Satellite 6200-01

Sauvignon blanc

Nya Zeeland

2010

79 kr


Torr, tydligt aromatisk, mycket frisk smak med inslag av grön sparris, kiwi, nässlor och citrus

Druvtypiskt vin - själv tycker jag sauvignon blanc smakar som svartvinbärsblad luktar - andra säger kattpiss - tycker verkligen inte det är rättvisande mot denna underbara druva. Detta vin med en liten syrlig getost.. Give it to me baby!

   
 

Indomita Varietal 2079-01

Chardonnay

Chile

2010

52 kr


Torr, ungdomlig, fruktig smak med inslag av gröna äpplen, päron, vax och citrus.

Ett riktigt tråkigt vin. Speciellt efter ha smakat på viner som har lite högre klass innan vilket får detta vin att vilja gå och gömma sig i skåpet igen. Inget jag ens skulle betala 52 kr för.


     
 

Wanui Springs 6466-01

80% Sauvignon blanc, 10% Chardonnay och 19% Viogner

Nya Zeeland

2010

76 kr


Torr, aromatisk smak med inslag av fat, kiwi, vit sparris, fläder och ananas.

Detta var en spännande kombination - dock trodde jag det var mindre procent sauvignon blanc när jag smakade på det. Fatet är inte så framstående utan har en riktigt fruktig ton. En lättare fiskrätt och detta - tummen upp!


   
 

Av Linda - 15 april 2011 06:18


Som gammal gamer hade jag införskaffat ett bakgrundsbelyst keyboard - problemet var bara att det tog upp halva skrivbordet och såg ut som ett rymdskepp. Att det senare tappat färgen på vissa tangenter vet jag inte om man kan skylla på ihärdigt tryckande på w-a-e eller att det helt enkelt inte var så bra kvalité.


Tyckte det var dags för ett nytt men är allt lite svag för det där med bakgrundsbelyst - så man ser vad man gör ;) svaret blev Logitech Illuminated keyboard - lite mer stylish dock vet jag inte ännu hur mkt jag kommer stava fel då det inte har lika upphöjda knappar... Ett annat plus är att bokstäverna är ingraverade med laser så här lär jag nog inte slita ut ngt haha ^^


Beskrivning - Bakgrundsupplysta knappar, dag som natt med Logitech® Illuminated Keyboard. Skriv bekvämt till och med i mörker med lasergraverade bakgrundsupplysta tangenter. Den moderna formgivningen med extra låg profil (9,3 mm) ger vilket skrivbord som helst ett extra lyft. PerfectStroke?-systemet med mikrosaxmekanism ger tysta, följsamma tangentnedslag, eftersom tangenterna rör sig längre än på vanliga tangentbord för bärbara datorer. Den slimmade, minimalistiska designen gör Logitech Illuminated Keyboard till en perfekt kombination av form och funktion. Det mjuka handlovsstödet och de normalstora tangenterna ger en behagligare skrivupplevelse, även vid långa arbetspass.


Mitt gamla skräckinjagande rymdskepps keyboard..


 


Mitt nyinförskaffade


    

 


Vem vet nu kanske jag får den här "felrutan"

den förstår jag rätt bra ^^

Happy friday people - nu skall jag till spinning!!!! ^^


 

Av Linda - 14 april 2011 15:42


Ojj nu är jag riktigt irriterad på företaget som skickade mig till inkasso - jag mailade dem idag om att jag faktiskt har betalat min faktura och har bevis i min internetbank att jag gjort detta - de svarar att "ojj men va konstigt ja din faktura är ju betald här" - WTF - de vill dessutom att jag skall scanna in fakturan å maila den till dem.. veckans RIS till dem!


- Varning för företaget "fyndvarning"-


Ett annat ris som är betydligt trevligare är mitt påskris jag pysslade ihop idag :)


 


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards